Nytkö paukahti Turbo?
Valvoja: ffp jäsenet
Nytkö paukahti Turbo?
Eli tänään Bora teki sen mitä olen pelännyt. Illalla alkoi ensin oireilee niin ettei ahdot noussu ku 1,3bar ja nyt myöhemmin ei ahda alle 2500rpm:n ollenkaan. Kun kierrokset saa nostettua tuonne 300rpm:n paikkeille niin sitten ahdot nousee 1bar paikkeille ja vetää suht hyvin. Nuo paineet olen katsonut mittarista kun tuli sellainen asennettua. Kaasun ku polkaisee pohjaan niin ei tapahdu mitään ja myöskin kun vaihtaa niin aluksi mennään ilman ahdinta. Vikakoodeja ei ollut. Sen verran nyt ehdin tutkia ettei siipien säätötanko liiku mihinkään. Ei imemällä alipaineletkusta (kokeilin aikaisemmin ja sain liikkumaan tangon) eikä meisselin avulla.
Ei näyttäny olevan vuotoja ja eipä ne vuodot vaikuta jos ei tanko liiku mihinkään.. Pitää huomenna selvitellä ku vois vielä saada liikkeen piikkiin ainakin osan kustannuksista.. Paineet ollu aikaisemmin piikki 1,7-1,8bar ja siitä tasoittunu 1,4bar paikkeille. Mut sit meinasin kokeilla paljonko kulkee viime viikolla niin heitti 190km/h kohdalla vikatilaan ku ahdot oli koko ajan 1,5bar. Ahdin on kyl pitäny suht kovaa ääntä koko ajan ku auto mulla ollu..
Selkeä turbovika, itsestäänselvä asia että tuollaisia paineita käytettäessä kyseisen ahtimen käyttöikä on todella rajallinen. Pikkukiihdytyksiä aikansa kestää, mutta yrittää nyt vielä huippuja tuollaisella setupilla... huh huh. Siellä on pakopaineet ja lämmöt melko kohdallaan. Mittarithan on toki asennettu?
Ei ole kuin ahtopainemittari kiinni.. Putkisto on suora ja läpäri viimeisenä.. Auto ollu mulla n. 2vkoa ja olen yrittänyt selvitellä mikä lastu tai ohjelma on laitettu mut ilman tuloksia.. Eli ei ole mun tekemä setuppi.. Onko kukaan ostanu ebay sta mitään ku siellä olisi halvalla 5tkm ajettu gt1749vb ahdin..
Tilasin vuosi sitten gt2056v ahtimen joka ilmoitettiin uutena siellä ja uusi myös oli.
Postikulut oli jotain 25e luokkaa, eli ei paha. Maksun pystyi tuolle myyjälle ainakin suorittamaan ihan pankkisiirrolla.
Ainoa mistä voit tavallaan katsoa myyjän rehellisyyttä on se minkälaista palautetta hän on saanut aiemmista myyntikohteista.
Itse luotin siihen myyjään kun huomasin että pari jamppaa oli suomesta aiemmin tilanneet häneltä ahtimia ja olivat antaneet 100% positiivisen palautteen myyjästä.
Postikulut oli jotain 25e luokkaa, eli ei paha. Maksun pystyi tuolle myyjälle ainakin suorittamaan ihan pankkisiirrolla.
Ainoa mistä voit tavallaan katsoa myyjän rehellisyyttä on se minkälaista palautetta hän on saanut aiemmista myyntikohteista.
Itse luotin siihen myyjään kun huomasin että pari jamppaa oli suomesta aiemmin tilanneet häneltä ahtimia ja olivat antaneet 100% positiivisen palautteen myyjästä.
No nyt on päivitetty tuota turbo puolta isommaksi ja vedot kutakuinkin takaisin.. Ei ahda ihan niin paljoa kun toi vakio mutka. Vanhan turbon vika taisi kans selvitä kun otin sen alipainekellon irti niin se tappi oli suhteellisen ruosteinen ja takerteli ku sitä yritti liikutella.. Siipien mekanismi liikkui hienosti kun oli se kello irti..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”