Vapaavirtaussuodatin diisseliin...?
Valvoja: ffp jäsenet
Vapaavirtaussuodatin diisseliin...?
Tuttu kauppias kehui tietty kun on oma lehmä ojassa että ostappa Greenin filtteri omaasi,Golf V 2.0 Tdi -05,kokemuksia? hyötyä/haittaa? auto muuten vielä vakio,softa tulossa kohta puolee.
niin,tuo maffin hajoaminen on aika todennäköinen jos käytetään öljyttäviä vaparisuodattimia.Tietenkin jos tarkoituksena on saada teinityttöjen pöksyt märäksi tai gti lehteen juttua niin sithän vaparin on paikallaan.Tehon kannalta on juupa jaapa,huolettavuus ja käytön mukavuus on niin ja näin.Virilaitteet ovat sit erikseen......
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tai kummassa on enemmän virtauspinta-alaa ;) Eli kumpi ahdistaa samalla suodatusteholla enemmän.
Noita suodatin juttuja on testattu noin kolmestaa heppaisessa portterissa penkissä. Vakio suodatin ahdisti siinä tilanteessa kokonaista 3 ponia verrattuna ilman putsaria ajettuun vetoon. Tuon verran on jo virhe marginaalia vetojen välillä ihan helpostikkin.
Noita suodatin juttuja on testattu noin kolmestaa heppaisessa portterissa penkissä. Vakio suodatin ahdisti siinä tilanteessa kokonaista 3 ponia verrattuna ilman putsaria ajettuun vetoon. Tuon verran on jo virhe marginaalia vetojen välillä ihan helpostikkin.
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 22.9.2008 17:57
Se mainospuhe on häränkakkaa oikeasti.. Jos on oikein todella rankasti viritetty kone, voi vaparista olla joskus hyötyä, mutta sen on silloin oltava ämpärin kokoinen ja varustettu oikean muotoisella kiihdytyssuppilolla jne. Enpä usko että tälläkään foorumilla on nähty montaa autoa, joissa vaparista olisi ollut todellista hyöyä.
Lähes kaikki thyyninki miehet
ja lähes kaikki thyyninki miehet jotka ovat opetelleet virittämään autonsa niin sit loppu peleissä niillä ole varaa ostaa kunnollisia renkaita vaan niissäki pitää säästää :(
edit: puhuin siis renkaista en vanteista. ja ikävä kyllä tämäkin on totta että kumeissa säästetään.
Viimeksi muokannut jarskii-, 13.1.2009 1:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mopoissa testattua vapaavirtaussuodattimilla:
Pääsääntöisesti orikinaali kuiva paperisuodatin antaa tehoa enempi korkeilla kierroksilla, vaikka seokset säädetty tismalleen samaksi molemmilla filsuilla.
Jos seosta ei laihenna vapaavirtausfiltterilla, jää se vielä enempi tehossa vakiolle.
Paskaisilla suodattimilla vielä suurempi ero, 15 000 km ajettu orikinaali paperifilsu Yamahan R 6 R pyörässä antaa vieläkin enempi tehoa kuin uusi vapaavirtausfiltteri, mutta 5000 km ajettu vapaavirtausfiltteri on jo monta heppaa huonompi.
tehoerot 600:ssa noin 2 - 4 heppaa originaalin hyväksi ( säädettynä )
1000:ssa jopa 3 - 5 heppaa ( säädettynä )
Kysymys: miksi valmistaja mitottaisi ilmansuodattimen virtaavuuden niin rajalle,e ttä se puhtaana ja uutena riittäisi juuri ja juuri ??
Pääsääntöisesti orikinaali kuiva paperisuodatin antaa tehoa enempi korkeilla kierroksilla, vaikka seokset säädetty tismalleen samaksi molemmilla filsuilla.
Jos seosta ei laihenna vapaavirtausfiltterilla, jää se vielä enempi tehossa vakiolle.
Paskaisilla suodattimilla vielä suurempi ero, 15 000 km ajettu orikinaali paperifilsu Yamahan R 6 R pyörässä antaa vieläkin enempi tehoa kuin uusi vapaavirtausfiltteri, mutta 5000 km ajettu vapaavirtausfiltteri on jo monta heppaa huonompi.
tehoerot 600:ssa noin 2 - 4 heppaa originaalin hyväksi ( säädettynä )
1000:ssa jopa 3 - 5 heppaa ( säädettynä )
Kysymys: miksi valmistaja mitottaisi ilmansuodattimen virtaavuuden niin rajalle,e ttä se puhtaana ja uutena riittäisi juuri ja juuri ??
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa