Boran hyytyminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

Boran hyytyminen

ViestiKirjoittaja Jake77 » 21.11.2008 20:53

Onko muilla ollut sellaista ongelmaa, että yhtäkkiä loppuu vedot ja starttaus auttaa ja taas mennään. Viaksi ilmoittaa N75 short cut eli viittaisi siihen, että tulee virtakatkoksia. Samalla tulee myös hehkujen releen short cut:sta vikailmoitus. En muista tarkkaan mitä noi koodit on ku sopivasti levis tuo läppärikin..

Olen kokeillut toisellakin N75 venttiilillä ja sama ongelma..

Konehan oli tuo AJM 115 PD ja joku lastu paikoillaan..

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 21.11.2008 21:12

Ahtimen johdesiivet jumittaa, eli ahtopaine karkaa liian suureksi ja menee ecu häiriöohjelmalle..
Ahtimen puhdistus/kunnostus edessä..

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 21.11.2008 21:15

Sitä vähän epäilinkin, mutta vikakoodi viittaisi just virtakatkokseen N75:lle. Ahdin kyllä pitää aika kovaa vinkumista välillä..

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 21.11.2008 21:22

Joo, voihan se N75:kin aiheuttaa ahtojen karkaamisen, ilman että turbossa on vikaa? Toisaalta, pitäishän siellä olla koodi siitä painerajankin ylityksestä, jos sen vuoksi on menny häiriötilaan??

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 21.11.2008 22:43

Niin ajattelis, mutta ei ole kuin tuosta N75:sta ja siitä hehkun releestä.. Nyt en toki ole päässy lukemaan tämän päivän koodeja olisiko ne vielä samat, mutta oireet ovat samanlaisia ku eilen..

Ekan kerran teki noin kun olin vartin verran parkissa ja auto oli käynnissä. Siitä ku lähdin meno ei ollut oikein mairittelevaa.. :) Tänään mitä on tehny niin tasaisessa matka-ajossa yhtäkkiä tehot pois..

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 23.11.2008 0:00

Nyt sain luettua noi koodit ja näyttää siltä, että olisi maadoitus ongelmia??

3 Faults Found:
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
18027 - Glow Plug Relay (J52): Open or Short to Ground
P1619 - 35-10 - - - Intermittent
18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
P1672 - 35-10 - - - Intermittent

Tänään teki taas 4 kertaa 90km aikana..

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 24.11.2008 23:19

Mistä tuo ajoittainen hyytyminen voi johtua? Ymmärtäisin jos se tekisi tuota kovassa kiihdytyksessä mut tekee pisemmän matka-ajon jälkeen ku on kunnolla lämmennyt ja ajanut rauhallista ajoa. Eikö tuolla 2.5bar mapilla pitäisi mennä vika tilaan jos ahtaa yli 1.5barin? Vag-com näyttää 2588...

Niin ja pitäisikö tuon siipien ohjaustangon liikkua ihan sormella painamalla vaikka on kellossa letku kiinni? Ite en pystyny muutakuin ruuvarilla liikuttamaan...

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 27.11.2008 10:05

Kävin sit eilen Käyttöautolla ja niiden vahva epäilys oli, että ecu hajalla. Niillä oli ollu jossain Toledossa vastaavaa vikaa ja oli korjaantunut ecun vaihdolla. Itse otin ja putsasin ecun liittimet ja ainakin vielä on vika pysynyt poissa..

Ihanan halpa vaan tuo uusi ecu, 1800e..

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 27.11.2008 11:15

Itellä nousee kyllä aina karvat pystyyn kun veikataan ecussa olevan vikaa. Ei ne kyllä juuri hajoile ellei sinne pääse vettä tai kosteutta jostain sisään tai liittimet hapetu.

Täältä ääni johtosarjavauriolle.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 27.11.2008 12:53

Juu ei oo kivoja noi ecun hinnat. Toki varmaan löytyy käytettyjäkin.. Ite ku en tiedä onko tuonne ecuun vaihdettu piiri vai onko ohjelmoitu portin kautta kun lastutettu on.. Hyvällä tuurilla vika oli vain liittimissä ku ny ei oo vikaa tullu sen jälkeen ku suhautin elektroniikan puhdistusainetta..

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 28.11.2008 11:54

Mitenkä muilla on vaikuttanu pakoputken muutokset? Ite tein eillen niin, että otin katin pois ja tilalle suoraa putke ja samoin takapönttö pois ja pikkuinen läpivirtaus pönttö tilalle. Nyt välillä tuntuu, että vetäisi huonommin kuin alkuperäisellä koostumuksella..

eki6
-
Viestit: 95
Liittynyt: 29.2.2004 10:24

ViestiKirjoittaja eki6 » 8.12.2008 10:00

golffista loppuu kans vedot jos vauhti nousee siihen 130 paikkeille eteenpäin kyllä silti vielä pääsee mutta tehot on täysin hukassa
starttaus auttaa asiaan normaaliajossa tämmöistä ei ilmene

_siideri_
-
Viestit: 112
Liittynyt: 5.10.2008 22:08

ViestiKirjoittaja _siideri_ » 12.1.2009 15:36

Itsellä kävi tuossa aamulla niin et töihin mennessä toimi ihan moitteettomasti.. auto oli noin tunnin reilu parkissa ja lähdin taas liikkeelle, niin tehot on hukassa, pintakaasulla menee ihan hyvin eteenpäin mut ku painaa enemmän kaasua niin ei sit tapahdukaan mitään.. aikalailla 120kilsaa saa vauhtia sit ei kyl enää kiihdy mihinkään..
Mistäs sitä vikaa sit lähtis etsimään??? Miten noi vika koodit sais luettua??
Joku tuossa heitti ilmoille et vois olla ilmamassamittari menny.. pitäs kuulemma volkkariin vaihtaa 150-200tkm paikkeilla..
Niin autohan on Bora TDI -02 ja joku lastukin siin on kiinni..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa