passat 1.9 tdi 130hv automaatti -02 heittää vikatilaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jölli
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.11.2005 14:54

passat 1.9 tdi 130hv automaatti -02 heittää vikatilaan

ViestiKirjoittaja jölli » 15.12.2008 12:06

eli usein kylmänä kun lähtee kiihdyttämään tuntuu että auto ei vedä kunnolla ja menee vikatilaan.mutta ei tee sitä jos oikein varovasti kiihdytää ja ajaa n.500 metriä sen jälkeen pelaa loistavasti.
usein kuluu sellanen ujeltava/puhaltava ääni ennekuin menee vikatilaan,kierroksetkin jotain n.2000-3000rpm.onko siis kyse että turbon siivet jumii?
vagcomilla näytti muistaakseni vikakoodia ahtopaineenohjauksesta.yksi paikallinen vw korjaaja sanoi että luultavasti siivet jumii

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 16.12.2008 17:55

Kuullostaa juurikin siltä, että siivet jumittaa. Ahtaa yli ja menee vikatilaan. Ensiavuksi turbon voi puhdistaa, tosin uuden vaihtaminen on ennemmin tai myöhemmin edessä. Paljonko sulla on kilsoja takana?
Omaani vaihdoin turbon alkusyksystä saman vian vuoksi.

jölli
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.11.2005 14:54

ViestiKirjoittaja jölli » 16.12.2008 20:47

ajettu n.290tkm.ollut aikoinaan taksikäytössä
se vain ihmetyttää että se tekee sen kylmänä ja kun pikku matkan ajaa pystyy antamaan hanaa eikä mene vikatilaan...

mikes75
-
Viestit: 67
Liittynyt: 6.1.2007 16:38

ViestiKirjoittaja mikes75 » 17.12.2008 9:41

Vaiha ensi alkuun todennäköisimmät halvat : eli N75 on ahtopaineen säätösolenoid ja ilmamääräanturi i MAF

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 18.12.2008 13:06

niin ja kokeile säätää ahtimesta siipien ja alipainekellon välistä tankoa pidemmäksi. se siipien liikutusmekanismi vissiinkin kuluu jostain ja alkaa alkuperäis säädöllä ahtaan yli

jölli
-
Viestit: 16
Liittynyt: 17.11.2005 14:54

ViestiKirjoittaja jölli » 19.12.2008 11:37

maf ainakin pelaa

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 20.12.2008 6:00

Pakoputki tukossa, ja yliahtaa sen takia.
Omassa koslassa epäilen tuota, tankoa on säädetty, uus N75 paikallaan, maf pelaa, siivet ei jumita, silti menee yli 1.5 barin kovilla kiekoilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa