Mitä öljyä 2.0tdi moottoriin?
Valvoja: ffp jäsenet
Mitä öljyä 2.0tdi moottoriin?
Mitä öljyä olette käyttäneet ko. olevaan moottoriin?
Kävin tuossa merkkiliikkeessä ja oli puhetta jos vaihtettaisiin kiinteälle huoltovälille niin meinasivat et pitäisi käyttää siitä huolimatta longlife-öljyä.
Kävin tuossa merkkiliikkeessä ja oli puhetta jos vaihtettaisiin kiinteälle huoltovälille niin meinasivat et pitäisi käyttää siitä huolimatta longlife-öljyä.
meinasivat et pitäisi käyttää siitä huolimatta longlife-öljyä.
Tottakai haluavat sitä edelleen sinulle hyvällä kattella myydä.
Ennen myivät öljyä sinulle longlife ohjelman mukaan noin 30 th kilometrin välein nyt 15 th kilometrin välein.
Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa...
Ymmärtääkseni tuo longlife tarve loppuu saman tien kun sirrytään kiinteään vaihtoväliin?
-
- -
- Viestit: 19
- Liittynyt: 3.1.2009 15:50
15tkm kiinteällä huoltovälillä olen käyttänyt Matadorissa (BKD moottori) Teboil Diamond Diesel 5W-40 öljyä.
Speksit: Multisynteettinen moottoriöljy dieselmoottoreille ympärivuotiseen käyttöön. Suunniteltu erityisesti turboahdettuihin ja pumppusuutinmoottoreihin. Täyttää vaatimukset API SJ/CF, ACEA A3/B3, MB 229.1, VW 505.00/505.01.
Motonetin hinta taitaa olla tällä hetkellä 32,90€ / 4l ja viimeisimmän kanisterin ostin Tarjoustalosta 24,90 / 4l. Ei ole hinnalla pilattu ja hyvin on tehtävänsä hoitanut.
Speksit: Multisynteettinen moottoriöljy dieselmoottoreille ympärivuotiseen käyttöön. Suunniteltu erityisesti turboahdettuihin ja pumppusuutinmoottoreihin. Täyttää vaatimukset API SJ/CF, ACEA A3/B3, MB 229.1, VW 505.00/505.01.
Motonetin hinta taitaa olla tällä hetkellä 32,90€ / 4l ja viimeisimmän kanisterin ostin Tarjoustalosta 24,90 / 4l. Ei ole hinnalla pilattu ja hyvin on tehtävänsä hoitanut.
Laitoin itse tuota Teboilia AHU:un tankkillinen sitten, ja kummastus kun se on vielä kirkasta! Kaikki liquimolet ja mobilit on menny ensimmäisen startin jälkeen mustiksi. Sitten vielä tuntuu, että tämä on sellaista notkeaa ja hieman nokista sormissa. Kuin kirkasta löpöä hieroisi sormissa.
Voiko tämä diamondi olla niin paljon, erilaista kun mobili1 yms.
Maksoi muuten paikallisessa halpahallissa 65e
Voiko tämä diamondi olla niin paljon, erilaista kun mobili1 yms.
Maksoi muuten paikallisessa halpahallissa 65e
Onko tuo teboilin öljy diamond diesel 5w-40 todettu hyväksi öljyksi näihin 2.0tdi moottoreihi?+ Omalla koneella ajettu kohta 70tkm ja takuu loppuu 3kk päästä.. Siirryn kiinteään 15tkm vaihto väliin, kun kyllästyttää lisäillä tuota longlife öljyä 10tkm välein. Vaihtaa ennemmin 15 välein uudet litkut koneeseen. Voiteleeko teboili nokkia ja muita yläpään osia hyvin. Voi suositella muitakin merkkejä
eikös tuo mobilin Esp ole itseasiassa longlife öljyä? Hakusessa Olisi nimen omaan öljy joka pysyy koneessa. Longlife öljyä kuluu minun mielestä kohtuuttomasti.
Eikös longlifen idea ole alunperin harventaa oljyn vaihto väliä ja näin ollen säästää huolto kustannuksia. Mutta jos ll öljyä joutuu lisäämään toista litraa 25tkm:in matkalla on se liikaa. Vaihdankin tästä lähtien tavan öljyt 15tkm välein.
