aazin hukkaportin alipaine

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

koopee
-
Viestit: 12
Liittynyt: 11.10.2008 20:35

aazin hukkaportin alipaine

ViestiKirjoittaja koopee » 10.1.2009 17:30

Elikkäs vehje on VW 1.9 td aaz.
Autosta on egr tulpattu ja nyt sain teutaroitua hukkiksen alipaine lähdön poikki. Hukkaportin kellon "ylipaine" puoli ok.
Kysyisin on tästä alipaine härpäkkeestä mitään hyötyä / haittaa?
Nyt alipaine letku tulpattu ja mang venttiilin piuha irti. (minkä kautta alipaine menee)
Hukkis toimii ok, ahdot pysyy samana kun ennen eli 1bar.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 10.1.2009 21:38

Kiihdyttäessä nostaa hetkellisesti ahtoja tuolla alipaineella, jos en ihan väärin muista

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 10.1.2009 21:58

Tietääkseni ei liity kiihdytyksiin mitenkään, vaan kaasuvivussa oleva mikrokytkin ohjaa alipaineventtiiliä siten, että kun kaasu löysätään kokonaan niin alipaine pääsee vetämään hukkaportin auki. Hyötynä tästä on se, että turbo hidastuu nopeammin kun autolla pysähdytään eikä turbo rullaa niin lujaa tyhjäkäynnillä. Tuo kyseinen alipaine ei ainakaan passatissa kulje muiden laitteiden kuin egr-venttiilin ja hukkiksenkellon kautta.
Alipaineen voi mielestäni melko huoletta jättää pois, sillä eipä moista keksintöä ollut vanhassa 1,6 TD:ssäkään.

koopee
-
Viestit: 12
Liittynyt: 11.10.2008 20:35

ViestiKirjoittaja koopee » 10.1.2009 23:22

Omat kliiniset kenttä kokeet osoittaneet että aivan turha härpäke.
ko vehkeellä ei mitään virkaa ahtojen nostoon.
Jos olis halunnu saaste vehkeet säilyttää niin siinnä tällä ilmeisesti joku "funktio"


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa