Elikkäs vehje on VW 1.9 td aaz.
Autosta on egr tulpattu ja nyt sain teutaroitua hukkiksen alipaine lähdön poikki. Hukkaportin kellon "ylipaine" puoli ok.
Kysyisin on tästä alipaine härpäkkeestä mitään hyötyä / haittaa?
Nyt alipaine letku tulpattu ja mang venttiilin piuha irti. (minkä kautta alipaine menee)
Hukkis toimii ok, ahdot pysyy samana kun ennen eli 1bar.
aazin hukkaportin alipaine
Valvoja: ffp jäsenet
Tietääkseni ei liity kiihdytyksiin mitenkään, vaan kaasuvivussa oleva mikrokytkin ohjaa alipaineventtiiliä siten, että kun kaasu löysätään kokonaan niin alipaine pääsee vetämään hukkaportin auki. Hyötynä tästä on se, että turbo hidastuu nopeammin kun autolla pysähdytään eikä turbo rullaa niin lujaa tyhjäkäynnillä. Tuo kyseinen alipaine ei ainakaan passatissa kulje muiden laitteiden kuin egr-venttiilin ja hukkiksenkellon kautta.
Alipaineen voi mielestäni melko huoletta jättää pois, sillä eipä moista keksintöä ollut vanhassa 1,6 TD:ssäkään.
Alipaineen voi mielestäni melko huoletta jättää pois, sillä eipä moista keksintöä ollut vanhassa 1,6 TD:ssäkään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa