Nytkö paukahti Turbo?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

Nytkö paukahti Turbo?

ViestiKirjoittaja Jake77 » 1.12.2008 20:53

Eli tänään Bora teki sen mitä olen pelännyt. Illalla alkoi ensin oireilee niin ettei ahdot noussu ku 1,3bar ja nyt myöhemmin ei ahda alle 2500rpm:n ollenkaan. Kun kierrokset saa nostettua tuonne 300rpm:n paikkeille niin sitten ahdot nousee 1bar paikkeille ja vetää suht hyvin. Nuo paineet olen katsonut mittarista kun tuli sellainen asennettua. Kaasun ku polkaisee pohjaan niin ei tapahdu mitään ja myöskin kun vaihtaa niin aluksi mennään ilman ahdinta. Vikakoodeja ei ollut. Sen verran nyt ehdin tutkia ettei siipien säätötanko liiku mihinkään. Ei imemällä alipaineletkusta (kokeilin aikaisemmin ja sain liikkumaan tangon) eikä meisselin avulla.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 1.12.2008 21:38

tsekkaa ny ekana ahtovuodot..

bigsix
-
Viestit: 27
Liittynyt: 2.9.2007 14:58

ViestiKirjoittaja bigsix » 1.12.2008 22:17

Oliskohan vaan saattanu jäädä siivet niin juntturaan, että olis kokoajan sen verran auki ettei jaksa ahtaa pienillä kierroksilla.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 1.12.2008 22:40

Ei näyttäny olevan vuotoja ja eipä ne vuodot vaikuta jos ei tanko liiku mihinkään.. Pitää huomenna selvitellä ku vois vielä saada liikkeen piikkiin ainakin osan kustannuksista.. Paineet ollu aikaisemmin piikki 1,7-1,8bar ja siitä tasoittunu 1,4bar paikkeille. Mut sit meinasin kokeilla paljonko kulkee viime viikolla niin heitti 190km/h kohdalla vikatilaan ku ahdot oli koko ajan 1,5bar. Ahdin on kyl pitäny suht kovaa ääntä koko ajan ku auto mulla ollu..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.12.2008 0:43

Selkeä turbovika, itsestäänselvä asia että tuollaisia paineita käytettäessä kyseisen ahtimen käyttöikä on todella rajallinen. Pikkukiihdytyksiä aikansa kestää, mutta yrittää nyt vielä huippuja tuollaisella setupilla... huh huh. Siellä on pakopaineet ja lämmöt melko kohdallaan. Mittarithan on toki asennettu?

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 2.12.2008 1:09

Ei ole kuin ahtopainemittari kiinni.. Putkisto on suora ja läpäri viimeisenä.. Auto ollu mulla n. 2vkoa ja olen yrittänyt selvitellä mikä lastu tai ohjelma on laitettu mut ilman tuloksia.. Eli ei ole mun tekemä setuppi.. Onko kukaan ostanu ebay sta mitään ku siellä olisi halvalla 5tkm ajettu gt1749vb ahdin..

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 2.12.2008 10:32

Tänään sit tilasin uuden turbon Fin-Turbolta..

ruhis
-
Viestit: 157
Liittynyt: 1.10.2007 20:52

ViestiKirjoittaja ruhis » 2.12.2008 10:38

Tilasin vuosi sitten gt2056v ahtimen joka ilmoitettiin uutena siellä ja uusi myös oli.
Postikulut oli jotain 25e luokkaa, eli ei paha. Maksun pystyi tuolle myyjälle ainakin suorittamaan ihan pankkisiirrolla.
Ainoa mistä voit tavallaan katsoa myyjän rehellisyyttä on se minkälaista palautetta hän on saanut aiemmista myyntikohteista.

Itse luotin siihen myyjään kun huomasin että pari jamppaa oli suomesta aiemmin tilanneet häneltä ahtimia ja olivat antaneet 100% positiivisen palautteen myyjästä.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 2.12.2008 15:46

Sehän tekee tuollain jos irrottaa alipainekellolta letkun, eilen kokeilin omastani, ko meinaa ahtaa liikaa ja vikatilat paukkuu toisinaan.
Ahdot nousee himpun yli 1.5bar ja ilman alipkellon letkua n1bar, taitaa tässä minun tapauksessa, olla aihetta laittaa 3bar map anturi?

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 2.12.2008 16:02

Juu niin taitaa tehdä mut mulla ei liiku koko säätötanko edes käsin..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.12.2008 18:08

Ahdot nousee himpun yli 1.5bar ja ilman alipkellon letkua n1bar, taitaa tässä minun tapauksessa, olla aihetta laittaa 3bar map anturi?

Kuinka paljon tarviit vielä lisää ahtoja?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 3.12.2008 4:14

En yhtään, mutta tuo vikatilaan meno haluttas saada pois.
Olis hommattuna, tuo 3bar map anturi.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.12.2008 5:25

Kyllä ne ahdot nousee kun tuon mapin vaihdat ellei muokkaa softaa

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 3.12.2008 23:42

No nyt on päivitetty tuota turbo puolta isommaksi ja vedot kutakuinkin takaisin.. Ei ahda ihan niin paljoa kun toi vakio mutka. Vanhan turbon vika taisi kans selvitä kun otin sen alipainekellon irti niin se tappi oli suhteellisen ruosteinen ja takerteli ku sitä yritti liikutella.. Siipien mekanismi liikkui hienosti kun oli se kello irti..

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 4.12.2008 14:41

Jaa nostaako se mapin vaihto automaattisesti paineitakin?
Näyttääkä vag-com vielä mapin vaihdon jälkeen oikein?
Millähän konstilla sais paineet kohtuulliseksi ja paljoko maksimi paineet on mitä kannattaa ahtaa?
Minulla on AFN 81kw passatti jossa ahdin on 130 heppasen vakio.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 4.12.2008 18:30

Mapin vaihto nostaa paineita, vag-com ei näytä enää oikein (ilman ohjelman muuttamista). Ei kannata vaihtaa mappia vakio ohjelmalla jos ei halua lisää ahtoja. AFN:n ahtimella turvallinen limitti pyörii jossain 1.2bar luokassa.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 4.12.2008 18:40

Minulla on siis GT1749VA , kestääkö tuo afn:n vnt-15:sta enempää ahtoa?

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 5.12.2008 6:40

Johtuukohan nämä minun ongelmat väärästä alipainekellosta, apkello on vnt-15:sta joka ohjailee gt1749va:ta liekkö niissä saman mittainen liike?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa