Huomentapäivää.
Ongelmana on tuollainen 1.9 TD-golf, moottorina AAZ, vuosimallia 1995. Toisinaan startatessa vilkuttelee mittariston kaikkia valoja ja kuuluu jonkun releen/ releiden napsutusta, kun vääntää avaimesta starttiasentoon. Muutaman kerran aloittanut napsutuksen jo hehkuasentoon kääntäessä. Ongelma on tähän asti poistunut aina kun on irrottanut akkukaapelin ja pitänyt hetken poissa. Alkaa kuitenkin tehdä tuota useammin ja vika käy hieman kiusalliseksi.
Mikähän mahtaisi tässä olla hätänä? Koitin hakua jo, löytyneiden vinkkien avulla eliminoitu ajoneston mahdolliset viat. Vaihdettu myös uudet hehkut, rasitustestattu akkua jne. Sähköistä kun en itse kauheasti ymmärrä. Mietin, voisiko virtalukon pohja tehdä tuollaista. Tai joku iso rele, hehkurele toimii kyllä kun hehkulle menee virtaa kauniisti.
Edit: moottorimalli unohtui..
1.9 TD kiukuttelee käynnistettäessä
Valvoja: ffp jäsenet
Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisu? Oma golffini (1.9TD) rupes tekeen samoja temppuja. ongelma ilmenee kylmänä startatessa. startinsolenoidi napsaa, releen napse kuuluu sisällä ja mittarivalot vilkkuu napsumisen tahtiin. Akku on syksyllä ostettu, et siinä ei ekana uskois vikaa olevan. Nyt kaipais apua et vika löytyis.
Ratkaisu oli viedä huoltoon.
Hehkujen pääsulake ja hehkurele vaihdettu, rele tosin oli toimiva mutta vaihtoivat samalla varmuudeksi, kai siitä aloittivat vianetsinnän. Ajonestolaite poistettiin myös käytöstä ja joitain pienempiä maadoituksia olivat korjailleet, en tarkemmin tiedä, että mitä. Eilen kävin korjaamolta ja tänään jäi pihaan, kaikki toimii, mutta startin ratas ei tapaa vauhtipyörää tarpeeksi pitkään.. :) Ihania nämä.
Hehkujen pääsulake ja hehkurele vaihdettu, rele tosin oli toimiva mutta vaihtoivat samalla varmuudeksi, kai siitä aloittivat vianetsinnän. Ajonestolaite poistettiin myös käytöstä ja joitain pienempiä maadoituksia olivat korjailleet, en tarkemmin tiedä, että mitä. Eilen kävin korjaamolta ja tänään jäi pihaan, kaikki toimii, mutta startin ratas ei tapaa vauhtipyörää tarpeeksi pitkään.. :) Ihania nämä.
moro, elikkäs mulla tuntuu olevan samanmoosta ongelmaa passatissa,kun virrat tulee mittaristoon nii mittarin takaa räpisee about reilu sekunnin ja viisarit hiukka täräjää samalla, vikaa löysin jo sen verran et nro:21 sulake pimahteloo vähän välillä, keskuslukitus ei pelaa,sisävalot ei pala sekä ajotietokoneen kello sammuu ku koneen sammuttaa. mut ku laittaa uuden sulakkeen nii toimii sen hetken ja taas kärähtää.
niinku ottaas oikkariin jostain mut kertokaas mulle mistä ny yleisesti kannattaa lähtiä kattelemaan ettei tartte koko autoa repiä auki.
sen verran hoksasin taas et kun on ajanut hetken, sit sammuttaa auton ja meinaa laittaa ovet lukkoon nii kuuluu sellaanen puol sekunttia kun kesk.lukituksen moottori käy ja sitten sammuu,.=sulake palaa.
niinku ottaas oikkariin jostain mut kertokaas mulle mistä ny yleisesti kannattaa lähtiä kattelemaan ettei tartte koko autoa repiä auki.
sen verran hoksasin taas et kun on ajanut hetken, sit sammuttaa auton ja meinaa laittaa ovet lukkoon nii kuuluu sellaanen puol sekunttia kun kesk.lukituksen moottori käy ja sitten sammuu,.=sulake palaa.
Viimeksi muokannut yrtsi, 29.1.2009 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mulla ei sulakkeet kärähtele. Releet kyllä napsaa kojelaudan sisässä. Minkalaine ajonesto systeemi td koneessa on? Mulla ei ainakaan pumpussa ole mitään ylimääräistä siinä sammutin solenoidin kohdalla. Miten se ajoneston ohitus tehdään? Golffi on vm 94 jos se vaikuttaa ajoneston tyyppiin. Missähän hehkurele sijaitsee jos sen tutkis? Onkos käynnistyksen ohjausvirralle tai vastaavalle mitään relettä?
-
- -
Virrat?
Ei ajonesto tollasta tee starttaa ihan normaalisti vaikka ajonestot päällä. Virran vähyyttä sanoisin minä. Mittaas yleismittarilla starttaus vaiheessa akun navoista romahtaako jännite yhtään vai laskeeko paljonkin lepojänniteestä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”