Eikös longlifen idea ole alunperin harventaa oljyn vaihto väliä ja näin ollen säästää huolto kustannuksia. Mutta jos ll öljyä joutuu lisäämään toista litraa 25tkm:in matkalla on se liikaa. Vaihdankin tästä lähtien tavan öljyt 15tkm välein.
Jep ESP on LL öljy,
Oletettavasti se ei päästä imusarjaa niin tukkoon, koska on vähätuhkainen litku. Mene ja tiedä...
Moottori on terve kun se kuluttaa vähän öljyä :D
Onhan se, mutta turbo ainakin tykkää kun öljyt vaihtaa useasti.
Ja itse on aika helppoa nuo öljyt vaihtaa tässä välissä.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=228265
Tuol on 10 sivua juttua mobiilista.
esim sivul 5: http://pics.tdiclub.com/data/3009/3093mobil_ESP.jpg
Sit on linkki johonkin käytetyt öljyt analyysi topiikkiin:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ost2351703
Minen noista luvuista ymmärrä, vissiin aika korkealuokkasta litkua.
Kalliiksi tulee huollossa useasti nuo vaihdattaa, melkee 20€ litra, kun 4 litran saa neljällä kympillä.
Ja BKD:n riittää sopivati tuollainen yksi kannu, no itse vaihtaa kahdesti kun huolto kerran :D
Oletettavasti se ei päästä imusarjaa niin tukkoon, koska on vähätuhkainen litku. Mene ja tiedä...
Moottori on terve kun se kuluttaa vähän öljyä :D
Eikös longlifen idea ole alunperin harventaa oljyn vaihto väliä ja näin ollen säästää huolto kustannuksia.
Onhan se, mutta turbo ainakin tykkää kun öljyt vaihtaa useasti.
Ja itse on aika helppoa nuo öljyt vaihtaa tässä välissä.
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=228265
Tuol on 10 sivua juttua mobiilista.
esim sivul 5: http://pics.tdiclub.com/data/3009/3093mobil_ESP.jpg
Sit on linkki johonkin käytetyt öljyt analyysi topiikkiin:
http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ost2351703
Minen noista luvuista ymmärrä, vissiin aika korkealuokkasta litkua.
Kalliiksi tulee huollossa useasti nuo vaihdattaa, melkee 20€ litra, kun 4 litran saa neljällä kympillä.
Ja BKD:n riittää sopivati tuollainen yksi kannu, no itse vaihtaa kahdesti kun huolto kerran :D
Laitoin itse tuota Teboilia AHU:un tankkillinen sitten, ja kummastus kun se on vielä kirkasta! Kaikki liquimolet ja mobilit on menny ensimmäisen startin jälkeen mustiksi. Sitten vielä tuntuu, että tämä on sellaista notkeaa ja hieman nokista sormissa. Kuin kirkasta löpöä hieroisi sormissa.
Voiko tämä diamondi olla niin paljon, erilaista kun mobili1 yms.
Maksoi muuten paikallisessa halpahallissa 65e
Itse asiassa se on aika huono asia itse öljyn kannalta jos se on kirkasta vielä pitkästikkin öljynvaihdon jälkeen.. ei ole suorittanut tehtäväänsä eli epäpuhtauksien keräämistä.. Laadukas öljy kerää itseensä epäpuhtaudet eikä näin ollen ole kirkasta niinkuin kirkan... ;)
On: http://www.autowiki.fi/index.php/VAG-moottori%C3%B6ljy#VW_504.00.2F507.00
Castrolia siellä on tehtaalta tullessa joten sitä ei pitäisi kulua samaan tahtiin kuin esim ESP:tä.
Castrolia siellä on tehtaalta tullessa joten sitä ei pitäisi kulua samaan tahtiin kuin esim ESP:tä.
Kiinnoistaisi tietää onko kuinka moni vaihtanut LL öljyt kiinteän vaihtovälin öljyihin, esim Diamond Dieseliin 2 litran pumppusuutin koneissa?
Tuossa ylempämä oli muutama vastaus, mutta kapais lisärohkaisua, ko tarkotus olis vaihtaa LL esim. Diamond dieseliin, mitä olen aikaisemmin käyttänyt jakajapumpullisissa.
Skodan huoltokirja ei oikeen suositellut muita kuin näitä LL öljyjä niin pitää vieä täältä hakea varmistus.
Tuossa ylempämä oli muutama vastaus, mutta kapais lisärohkaisua, ko tarkotus olis vaihtaa LL esim. Diamond dieseliin, mitä olen aikaisemmin käyttänyt jakajapumpullisissa.
Skodan huoltokirja ei oikeen suositellut muita kuin näitä LL öljyjä niin pitää vieä täältä hakea varmistus.
Itsekin olen käyttänyt Neste City Standard VW 505.01 -luokituksen öljyä profiilin BKD-koneisessa autossa uudesta asti, eikä merkkihuollossakaan ole mitään mutinoita kuulunut. Vaihto toki kiinteän 15 tkm:n mukaisesti. Ainakin tämän auton ohjekirjassakin ko. luokituksen öljyt on hyväksyttyjen listalla, jos ei käytetä LL-huolto-ohjelmaa.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Hiloran: LL-öljyt ne vasta melkoista "säästämistä" onkin.
Itse juuri omassa postauksessa kerroitkin syyt miksi kannattaa vaihtaa kiinteään huoltoväliin kun 30-50tkm vaihtoväli ei oikein toimi suomen olosuhteissa (poislukien taksit ja muut paljon ajavat). Tosin 507.00-öljyt on paljon parempaa tavaraa kuin 506.00 luokituksen LL-öljyt
Jos ei ole DPF:ää niin on ihan sama ajella 505.01-luokituksen öljyillä ja vaihtaa ne+suodatin 10-15tkm välein. Ainakin oman mielenrauhan takia tein niin ex-passatissa.
Nykyisen kulkineen ex-omistaja oli orjallisesti noudattanut 20tkm vaihtoväliä kuten ohjekirja sanoo vaikka ajomäärä oli keskim. 10tkm/vuosi ja lopputuloksena jakopään remontti (ketju, pyörät ja kiristin) 110tkm kohdalla. Järkevämpää olisi ollut vaihtaa öljyt kerran vuodessa.
1.8T jumalamoottori tykkää myös pitkistä öljynvaihtoväleistä. Parhaana esimerkkinä 3 vuotta vanha liisari / pikkasen päälle 60tkm ajettu johon piti vaihtaa koko kone kun porsi
Itse juuri omassa postauksessa kerroitkin syyt miksi kannattaa vaihtaa kiinteään huoltoväliin kun 30-50tkm vaihtoväli ei oikein toimi suomen olosuhteissa (poislukien taksit ja muut paljon ajavat). Tosin 507.00-öljyt on paljon parempaa tavaraa kuin 506.00 luokituksen LL-öljyt
Jos ei ole DPF:ää niin on ihan sama ajella 505.01-luokituksen öljyillä ja vaihtaa ne+suodatin 10-15tkm välein. Ainakin oman mielenrauhan takia tein niin ex-passatissa.
Nykyisen kulkineen ex-omistaja oli orjallisesti noudattanut 20tkm vaihtoväliä kuten ohjekirja sanoo vaikka ajomäärä oli keskim. 10tkm/vuosi ja lopputuloksena jakopään remontti (ketju, pyörät ja kiristin) 110tkm kohdalla. Järkevämpää olisi ollut vaihtaa öljyt kerran vuodessa.
1.8T jumalamoottori tykkää myös pitkistä öljynvaihtoväleistä. Parhaana esimerkkinä 3 vuotta vanha liisari / pikkasen päälle 60tkm ajettu johon piti vaihtaa koko kone kun porsi
hiloran: Pointtini taisi mennä ohi ja lujaa...
Long Life-systeemi ei minun mielestä sovellu suomen oloihin kuin todella paljon ajaville. Miksi sitten käyttää LL-öljyjä lyhyemmällä vaihtovälillä kun siitä ei ole mitään hyötyä eli sama laittaa 505.01-luokituksen öljyt koneeseen kiinteälle vaihtovälille. Se että normiöljyn litrahinta on halvempi kuin LL-öljyn ei tarkoita että se olisi samassa suhteessa huonompaa. Tuolla ajatusmaailmalla Gulf:in 506.00 LL-öljy oli tosi kuraa kun sain ostettua sitä 3.5€/l kun sitäkin tuli jossain välissä käytettyä.
Suhteessahan öljykustannukset on suuremmat kiinteällä vaihtovälillä mutta muut kustannukset voi olla aika isot LL-öljynvaihtoväleillä ;)
Itseasiassa Saabin ex-omistaja oli ajanut Castrolin SLX 5W-30 LL-öljyillä 20tkm vaihtoväleillä. Jostain syystä itse kyllä vaihdan 10tkm välein jatkossa laadukkaat 5W-40 tai 0W-40 öljyt
Long Life-systeemi ei minun mielestä sovellu suomen oloihin kuin todella paljon ajaville. Miksi sitten käyttää LL-öljyjä lyhyemmällä vaihtovälillä kun siitä ei ole mitään hyötyä eli sama laittaa 505.01-luokituksen öljyt koneeseen kiinteälle vaihtovälille. Se että normiöljyn litrahinta on halvempi kuin LL-öljyn ei tarkoita että se olisi samassa suhteessa huonompaa. Tuolla ajatusmaailmalla Gulf:in 506.00 LL-öljy oli tosi kuraa kun sain ostettua sitä 3.5€/l kun sitäkin tuli jossain välissä käytettyä.
Suhteessahan öljykustannukset on suuremmat kiinteällä vaihtovälillä mutta muut kustannukset voi olla aika isot LL-öljynvaihtoväleillä ;)
Itseasiassa Saabin ex-omistaja oli ajanut Castrolin SLX 5W-30 LL-öljyillä 20tkm vaihtoväleillä. Jostain syystä itse kyllä vaihdan 10tkm välein jatkossa laadukkaat 5W-40 tai 0W-40 öljyt
Maikki: tuota 0W-XX öljyä olen kyllä itsekin suunnitellut varsinkin nyt on päälakea ajatus kutittanut kun on ollut pakkasia. Olisi ainakin ääritilanne/ekojen kilometrien voitelu tehokkaampaa. No joku varmaan miettii että 5W toimii -30C asti, mutta kyllä notkeampi olisi parempi kylmällä. Sama se minulle mitä muut käyttää ja milloin vaihtelee itellä ainakin loppu savun tupruttelu ja öljyn kulutus kun aloin käyttää powerflowta. Tiedä sitten tapahtuiko jotain muutakin samaan aikaan...
Onkos kukaan ajellut Valvolinen longlife öljyillä...?Omassa kiukaassa Valvolinen SynPower XL-III 5W-30 litkut sisässä...Hieman infoa Valvolinen sivuilta:
-Täyssynteettinen moottoriöljy pidennetyille öljynvaihtoväleille
- Uusimpiin Volkswagen, Audi, Skoda, Seat ja BMW ja MB moottoreihin
- Kehitetty Euro IV- ja V-moottoreihin, joissa dieselhiukkassuodatin
- Täyttää VW 504.00, 507.00 ja MB 229.51 ja BMW LL-04 laatuvaatimukset
ACEA A3/B4, VW 504.00/507.00, 503.00, 506.00, 506.01, MB 229.51, 229.31, BMW LL-04
Tuossa vielä linkki sivulle:
http://www.valvoline.fi/tuotteet/voitel ... Power.html
Hintaa tuolla taisi olla litran purkeissa ostettuna 12€/L...Tuo hinta alkoikin hieman hämäämään, kohtuu edullista LL-öljyksi...???Mutta ominaisuudet pitäisi kuiten passata Volkkarin/Audin laatuvaatimusten kanssa yhteen (2.0tdi)??Mutta silti arveluttaa se 30tkm (LL-öljynvaihtoväli) päästellä samoilla öljyillä, miten olette menetelleet, ajaneet huoletta kilometrit täyteen vai vaihtanut ajoissa uudet litkut sisään...?
-Täyssynteettinen moottoriöljy pidennetyille öljynvaihtoväleille
- Uusimpiin Volkswagen, Audi, Skoda, Seat ja BMW ja MB moottoreihin
- Kehitetty Euro IV- ja V-moottoreihin, joissa dieselhiukkassuodatin
- Täyttää VW 504.00, 507.00 ja MB 229.51 ja BMW LL-04 laatuvaatimukset
ACEA A3/B4, VW 504.00/507.00, 503.00, 506.00, 506.01, MB 229.51, 229.31, BMW LL-04
Tuossa vielä linkki sivulle:
http://www.valvoline.fi/tuotteet/voitel ... Power.html
Hintaa tuolla taisi olla litran purkeissa ostettuna 12€/L...Tuo hinta alkoikin hieman hämäämään, kohtuu edullista LL-öljyksi...???Mutta ominaisuudet pitäisi kuiten passata Volkkarin/Audin laatuvaatimusten kanssa yhteen (2.0tdi)??Mutta silti arveluttaa se 30tkm (LL-öljynvaihtoväli) päästellä samoilla öljyillä, miten olette menetelleet, ajaneet huoletta kilometrit täyteen vai vaihtanut ajoissa uudet litkut sisään...?
Sun autossas ei ole hiukkassuodatinta. Volkkareihin tais tulla 125 kW voimamoottoreihin alk '07, Seattiin sitten vuosi tai pari jälkeen.
Pakko korjata, mutta kyllä seattimessakin oli '07 125kW koneessa DPF. Voi kun olisikin saanu tehokkaampaa dieseliä ilman hiukkasloukkua. Köykäisempään 140hp koneeseen sai myöskin '07 dpf:n jos halusi.
Tässä kun nyt lukenut näitä keskusteluja näistä öljystä mitä sais laittaa hiukkassuodattimella varustettuun vehkeeseen, kaikki vissiin käyttää näissä vehkeissä LL huoltoa?
Ittelä olis öljyn vaihto edessä ja huollossa kun käväsin aikasemmin muusta syystä niin kysyin että mitä mieltä LL vaihtovälistä, oli huoltomiehiltä vastaus: jos meinaat autoa pitää pidempään niin vaiha 10-15tkm huoltoväliin.
Nyt kun nuita öljyjä kattelu niin tohtiikohan tuohon hiukkassuodattimella varustettuun pasuunaan (2.0TDi BGW) laittaa tuota 505.01 luokituksella olevaa öljyä? Mikä muu öljy olis tuota matalatuhkaista kuten joku tuossa aikasemmin mainitsi?
Periaatteessahan tuosta omasta vehkeestä voi ohjelmoida tuon hiukkassuodatin homman pois käytöstä niin ei taida välttämättä olla sen puolesta väliä käyttääkö tuota 505.01 öljyä?
Ittelä olis öljyn vaihto edessä ja huollossa kun käväsin aikasemmin muusta syystä niin kysyin että mitä mieltä LL vaihtovälistä, oli huoltomiehiltä vastaus: jos meinaat autoa pitää pidempään niin vaiha 10-15tkm huoltoväliin.
Nyt kun nuita öljyjä kattelu niin tohtiikohan tuohon hiukkassuodattimella varustettuun pasuunaan (2.0TDi BGW) laittaa tuota 505.01 luokituksella olevaa öljyä? Mikä muu öljy olis tuota matalatuhkaista kuten joku tuossa aikasemmin mainitsi?
Periaatteessahan tuosta omasta vehkeestä voi ohjelmoida tuon hiukkassuodatin homman pois käytöstä niin ei taida välttämättä olla sen puolesta väliä käyttääkö tuota 505.01 öljyä?
Periaatteessahan tuosta omasta vehkeestä voi ohjelmoida tuon hiukkassuodatin homman pois käytöstä niin ei taida välttämättä olla sen puolesta väliä käyttääkö tuota 505.01 öljyä?
Mietippäs kerran, jos pakoputkessa on fyysinen laitos, voiko sen poistaa ohjelmoimalla? :) Eli et voi silti siirtyä 505.01 öljyihin ilman, että dpf poistetaan pakoputkesta.
Itsellä 2008 2.0TDi Skoda Octavia BKD koneella ja DPF:lla. Viimeviikolla vaihdoin öljyt ja vaihdoin samalla huoltovälin 15.tkm:n eli kiinteeseen.
Manuaali sanoo että 507 öljyä pitäis olla joka tapauksessa oli huoltoväli kumpa tahansa, kiinteä 15.tkm tai "long life" 30.tkm.
Pitääkö tuota manuaalia nyt uskoa väkisin eli kuinkahan pian se PDF mahtaa tukkeutua jos laittaa autoon 505 öljyä? Ei se nyt niin muutamasta eurosta ole kiinni ettei tuota 507 öljyäkin 15.tkm:n välein vois koneeseen laittaa mutta kysympä kuitenkin.
Itseä ei niin paljon haittaa vaikka PDF tukkiutuisi, saahaan siitä aina sisukset pellolle ja autoon muutaman lisähevosen.
Manuaali sanoo että 507 öljyä pitäis olla joka tapauksessa oli huoltoväli kumpa tahansa, kiinteä 15.tkm tai "long life" 30.tkm.
Pitääkö tuota manuaalia nyt uskoa väkisin eli kuinkahan pian se PDF mahtaa tukkeutua jos laittaa autoon 505 öljyä? Ei se nyt niin muutamasta eurosta ole kiinni ettei tuota 507 öljyäkin 15.tkm:n välein vois koneeseen laittaa mutta kysympä kuitenkin.
Itseä ei niin paljon haittaa vaikka PDF tukkiutuisi, saahaan siitä aina sisukset pellolle ja autoon muutaman lisähevosen.
En tiedä noita volkkarin luokituksia ihan pilkun tarkkaan, mutta epäilisin että 505 öljyt eivät ole matalatuhkaisia ja 507 on. Mikäli ajaa nokisuodattimella olevia autoja ei matalatuhkaisella öljyllä, tukkeutuu se nopeammin.
Ero tuhkan määrässä kyllä voi olla aika marginaalinen, 1% on aika monella valmistajalla rajana matalatuhkaisessa öljyssä. Näköjään eräässäkin 505.00 luokituksen öljyssä on 1.15prosenttia tuhkaa, eli 15prosenttia enemmän kuin sallitaan.
Ero tuhkan määrässä kyllä voi olla aika marginaalinen, 1% on aika monella valmistajalla rajana matalatuhkaisessa öljyssä. Näköjään eräässäkin 505.00 luokituksen öljyssä on 1.15prosenttia tuhkaa, eli 15prosenttia enemmän kuin sallitaan.
Teboil Diamond Diesel 5W-40
Itseasiassa toi Diamond diesel on uudistunut tänä vuonna. Se on nykyään ACEA C3-luokan mukainen voiteluaine, joka edustaa tuhkan, rikin ja muiden myrkkyjen osalta alhaista tasoa, nimenomaan näille saasteenesto järjestelmille vähemmän rasittava öljy. Liskäksi siitähän löytyy VW 505.00 ja 505.01. Se on sitten eri asia kuinka paljon noitten myrkkyjen, tuhkan ja fyysisten ominaisuuksien raja-arvot poikkeaa tossa ACEA C3-luokassa verrattuna VW:n 507.00 luokkaan.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Itse tilasin juuri Castrollin SLX long life III 5w30 litran pulloissa Saksasta 24 litraa.
Hinta on huimat 7,35e/pullo ja rahti tekee n. 80 senttiä pullolle lisää kun tuon määrän otti.
http://www.oil-store.de/product_info.php/language/en/info/p26_Castrol-SLX-Professional-Powerflow-LongLife-III-SAE-5W-30--1Lite.html
Hinta on huimat 7,35e/pullo ja rahti tekee n. 80 senttiä pullolle lisää kun tuon määrän otti.
http://www.oil-store.de/product_info.php/language/en/info/p26_Castrol-SLX-Professional-Powerflow-LongLife-III-SAE-5W-30--1Lite.html
^Tuo Castrol litku on parhaasta päästä noihin koneisiin. Ite oon käyttäny edellisessä ja nykyisessä kulkineessa LL-huolto-ohjelmaa yli 300tkm ilman murheita. Varsinkin tuo DPF on herkkä värkki, että juuri tuo liian suuri tuhkapitoisuus lopettaa sen toiminnan. Äskettäin oli ADHD varaosaliikkeessä Castrol Edge 5W-30 4l kannussa, täytti yleisimpien merkkien LL-vaatimukset ja tuon VW507.01 tason. Hintaa oli jotain 57€..., jostain vois saada halvemmallakin.
Tuossa lainaus Teboilin sivulta. Hieman ristiriitaista tietoa vrt.Autowikin VW-öljyluokituksiin.
Teboilin mukaan käy pumppusuutin koneeseen:
Diamond Diesel 5W-40
Teboil Diamond Diesel SAE 5W-40 ACEA C3, A3/B3/B4; API SM, SL/CF; BMW Longlife -04; MB 229.51;
VW 505.00 ja 505.01
Teboil Diamond Diesel on useista valikoiduista synteettisistä perusöljyistä ja lisäaineista valmistettu moottoriöljy. Hyvät kylmäominaisuudet helpottavat käynnistyksiä pakkasaamuina ja varmistavat moottorin luotettavan voitelun. Tasapainoinen kuumaviskositeetti suojaa moottoria ja turboahdinta raskaassa ja kuumassa ajossa.
Teboil Diamond Diesel on kehitetty nykyaikaisiin, suorituskykyisiin turbo- ja pumppusuutindieseleihin. Alhaisen rikki- ja fosforipitoisuutensa ansiosta se soveltuu myös dieselmoottoreihin, jotka on varustettu katalysaattorilla ja pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmällä. Diamond Diesel sopii lisäksi kaikkien vanhempien henkilö- ja pakettiautojen dieselmoottoreihin.
Pitääkö paikkansa 4,5litran öljytilavuus BKD (vaiBMM?)esim Skoda Octavia II 20TDI koneessa???
Teboilin mukaan käy pumppusuutin koneeseen:
Diamond Diesel 5W-40
Teboil Diamond Diesel SAE 5W-40 ACEA C3, A3/B3/B4; API SM, SL/CF; BMW Longlife -04; MB 229.51;
VW 505.00 ja 505.01
Teboil Diamond Diesel on useista valikoiduista synteettisistä perusöljyistä ja lisäaineista valmistettu moottoriöljy. Hyvät kylmäominaisuudet helpottavat käynnistyksiä pakkasaamuina ja varmistavat moottorin luotettavan voitelun. Tasapainoinen kuumaviskositeetti suojaa moottoria ja turboahdinta raskaassa ja kuumassa ajossa.
Teboil Diamond Diesel on kehitetty nykyaikaisiin, suorituskykyisiin turbo- ja pumppusuutindieseleihin. Alhaisen rikki- ja fosforipitoisuutensa ansiosta se soveltuu myös dieselmoottoreihin, jotka on varustettu katalysaattorilla ja pakokaasujen takaisinkierrätysjärjestelmällä. Diamond Diesel sopii lisäksi kaikkien vanhempien henkilö- ja pakettiautojen dieselmoottoreihin.
Pitääkö paikkansa 4,5litran öljytilavuus BKD (vaiBMM?)esim Skoda Octavia II 20TDI koneessa???
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Tänään oli iso pahvilaatikollinen öljyä terassin portailla, eli tuo Oilstore toimii. Reilu viikko siitä kun ulkomaan tilisiirto lähti niiden tilille.
Noilla hinnoilla ei tartte luopua LL-öljystä, mutta voi vaihtaa niitä reilun kympin välein kuin mitä tahansa kuraa.
EDIT: Tuolta löytyy myös M3/M5 sopivaa Castrol TWS 10w-60 öljyä reilu 40e/4L (tosin litran purkeissa sekin)
Noilla hinnoilla ei tartte luopua LL-öljystä, mutta voi vaihtaa niitä reilun kympin välein kuin mitä tahansa kuraa.
EDIT: Tuolta löytyy myös M3/M5 sopivaa Castrol TWS 10w-60 öljyä reilu 40e/4L (tosin litran purkeissa sekin)
Mitenköhän tälläinen Dexos 2 öljy? Kokemuksia?
www.motonet.fi/motonet/tuotteet/590015/0
www.motonet.fi/motonet/tuotteet/590015/0
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Onkos tästä kokemusta? http://www.oeldepot24.de/
Näyttäis olevan vielä hieman edullisempi kuin Oilstore, mutta en oikein saanut selvää mitä rahti on Suomeen kun ei tuo kermaanian kaunis kieli oikein taitu.
Näyttäis olevan vielä hieman edullisempi kuin Oilstore, mutta en oikein saanut selvää mitä rahti on Suomeen kun ei tuo kermaanian kaunis kieli oikein taitu.
Tuolta löytyy rahtikustannuksista:
http://www.oeldepot24.de/lieferung/
http://www.oeldepot24.de/lieferung/
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
^ tai suomeksi, riippuen asetuksista :)
Tulee aika mielenkiintoisia käännöksiä vaan... saksan kielioppia suomenkielisillä sanoilla, mutta yleensä saa suunnilleen selvää :D
esim. eka kappale edellä olleesta linkistä:
Tulee aika mielenkiintoisia käännöksiä vaan... saksan kielioppia suomenkielisillä sanoilla, mutta yleensä saa suunnilleen selvää :D
esim. eka kappale edellä olleesta linkistä:
Tuotto
Lähetyskustannukset Saksan sisällä ovat meille ikuisesti 6,95 euroa, ei väliä kuinka paljon tilaat. Tämä tietysti myös palveluiden me rummut. toimituspalvelua ulkomailla, tai jos sinulla on kysyttävää toimitus, ota meihin yhteyttä .
Nyt lorahti BKD koneeseen nuo Dexon2 5w30 öljyt. Mitään eroa käynnissä en ainakaan huomannut. Katsotaan nyt.
Olis noilla koneessa olleilla Castrol LL öljyillä saanut vielä 10 tkm ajaa. Ajomäärät vaan niin vähäiset, että tuumasin vaihtaa ne silti ja ei koskaan voi olla varma onko edellinen omistaja ne millon edes vaihtanut..
Olis noilla koneessa olleilla Castrol LL öljyillä saanut vielä 10 tkm ajaa. Ajomäärät vaan niin vähäiset, että tuumasin vaihtaa ne silti ja ei koskaan voi olla varma onko edellinen omistaja ne millon edes vaihtanut..
Nostetaanpa aihe ylös....
Olin katsovinani oman BMN -koneisen Octavian ohjekirjasta, että jos vaihtoväli on kiinteä 15t, niin öljyluokitukseksi riittää tuo 505.01, minkä Diamond täyttää. En muista nähneeni "pienellä kirjoitettua" mainintaa DPF:n vaikutuksesta öljyluokitukseen. täytyy tarkistaa vielä.
Aiempien vehkeiden osalta hyviä kokemuksia Diamondista versus muut. Lisäystarve vaihtovälillä ollut pienempi. Ja kyllä muuten ainakin mun autoissa mustuu ihan niinkuin muutkin liemet.
Hinta oli aikaisemmin edullinen, nyttemmin noussut. Motonetistäkin 10l-kannu oli litrahinnaltaan kalliimpi kuin 4l. WTF?
Olin katsovinani oman BMN -koneisen Octavian ohjekirjasta, että jos vaihtoväli on kiinteä 15t, niin öljyluokitukseksi riittää tuo 505.01, minkä Diamond täyttää. En muista nähneeni "pienellä kirjoitettua" mainintaa DPF:n vaikutuksesta öljyluokitukseen. täytyy tarkistaa vielä.
Aiempien vehkeiden osalta hyviä kokemuksia Diamondista versus muut. Lisäystarve vaihtovälillä ollut pienempi. Ja kyllä muuten ainakin mun autoissa mustuu ihan niinkuin muutkin liemet.
Hinta oli aikaisemmin edullinen, nyttemmin noussut. Motonetistäkin 10l-kannu oli litrahinnaltaan kalliimpi kuin 4l. WTF?
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Onkos noista CR koneista kuinka kertynyt kokemusta? Ovatko muuten kuinka samanlaisia öljynkuluttajia kun nuo PD koneet? Itsellä on tähän asti melkein kellon tarkkuudella saanut 1.9 koneisiin lisätä 10tkm kohdalla litran öljyä.
Castrolin sivut tyrkyttää CBBB:n öljyksi tätä:
https://oeldepot24.de/castrol-edge-fst- ... liter.html tai tätä https://oeldepot24.de/castrol-edge-prof ... liter.html
Molemmat lienee passeleita liukastimia kyseiseen laitteeseen? Ollut tähän asti LL huoltovälillä mutta ajattelin alkaa vaihtamaan joka huollon välissä kerran itse öljyt lisäksi eli noin 15tkm välillä. Litrahinnaksi kummallekkin jää sama, joten taidan tilata tuota LL ölppää...(?) Saa tilattua sen tasan 24l niin jää rahti pienemmäksi litraa päälle.
Castrolin sivut tyrkyttää CBBB:n öljyksi tätä:
https://oeldepot24.de/castrol-edge-fst- ... liter.html tai tätä https://oeldepot24.de/castrol-edge-prof ... liter.html
Molemmat lienee passeleita liukastimia kyseiseen laitteeseen? Ollut tähän asti LL huoltovälillä mutta ajattelin alkaa vaihtamaan joka huollon välissä kerran itse öljyt lisäksi eli noin 15tkm välillä. Litrahinnaksi kummallekkin jää sama, joten taidan tilata tuota LL ölppää...(?) Saa tilattua sen tasan 24l niin jää rahti pienemmäksi litraa päälle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 19 vierailijaa