Onko VW antanut jotain ohjeita diesel moottorin päästömittauksista kun autossa on automaattivaihteisto? Eli päteekö se normaali 2/3 osaa maksimikierroksista myös VW:n
kanssa, vai onko jotain erityissuosituksia tai määräyksiä asian tiimoilta?
Diesel päästömittaukset automaattivaihteisella VW:llä?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Ake on antanut yleisohjeen päästömittauksista, automaattilaatikolla varustettua autoa ei
tarvitse kierrättää kuin 2/3 osaa maksimikierroksista. Kannattaa tutustua aiheeseen,
talla pohjaan mittaukset ei tee hyvää automaattilaatikolle, ja siksi on tämä ohje annettu.
Joillain merkeillä on omat erityiset määräykset siitä miten mittaus tulee suorittaa, mutta
ilmeisesti VW:llä ei ole, koska kukaan ei tunnu asiasta mitään tietävän?
Tässä yleisohje automaattiautoille:
http://www.ake.fi/pdf/16-208-2004.pdf
Täällä on näköjään autokohtaisia juttuja, VW loistaa poissaolollaan, eli edellämainittu ohje jää voimaan
http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsast ... 3%A4in.htm
tarvitse kierrättää kuin 2/3 osaa maksimikierroksista. Kannattaa tutustua aiheeseen,
talla pohjaan mittaukset ei tee hyvää automaattilaatikolle, ja siksi on tämä ohje annettu.
Joillain merkeillä on omat erityiset määräykset siitä miten mittaus tulee suorittaa, mutta
ilmeisesti VW:llä ei ole, koska kukaan ei tunnu asiasta mitään tietävän?
Tässä yleisohje automaattiautoille:
http://www.ake.fi/pdf/16-208-2004.pdf
Täällä on näköjään autokohtaisia juttuja, VW loistaa poissaolollaan, eli edellämainittu ohje jää voimaan
http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsast ... 3%A4in.htm
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Ok, en olekaan tiennyt moisesta. Mielenkiintoinen seikka, kiitos oikaisusta.
Itse ihmettelin passattini ekaa katsastusta kun ei ajanut jarrutestiin ollenkaan. Katsastusinssi vain totesi, ettei nelivedolle tehdä mittausta. Etuveto passattini oli rekisteröity virheellisesti nelivetomalliksi.. :-D
No, homma korjattiin rekkariotteeseen.
Itse ihmettelin passattini ekaa katsastusta kun ei ajanut jarrutestiin ollenkaan. Katsastusinssi vain totesi, ettei nelivedolle tehdä mittausta. Etuveto passattini oli rekisteröity virheellisesti nelivetomalliksi.. :-D
No, homma korjattiin rekkariotteeseen.
Joo, jatkuvaa nelivetoa niiden on vaikee mitata, kun se vaatis 4-veto dynon, ja jos sitä
väkäisi jarruttelee 2-veto dynossa, voi visko ottaa itteensä, tai sitte auto vaan nousee
ylös penkistä... Aika erikoista toi rekisteröintivirhe ;-)
Oon tästä päästömittauksesta pyrkiny toitottamaan, kun se on mun mielestä turhaa
moottoreiden rääkkäystä, eihän niillä kukaan tuolla tieliikenteessäkään aja rajotinta
vasten! Kaasun käyttäminen (max 0.5sec) lattiassa pitäs riittää siihen että näkee mitä
sieltä putken päästä tulee täydellä syötöllä... ei sen pedaalin päällä tarvii nokosia ottaa!
väkäisi jarruttelee 2-veto dynossa, voi visko ottaa itteensä, tai sitte auto vaan nousee
ylös penkistä... Aika erikoista toi rekisteröintivirhe ;-)
Oon tästä päästömittauksesta pyrkiny toitottamaan, kun se on mun mielestä turhaa
moottoreiden rääkkäystä, eihän niillä kukaan tuolla tieliikenteessäkään aja rajotinta
vasten! Kaasun käyttäminen (max 0.5sec) lattiassa pitäs riittää siihen että näkee mitä
sieltä putken päästä tulee täydellä syötöllä... ei sen pedaalin päällä tarvii nokosia ottaa!
Juu, ei ne konttorilla näistä puhu, kun menis se mittaaminen vaikeeks, kivahan se on
polkea kun ei ole oma kone ja oma laatikko. Itse olen mitannut päästöt työpaikallani,
ja tehnyt niin että laitan palikkaa polkimen alle ja antanut koneen kiertää vain hieman
yli tuon 2/3:n, tosin mulla on ollu vanhoja lahnoja kaikki entiset, katotaan miten onnistuu
tuo temppu tän uudemman kanssa... Kerran pitää tietysti kokeilla rajotin, että tietää mikä
on se syötönkatkasun kierrosluku. Mutta kannattaa käydä jossain muualla mittauttamassa
ne päästöt!
polkea kun ei ole oma kone ja oma laatikko. Itse olen mitannut päästöt työpaikallani,
ja tehnyt niin että laitan palikkaa polkimen alle ja antanut koneen kiertää vain hieman
yli tuon 2/3:n, tosin mulla on ollu vanhoja lahnoja kaikki entiset, katotaan miten onnistuu
tuo temppu tän uudemman kanssa... Kerran pitää tietysti kokeilla rajotin, että tietää mikä
on se syötönkatkasun kierrosluku. Mutta kannattaa käydä jossain muualla mittauttamassa
ne päästöt!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa