Keväästä saakka minulla ollut ko. kulkuneuvo. Kesän&syksyn keskikulutukset pyörivät suurinpiirtein 5,6 litran paikkeilla, mihin olin vallan tyytyväinen. Nyt viime aikoina ihmetyttänyt kasvanut kulutus, alkuun asian seuraamista häiritsi suuri kaupunkiajon määrä. Nyt päässyt asiaa uudessa valossa seuraamaan ja kyllä se kulutus vaan on todellakin kummasti kasvanut kelien viiletessä. Tällä hetkellä keskikulutukset siellä liki 7 l/100km.
Tällä hetkellä matkaajoa vaikea saada menemään alle 5,8l--> esim. 110 km siivu liikkelle lähteissä moottorin lämmöt jo normaalissa ja nätisti talvirajoitusta ilman cruisea ja siihen 5,8 litraan se jämähtää. Mistähän vikaa voisi lähteä etsimään?
Vag-Com ei anna vikakoodeja ja kulkupuoli ei ole muuttunut, mikään ei tunnu olevan vialla paitsi ainetta hukkuu huomattavasti normaalia enemmän. Lukemia olen siis seurannut tankkauksista ja ajotietokoneelta ja molemmat mittaukset täsmää.
Ainoat muutokset on--> lisätty cruise ja pyörät vaihdettu, niissäkin koko säilyi ennallaan 195/65/15.
GOLF IV AJM 4 Motion kasvanut kulutus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”