Olisiko kennelläkään apuja antaa joko kirjallisesti tai sitten suullisesti moiseen projektiin. Saksanmaalta tuli halvalla tilattua eberi kaukokäynnistyksellä, mutta eipä siinä mukana tullu mitään autokohtasta asennusohjetta. Autossa climatronic automaatti-ilmastointi.
Kiitos
Eberi Audi a4 diesel vm 1996:een
Valvoja: ffp jäsenet
Eberi Audi a4 diesel vm 1996:een
Viimeksi muokannut petedad, 1.11.2008 17:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=105697
Tuola on ainakin juttua tämän kaukosäätimellä olevan eberin asennuksesta passattiin. Ite laitoin reilu kuukausi sitten kans tuon koko setin 01 passattiin, tosin manuaali ilmastoinnilla.
Eli lyhykäisyydessään.
Eberi paisuntasäiliön alle kiinni.
Peräloodasta löytyy luukku mistä pääsee tankin päälle josta pääsee tankin luukkuun käsiksi, sinne vain imuputki. Kanteen on merkitty valmiiksi läpiviennin kohta, joten reikä vian siihen, mutta pumppu pitää vain ottaa eka pois sieltä että ei mee kaikki paskat tankkiin. Polttoaineputken vedin kapiinin puolta pitkin kuskin reunaa eteen, koska pitää ajella hiekkateillä ja pohjassa tuon kokoinen putki on melko herkkä iskuille. Kojelaudan sisältä löytyi tyhjiä läpivientejä jarrupolkimen läheltä. Niistä sitten vain polttoaineputki ja pumpun sähköt kohti eberiä.
Sähköt vedin apparin puolelta ilmastoinnin putkien kanssa samasta läpiviennistä sisään ja sitten kojeöaudan sisustaa pitkin kuskin puolelle, johon asennin pääohjausboxin. Antenni kuskin puolen pilariin ja lämpötila anturi keskikonsoliin aivan alareunaan.
Tuola on ainakin juttua tämän kaukosäätimellä olevan eberin asennuksesta passattiin. Ite laitoin reilu kuukausi sitten kans tuon koko setin 01 passattiin, tosin manuaali ilmastoinnilla.
Eli lyhykäisyydessään.
Eberi paisuntasäiliön alle kiinni.
Peräloodasta löytyy luukku mistä pääsee tankin päälle josta pääsee tankin luukkuun käsiksi, sinne vain imuputki. Kanteen on merkitty valmiiksi läpiviennin kohta, joten reikä vian siihen, mutta pumppu pitää vain ottaa eka pois sieltä että ei mee kaikki paskat tankkiin. Polttoaineputken vedin kapiinin puolta pitkin kuskin reunaa eteen, koska pitää ajella hiekkateillä ja pohjassa tuon kokoinen putki on melko herkkä iskuille. Kojelaudan sisältä löytyi tyhjiä läpivientejä jarrupolkimen läheltä. Niistä sitten vain polttoaineputki ja pumpun sähköt kohti eberiä.
Sähköt vedin apparin puolelta ilmastoinnin putkien kanssa samasta läpiviennistä sisään ja sitten kojeöaudan sisustaa pitkin kuskin puolelle, johon asennin pääohjausboxin. Antenni kuskin puolen pilariin ja lämpötila anturi keskikonsoliin aivan alareunaan.
Eli ei se nyt aivan vain ollut laittaa sinne se polttoaineimuputki.
Eli kun sen kannen avaa eka peräloodan puolelta tulee sellainen iso "korkki" josta lähtee omat polttoaineputket moottorille, niissä on sellaiset pienet klipareet mitkä painuvat sisäänpäin niin sitte ne omat polttoaineputket saa nostettu siitä irti ja käännettyä sivuille.
Sitten kun kiertää sen ison kierre korkin auki niin sieltä nousee koko polttoainepumppu hässäkkä ylös, pitää kallistaa aika paljon että saa sen polttoaineen korkeusanturin pois sieltä. Eli polttoainetta kaatuu helposti auton sisälle, sieltä pumpun sisältä ( puhun kokemuksesta ;) )
Tämä homma kannattaa tehdä oikeastaan silloin kun tankki on mahdollisimman tyhjä, niin ei ainakaan tule niin helposti sisätiloihin löpöä.
Sitten poraat siihen läpivienti kohtaan sen tarvittavan kokoisen reiän.
Imuputkea pitää lyhentää ja sen mittaaminen on sitten hiukan hankalampi homma. Ite mitasin vain tankista kannesta etäisyyden pohjaan ,sitten otin huomioon kaikki mahdolliset lisät ja vielä reilu sentti siitä sitten pelivaraa, niin ei ainakaan ole ekana imemäs vettä tankista jos sinne sitä tulee.
Tämä nyt johtaa vain sihen että ei pidä päästää talvella tankkia aivan tyhjäksi, muuten voi jäädä auto kylmäksi ;)
Itse pumppuyksiköstä löytyi justiin sopiva reikä aivan pohjaan saakka imuputkelle , pientä taivuttelua vain imuputki vaati.
Sitten tuo vesiputki, oli mullakin melkoinen ongelma, ratkaisu oli loppujen lopuksi, että auto käyntiin ja alapuolelta digimittarilla seuraamaan, että kumpiko hyttiin menevistä putkista on lämpöisempi, no toinen meni koko ajan 5'C edellä joten sillä sitten ratkesi kumpiko pitää poikkaista.
Eli ainakin AVB koneessa putki oli se joka lähtee aivan moottorin takapäästä hytin puolelta ylhäältä.
Ellen nyt aivan väärin muista niin tämä mikä pitää katkaista on keulasta päin katsottuna vasemman puoleinen hyttiin menevä putki :/
Mutta oikea putki se oli ainakin minkä poikkaisin koska eberi toimii ajon aikanakin loistavasti :)
Eikä ole kyllä mitään valittamista paketista, tähän saakka ainakin pärjätty ilman vikakoodejakin, ekassa käynnistyksessä tuli vain virhe kun oli polttoainelinja tyhjä, toisella käynnistyksellä sitten lähtikin toimintaan.
Eli kun sen kannen avaa eka peräloodan puolelta tulee sellainen iso "korkki" josta lähtee omat polttoaineputket moottorille, niissä on sellaiset pienet klipareet mitkä painuvat sisäänpäin niin sitte ne omat polttoaineputket saa nostettu siitä irti ja käännettyä sivuille.
Sitten kun kiertää sen ison kierre korkin auki niin sieltä nousee koko polttoainepumppu hässäkkä ylös, pitää kallistaa aika paljon että saa sen polttoaineen korkeusanturin pois sieltä. Eli polttoainetta kaatuu helposti auton sisälle, sieltä pumpun sisältä ( puhun kokemuksesta ;) )
Tämä homma kannattaa tehdä oikeastaan silloin kun tankki on mahdollisimman tyhjä, niin ei ainakaan tule niin helposti sisätiloihin löpöä.
Sitten poraat siihen läpivienti kohtaan sen tarvittavan kokoisen reiän.
Imuputkea pitää lyhentää ja sen mittaaminen on sitten hiukan hankalampi homma. Ite mitasin vain tankista kannesta etäisyyden pohjaan ,sitten otin huomioon kaikki mahdolliset lisät ja vielä reilu sentti siitä sitten pelivaraa, niin ei ainakaan ole ekana imemäs vettä tankista jos sinne sitä tulee.
Tämä nyt johtaa vain sihen että ei pidä päästää talvella tankkia aivan tyhjäksi, muuten voi jäädä auto kylmäksi ;)
Itse pumppuyksiköstä löytyi justiin sopiva reikä aivan pohjaan saakka imuputkelle , pientä taivuttelua vain imuputki vaati.
Sitten tuo vesiputki, oli mullakin melkoinen ongelma, ratkaisu oli loppujen lopuksi, että auto käyntiin ja alapuolelta digimittarilla seuraamaan, että kumpiko hyttiin menevistä putkista on lämpöisempi, no toinen meni koko ajan 5'C edellä joten sillä sitten ratkesi kumpiko pitää poikkaista.
Eli ainakin AVB koneessa putki oli se joka lähtee aivan moottorin takapäästä hytin puolelta ylhäältä.
Ellen nyt aivan väärin muista niin tämä mikä pitää katkaista on keulasta päin katsottuna vasemman puoleinen hyttiin menevä putki :/
Mutta oikea putki se oli ainakin minkä poikkaisin koska eberi toimii ajon aikanakin loistavasti :)
Eikä ole kyllä mitään valittamista paketista, tähän saakka ainakin pärjätty ilman vikakoodejakin, ekassa käynnistyksessä tuli vain virhe kun oli polttoainelinja tyhjä, toisella käynnistyksellä sitten lähtikin toimintaan.
Climatronicin paneelin takana D-liittimessä on paikka ohjauspiuhalle, muistaakseni paikka 1 (varmista). Liittimeen sopivia "pinnejä" löytyy varaosaliikkeistä.
Ohjaus otetaan samasta johdosta jolla ohjataan puhaltimen relettä.. Jos en väärin muista niin johto on musta/punainen, siis se joka tulee napaan 86 releellä.. Vai miten se oli?? :)
Olen pähkäillyt että Onkohan tuo koko rele puhaltimen johdossa edes tarpeellinen, kun autossa on Climatronic.. Onko kukaan kokeillut, että herääkö puhallin jos antaa jännitteen suoraan D1(?) pinniin, ilman relekytkentää puhaltimen syötössä?
Ohjaus otetaan samasta johdosta jolla ohjataan puhaltimen relettä.. Jos en väärin muista niin johto on musta/punainen, siis se joka tulee napaan 86 releellä.. Vai miten se oli?? :)
Olen pähkäillyt että Onkohan tuo koko rele puhaltimen johdossa edes tarpeellinen, kun autossa on Climatronic.. Onko kukaan kokeillut, että herääkö puhallin jos antaa jännitteen suoraan D1(?) pinniin, ilman relekytkentää puhaltimen syötössä?
Onko tuo Climatronicin ohjaus kaikissa versioissa ja vuosimelleissa samanlainen? Eli siis D1 virtaa ja that's it?
[edit] siis 3BG Passatissa
[edit] siis 3BG Passatissa
Viimeksi muokannut Pora, 17.11.2008 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Entäs passat 2.5tdi:hin?
Tuli tuossa yllä kysyttyä PD-koneen asennuksesta. No nyt ei ole koko autoa mutta on 2.5tdi -koneella passatti. Mihinkähän eberin saisi mahtumaan kyseisessä kiulussa? Kysyn ennenkuin alan purkaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa