kannentiivisteen vaihto (Passat AJM)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

kannentiivisteen vaihto (Passat AJM)

ViestiKirjoittaja a1mo » 9.1.2009 17:31

Otsikko vaihdettu osuvammaksi. En löytänyt haulla ohjeita homman suorittamiseen niin tehdään tästä sellainen jos asian osaavia ja halukkaita neuvojia löytyy.


(Vaihdoin tuossa termarin ja huomasin, että on nokea kerääntynyt järjestelmään. Ilmeisesti kannentiiviste vuotaa tai kansi halki. Voihan nuo viat olleet joskus aikaisemmin ja jo korjattu, auto kun on ollut minulla vain hetken. Kilometrejä takana 425tkm, huoltokirja loppuu vajaaseen 300tkm. 375tkm vaihdettu jakohihna, itse vaihdoin öljyt ja niissä ei näkynyt mitään vikaa, ja jäähdytinneste oli ihan nommaalin näköistä, eikä kuluta sitäkään. Ainoa oire on se, että välillä alkaa tulemaan kylmää ilmaa, ilmeisemmin ilmaa järjestelmässä. Sekin tuli esiin tässä kovilla pakkasilla kun koko aika lämmitys täysillä.

Onkokellään ollut vastaavia ongelmia? Täytyy tässä ilmata järjestelmä ja katsoa onko vaikutusta vai tuleeko sitä aina vaan lisää.)
Viimeksi muokannut a1mo, 19.1.2009 14:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 9.1.2009 18:16

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=75 ... hlight=ajm
Kannentiiviste oli niissä se vuotava, paljon löytyy haulla, ja ilmata voi lämmittimen ja toivoa parasta.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 10.1.2009 15:21

Se kannen tiivistehän se vaikuttais olevan tiensä päässä, oireet anakin vastaa muitten kertomiin. Ilmaus ei auttanut, voimaakkaammin kiihdyttäessä edelleen alkaa puhaltamaan kylmää, tasaisessa matka-jossa ei ongelmia eikä hiljaisissa kiihdytyksissä. Eli ei varmaan vielä ole kovin pahaksi vuoto päässyt, toivotaan ettei tarvitse kantta alkaa oikaisemaan.
Uusi tiiviste tilattu ja keskiviikkona pääsee hommiin.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 10.1.2009 21:39

Kyllä se kannattaa vaan koneistamolle viedä ainakin tarkastettavaksi.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 11.1.2009 12:09

Täytyy otta se nyt ensin irti ja katsoa miltä näyttää. Noilla kilometreillähän sieltä voi löytyä mitä vaan. Tiedä kuinka iso remontti tästä vielä tulee..

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 19.1.2009 14:40

Nyt on homma aluillaan, ja hyvät neuvot on tarpeen jotta vältytään turhalta työltä:)

Eli aloitetaan vaikka tuosta jakopään purkamisesta. Tarviiko tosiaan purkaa koko etukehikko jotta pääsee käsiksi jakopäähän? Vai onko siihen joku helpompi ja fiksumpikin konsti?

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 19.1.2009 17:30

keulanhan saa "huolto"asentoon kun otat ensin puskurin pois. sitten törmäyspalkin kiinnityspultit pois ja kahden pultin tilalle pätkät kierretankoa joita pitkin vedetään koko keulapalaa (valot,syylari yms) eteenpäin. Näin saa vähän enemmän tilaa työskentelyyn.

Pasi H.
-
Viestit: 223
Liittynyt: 29.5.2004 13:51

ViestiKirjoittaja Pasi H. » 19.1.2009 23:14

^ Niin ja samalla vaivalla se keula onkin sitten jo lattialla pois tieltä.

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 22.1.2009 8:49

Jep, keula pudotettu pois paikaltaan niin tulihan sitä tilaakin. Hommasin Alfamerin korjauskäsikirjan neuvoja antamaan, suosittelen muillekin jotka eivät tiedä mitä ovat tekemässä:D
Ja kansi nostettu pois, ja tänään menee takasin paikalleen kun saa uudet kannenpultit. Motonetista sai liian lyhyet, AD varaosamaailmasta sai tilaamalla oikeat, 24 euroa. Laakkosella 70 euroa.
Kannessa ei näkynyt mitään vikaa joten oikaisu jää tältä kertaa.
Ilmeisesti tähän on jonkin näkönen kansiremontti tehty joskus, ainakin siitä päätellen kuinka hyvässä kunnossa nokka ja seuraajat on.
Muutama kuva projektista..

KuvaKuvaKuva

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 22.1.2009 15:36

Noin isoista kuvista selviää kyllä yhtä sun toista!

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 22.1.2009 18:07

Voihan sitä riskin ottaa ja kattoa, jos pelkällä tiivisteen vaihdolla pääsis.
Siihen ei paljoa edes osat maksa.

Vituttaa vaan sitten repiä hattu uudestaan irti koneesta kun pitääkin viedä painetestiin ja plaanattavaksi.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 23.1.2009 19:10

Väärässä paikassa säästää kun kannen oikaisu hionnassa, tuleehan se kansi samalla puhtaaksikin sekä tiivistepinnalta että muualta.

Makkonen
-
Viestit: 281
Liittynyt: 28.7.2003 18:19

ViestiKirjoittaja Makkonen » 23.1.2009 19:52

Peltitiivisteelle pitäs aina siivu vetästä pois. Itellä oli ihan pieni vuoto jälki AJM:ssä ja ajovat hipsun pois. Sen jälkeen pelannu 70tkm. ok.

goodis
-
Viestit: 202
Liittynyt: 20.1.2005 18:10

ViestiKirjoittaja goodis » 23.1.2009 21:14

Ilman kannen oikaisua ajettu 100tkm pahvin vaihdon jälkeen....ilman ongelmia. Nyt 280tkm mittarissa.
Viimeksi muokannut goodis, 31.1.2009 15:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 24.1.2009 10:27

Oman AJM motin purin toissa päivänä ja siinä oli kannentiivisteen "liekkirengas" syönyt kanteen ihan sormella tuntuvat urat, joista ainakin kahdesta kohtaa oli vuotanut.. No maanantaina kansi oikastavaksi ja ihmetellään sitten pitääkö..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 24.1.2009 11:45

tuommoiseen kannattaisi pistää vht copper gaskettia. se suihkutellaan tiivisteen pistaan ja se sitten avittaa juurikin nuissa epätasaisuuksissa pitämään paineet oikeilla puolillaan

a1mo
-
Viestit: 246
Liittynyt: 19.12.2008 5:35

ViestiKirjoittaja a1mo » 25.1.2009 10:53

Kansi pitää, mutta tuli muita ongelmia. Ajelin tässä kaverille 100km päähän ja olin kotiin päin lähdössä niin auto sammu eikä lähde käyntiin. Käynnisty ensin ihan hyvin, ja sitten kun lähdin liikkeelle niin pääsin noin 50m, ja siihen sammu. Ihan kuin olis vaan loppunu polttoaineen saanti. Jos jotain kiinnostaa tulla katsomaan Riihimäellä vag-comilla niin soittakaa vaikka.

ONGELMA RATKES, polttoaineen jäähdyttimen ja suodattimen ruuvi oli löystynyt ja imi ilmaa välistä. Ruuvi kiinni ja matka jatku:D
Viimeksi muokannut a1mo, 25.1.2009 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 25.1.2009 11:03

On kyllä hyvää ainetta toi VHT:n copper gasket, mutta ei sekään ihmeisiin pysty.. ;) Varman päälle kun haluaa tehä niin oikasu on ainakin varma ratkaisu ja sitten VHT:tä väliin..
Asiasta porkkanaan, on muuten lähinnä koomisen näköinen tuo pakokanava tuosta seetin jälkeen, ei oo volkkarin insinööriä paljoo tainnut kiinnostaa kun on tuon kanavan suunnitellut.. :(


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 31 vierailijaa