1.9 AAZ Eko Td ahdot ja viritttäminen
Valvoja: ffp jäsenet
1.9 AAZ Eko Td ahdot ja viritttäminen
Millaisia paketteja porukka on tehnyt ja millaisia voimia noista on saatu? Vakio paineet lienevät 0.7 b tuntumassa, sietääkös toi peruskone hyvällä ahtimella, pumpulla ja coolerilla kuin reippaasti painetta jos muut perus asiat ovat kunnossa?
Vakiokoneesta jossa portattu kansi otettu päälle 200 hv tehoja, ja on pysynyt kasassa.
Ahtopainetta dieselit kestää hyvin, mutta se painehan ei sitä voimaa ratkaise, vaan se paljonko koneeseen saadaan ilmaa ja polttoainetta. Isompi ahdin antaa enemmän ilmaa samalla paineella jne. Vanhemmasta 1.6 TD:stä otetulla T3:lla tai KKK K24:llä ainakin lähelle sitä kahtasataa hevosta pääsee, jos on hyvä pumppu. Ja hyvä pumppu ei ole välttämättä sama asia kuin vakiopumppu isolla nestepäällä...
Vakiokokoonpanossa koneesta saa kenties 110 hv. Eniten jarruttaa ahdin ja syöttöpumppu, sitten pakoputkisto, sitten coolerin puute.
Turboa kannattaa katsella diesel-työkoneista Holset ja Schwitzer -merkkisinä. Joku 46-50 mm turbiini on sopiva, kompura vähän pienempi.
Kiinacooleri keulalle, hyvä pumppu, 3" putkisto ja säätöä niin menee 200 hv rikki jos tietää mitä tekee. Ja vääntöähän silloin on jo aika lailla, eli liikkuu suht. virkeästi.
Kytkin tosin antautuu jo paljon ennen, ja vaihteistokin todennäköisesti. Passatista laatikko ja hi-po kytkin siihen niin toimii. Ja konehan kannattaa käydä kokonaan läpi joka tapauksessa jos yhtään enempää meinaa virittää.
Vahvistetulla alakerralla ja oikein kunnolla modatulla kannella otettu Suomessa ainakin 260 hv, eli saa sieltä löylyä jos vaivaa näkee.
Ahtopainetta dieselit kestää hyvin, mutta se painehan ei sitä voimaa ratkaise, vaan se paljonko koneeseen saadaan ilmaa ja polttoainetta. Isompi ahdin antaa enemmän ilmaa samalla paineella jne. Vanhemmasta 1.6 TD:stä otetulla T3:lla tai KKK K24:llä ainakin lähelle sitä kahtasataa hevosta pääsee, jos on hyvä pumppu. Ja hyvä pumppu ei ole välttämättä sama asia kuin vakiopumppu isolla nestepäällä...
Vakiokokoonpanossa koneesta saa kenties 110 hv. Eniten jarruttaa ahdin ja syöttöpumppu, sitten pakoputkisto, sitten coolerin puute.
Turboa kannattaa katsella diesel-työkoneista Holset ja Schwitzer -merkkisinä. Joku 46-50 mm turbiini on sopiva, kompura vähän pienempi.
Kiinacooleri keulalle, hyvä pumppu, 3" putkisto ja säätöä niin menee 200 hv rikki jos tietää mitä tekee. Ja vääntöähän silloin on jo aika lailla, eli liikkuu suht. virkeästi.
Kytkin tosin antautuu jo paljon ennen, ja vaihteistokin todennäköisesti. Passatista laatikko ja hi-po kytkin siihen niin toimii. Ja konehan kannattaa käydä kokonaan läpi joka tapauksessa jos yhtään enempää meinaa virittää.
Vahvistetulla alakerralla ja oikein kunnolla modatulla kannella otettu Suomessa ainakin 260 hv, eli saa sieltä löylyä jos vaivaa näkee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa