Alaväännön puuttuminen alle 1500rpm

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

passet
-
Viestit: 9
Liittynyt: 19.11.2008 12:17

Alaväännön puuttuminen alle 1500rpm

ViestiKirjoittaja passet » 19.11.2008 12:23

Hei! Ihmetyttää kun yleensä omistamani dieselit on nimenomaan vääntänyt alakierroksilla,mutta uusi ostamamme vw passat 1,9td ekovm 92 ,koneen koodilla aaz ei väännäkkään ja kylmänä liikkeelle lähtö on todella vaikeaa,yleensä sammuu. Sen verran vielä outo käyttäytyminen kun kaasua painaa niin kierrokset jää ikään kuin päälle ja laskee todella hitaasti tyhjäkäynnille.Kun Kierroksia on yli 1500rpm ja kone noin 85-90 astetta joka näyttää olevan tuossa aika vakio,niin tuon kierrosluvun jälkeen kyllä kiihtyy minusta suht normaalisti.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 19.11.2008 12:44

Voihan siinä olla jottai vikaa, mutta kyllähän nuo pikkudiiselit painavassa kopassa ehjänäkin on aika kuolleita alakierroksilla.

passet
-
Viestit: 9
Liittynyt: 19.11.2008 12:17

ViestiKirjoittaja passet » 19.11.2008 13:03

Ajaessani vastaavalla vapari diesel audilla 80sellä 1,9 niin sekin sentään lähtee liikkeelle huomattavasti paremmin,mutta se ei taas kiihdy yläkierroksilla sitten niin ripeästi,että luulen kuitenkin että jokin siellä on vialla.

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 19.11.2008 14:06

Ruiskutuspumpun Ajoitus vähän pielessä? Oireet jotakuinkin tuollaiset.

passet
-
Viestit: 9
Liittynyt: 19.11.2008 12:17

ViestiKirjoittaja passet » 19.11.2008 15:45

Löytyiskö sinulla ohjeita säätämiseen,vai pitäneekö viedä korjaamolle? luulen että maksaa jonkin verran jos vien.

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 21.11.2008 13:19

Tuo jossain vanhemmassakin viestissä ollut linkki pätee tähänkin, eli periaate löytyy tuolta:

http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm

Myös täällä on vanhemmissa viesteissä hyviä neuvoja ja ainakin täälläpäin kirjastosta löytyy materiaalia, esim Haynesin "Automotive Diesel Engine Service Guide", josta löytyy mm AAZ:lle ohjeet ajoitukseen.

Tuohon tarkistukseen/säätöön tarvitsee siis mittakellon ja adapterin joka käy pumppuun. Itseltäni löytyi kello ennestään ja askartelin itse adapterin. Tarkalla työntömitallakin (mieluiten digitaalinen) saa homman hoidettua, mutta siinä saa olla tarkkana.

Kirjasta luntattuna mitattaessa pitäisi ajoitus sattua AAZ:lla välille 0,83mm - 0,97mm
Ja jos ruvetaan muuttamaan, pitäisi osua 0.90mm +-0.02mm

passet
-
Viestit: 9
Liittynyt: 19.11.2008 12:17

ViestiKirjoittaja passet » 22.11.2008 12:34

oikeen paljon kiitoksia!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa