Aloin dieseloimään 1.3i jettaa.
Ostin purku autoksi 1.6Td golffin, onko helpoin vaihtaa kaikki sähköt+mittaristo golffista jettaan vai miten tämä on järkevin tehdä?
Mitä minulla pitää vaihtaa/tehdä noin suurin piirtein tai saa sitä vastata ihan jokaista nippeliäkin myöten jos vain joku kehtaa :)
Ja vielä että mikä on hehkun releen numero?
Jetta 1.3i -> 1.6Td sähköjen kans ongelmaa.
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.pajalle.com/cars.php?lang=fi
Löytyy näiltä ja monista muistakin sivuilta haulla.
Löytyy näiltä ja monista muistakin sivuilta haulla.
^^
En kyllä löytänyt tuolta mitään mikä minua auttaisi??
Siis moottori on jo paikollaan ja kaikki on muuten valmiina mutta hehkun rele on hukassa ku ei tiiä sen numeroa että mikä se on niistä releistä.
Ja mittariston+muiden sähköjen yhteen sopivuutta olen pähkäillyt, mutta alan huomenna miettimään ja kokeilemaan.
Apu ei vaan olisi ollut pahasta siinä saattaa säästää hermoja jos joku "asiantuntia" kävisi vastaamassa ja hiukan kertoilemassa esim. kokemuksia/neuvoja moisesta urakasta.
En kyllä löytänyt tuolta mitään mikä minua auttaisi??
Siis moottori on jo paikollaan ja kaikki on muuten valmiina mutta hehkun rele on hukassa ku ei tiiä sen numeroa että mikä se on niistä releistä.
Ja mittariston+muiden sähköjen yhteen sopivuutta olen pähkäillyt, mutta alan huomenna miettimään ja kokeilemaan.
Apu ei vaan olisi ollut pahasta siinä saattaa säästää hermoja jos joku "asiantuntia" kävisi vastaamassa ja hiukan kertoilemassa esim. kokemuksia/neuvoja moisesta urakasta.
Itse dieselöin aikoinaan 1.3 golffin, silloin hehkut laitoin napilla toimivaksi. Myöhemmin sitten ajan kanssa kaivoin hehkureleen kytkentäkaavion jostain ja kytkin toimimaan oikealla releellä.. Täältä sai siihen maailmanaikaan ainakin kovasti apua sähkökaavioon, nyt hävinnyt jo bittiavaruuteen ne keskustelut..
Mutta siis itse en ainakaan vaihtanut johtosarjoja, vaan laitoin hehkun releen tulipeltiin kiinni ja tein sinne johdotukset antureilta ja hehkuilta. Ei tullut montaa johtoa.
Mutta siis itse en ainakaan vaihtanut johtosarjoja, vaan laitoin hehkun releen tulipeltiin kiinni ja tein sinne johdotukset antureilta ja hehkuilta. Ei tullut montaa johtoa.
Onnistumisen elämys valtasi tänään tallin ilmapiirin :D
Lähdin kokeileen haku-ammunnalla että löytyiskö 1.3:sen sähköistä mitään mikä kävisi yhteen dieselin kans ja kuinkas olikaan sieltähän löytyi saman näköinen rele paikka kuin dieselinki rele osastolta.
piti ottaa 67rele irti (ohjaa bensapumppua) ja sen alta löytyi sen näköinen paikka että tuohon voisi kokeilla hehkun relettä (numero 60 on hehkun rele) ja sehän passasi.
Sitten irti bensapumpusta johtosarjat (otin kummastakin eli tankissa olevasta ja pohjassa olevasta) ja lisäsin yhden johdon sulakerasian takaa hehkun releestä ----> hehkutulpille.
Laiton virrat päälle rele napsahti ja virta virtasi hehkutulpille, odottelin ja rele napsahti virran kulku katkesi.
Jee sehän toimii :DD
Ja sain kaikki antureille menevät johdotki selvitettyä, paikolleen laittamatta vielä. Vielä ois paisuntasäiliö, syyläri, vaihdevivusto, tankki + muuta pikkusälää asennettava ennenkuin pääsee kokeileen mittareiden ja antureiden välistä toimivuutta.
Lähdin kokeileen haku-ammunnalla että löytyiskö 1.3:sen sähköistä mitään mikä kävisi yhteen dieselin kans ja kuinkas olikaan sieltähän löytyi saman näköinen rele paikka kuin dieselinki rele osastolta.
piti ottaa 67rele irti (ohjaa bensapumppua) ja sen alta löytyi sen näköinen paikka että tuohon voisi kokeilla hehkun relettä (numero 60 on hehkun rele) ja sehän passasi.
Sitten irti bensapumpusta johtosarjat (otin kummastakin eli tankissa olevasta ja pohjassa olevasta) ja lisäsin yhden johdon sulakerasian takaa hehkun releestä ----> hehkutulpille.
Laiton virrat päälle rele napsahti ja virta virtasi hehkutulpille, odottelin ja rele napsahti virran kulku katkesi.
Jee sehän toimii :DD
Ja sain kaikki antureille menevät johdotki selvitettyä, paikolleen laittamatta vielä. Vielä ois paisuntasäiliö, syyläri, vaihdevivusto, tankki + muuta pikkusälää asennettava ennenkuin pääsee kokeileen mittareiden ja antureiden välistä toimivuutta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa