Diesel päästömittaukset automaattivaihteisella VW:llä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Raid72
-

Diesel päästömittaukset automaattivaihteisella VW:llä?

ViestiKirjoittaja Raid72 » 18.12.2008 11:01

Onko VW antanut jotain ohjeita diesel moottorin päästömittauksista kun autossa on automaattivaihteisto? Eli päteekö se normaali 2/3 osaa maksimikierroksista myös VW:n
kanssa, vai onko jotain erityissuosituksia tai määräyksiä asian tiimoilta?

Passat_tdi66
-

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 18.12.2008 17:28

Siis dieselissähän poljetaan talla lattiaan vapaalla ja kierrokset käy yli punarajan. Ehkä en ymmärtänyt kysymystä, mutta jos katsastuksen päästömittauksesta on kyse. (savutusmittaus)

Raid72
-

ViestiKirjoittaja Raid72 » 18.12.2008 19:18

Ake on antanut yleisohjeen päästömittauksista, automaattilaatikolla varustettua autoa ei
tarvitse kierrättää kuin 2/3 osaa maksimikierroksista. Kannattaa tutustua aiheeseen,
talla pohjaan mittaukset ei tee hyvää automaattilaatikolle, ja siksi on tämä ohje annettu.

Joillain merkeillä on omat erityiset määräykset siitä miten mittaus tulee suorittaa, mutta
ilmeisesti VW:llä ei ole, koska kukaan ei tunnu asiasta mitään tietävän?

Tässä yleisohje automaattiautoille:

http://www.ake.fi/pdf/16-208-2004.pdf

Täällä on näköjään autokohtaisia juttuja, VW loistaa poissaolollaan, eli edellämainittu ohje jää voimaan

http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsast ... 3%A4in.htm

Passat_tdi66
-

ViestiKirjoittaja Passat_tdi66 » 18.12.2008 20:18

Ok, en olekaan tiennyt moisesta. Mielenkiintoinen seikka, kiitos oikaisusta.

Itse ihmettelin passattini ekaa katsastusta kun ei ajanut jarrutestiin ollenkaan. Katsastusinssi vain totesi, ettei nelivedolle tehdä mittausta. Etuveto passattini oli rekisteröity virheellisesti nelivetomalliksi.. :-D
No, homma korjattiin rekkariotteeseen.

Raid72
-

ViestiKirjoittaja Raid72 » 19.12.2008 5:46

Joo, jatkuvaa nelivetoa niiden on vaikee mitata, kun se vaatis 4-veto dynon, ja jos sitä
väkäisi jarruttelee 2-veto dynossa, voi visko ottaa itteensä, tai sitte auto vaan nousee
ylös penkistä... Aika erikoista toi rekisteröintivirhe ;-)

Oon tästä päästömittauksesta pyrkiny toitottamaan, kun se on mun mielestä turhaa
moottoreiden rääkkäystä, eihän niillä kukaan tuolla tieliikenteessäkään aja rajotinta
vasten! Kaasun käyttäminen (max 0.5sec) lattiassa pitäs riittää siihen että näkee mitä
sieltä putken päästä tulee täydellä syötöllä... ei sen pedaalin päällä tarvii nokosia ottaa!

Baltic
-

ViestiKirjoittaja Baltic » 19.12.2008 7:13

No voi xittu joo...!!
Olen tätä kierrätyshommaa kysynyt monta kertaa inssiltä ja aina on huudatettu täydet.
Seuraavalla kerralla otan tuon tulosteena mukaan.

Mitään järkeä tahi korrelaatiota tosielämän kanssa tuolla mittauksella ei edelleenkään ole.

Raid72
-

ViestiKirjoittaja Raid72 » 19.12.2008 7:47

Juu, ei ne konttorilla näistä puhu, kun menis se mittaaminen vaikeeks, kivahan se on
polkea kun ei ole oma kone ja oma laatikko. Itse olen mitannut päästöt työpaikallani,
ja tehnyt niin että laitan palikkaa polkimen alle ja antanut koneen kiertää vain hieman
yli tuon 2/3:n, tosin mulla on ollu vanhoja lahnoja kaikki entiset, katotaan miten onnistuu
tuo temppu tän uudemman kanssa... Kerran pitää tietysti kokeilla rajotin, että tietää mikä
on se syötönkatkasun kierrosluku. Mutta kannattaa käydä jossain muualla mittauttamassa
ne päästöt!

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”