AAZin KKK-turbon huoltoa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

BornFromJets
-
Viestit: 141
Liittynyt: 24.7.2007 0:08

AAZin KKK-turbon huoltoa

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 17.10.2008 21:57

Missä hinnoissa tuommoisen turbon kuntotarkistus/huolto on, että on vähän vertailupohjaa kun lähtee kyselemään? Eihän tuossa mitään vikaa ole ja toimivaahan ei koskaan pitäisi lähteä korjaamaan, mutta olishan se yksi ajatus takaraivosta poissa kolkuttamasta kun tuossa on jo sisäänajovaihekkin ohi. (450 000 km)
Pystyy sen heräämisen silti kuulemaan 2krp kohdilla, kun lähtee vedättämään kolmosella 1,5krpm:stä, vaikkei Vento mikään hiljainen auto olekkaan.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 18.10.2008 10:29

Pistä suosiolla vaan isompi hyrrä tuohon, saattaa tulla samanhintaiseksi kuin tuon kunnostaminen.

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 18.10.2008 13:17

Mikäs isompi kuivaaja siihen samalla hintaa menee? Mikään ei taida istua ainakaan ihan plug&play? Pientä lisäjumppaa/-rahaa siis vaatinee. Isomman ahtimen myötä viimeistään menee myös kytkin vaihtoon. Siinä vaiheessa taidetaan olla jo aika kaukana alkuperäisen remppahinnasta etenkin jos ei itse pysty kaikkea tekemään.

BornFromJets
-
Viestit: 141
Liittynyt: 24.7.2007 0:08

ViestiKirjoittaja BornFromJets » 18.10.2008 13:30

Mulla on tarkoituksena pitää tämä auto mahdollisimman halpana ja luotettavana kulkineena. Muut autot sitten eri asia.

lmr1
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 19.10.2008 21:37

ViestiKirjoittaja lmr1 » 26.10.2008 15:23

Minulla on suurinpiirtein saman verran ajettu TD vento. On ollut samoja ajatuksia mielessä, että mitenkähän kauan tuo turbo pelittää. Myös tarkoitus pitää auto orkkisena, ei mitään virityksiä, kun on käyttöauto eli joka aamu lähdettävä töihin.
Olisi kiva tietää miten kauan normaalisti nuo turbot kestää ja koska kannattaisi joku huolto teettää, vai kannattaako huolto yleensä, turbon vaihto, vai mikä. Auto kun on muuten hyvässä kuosissa. Te joilla kokemusta, vastailetteko?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.10.2008 17:19

riippuu aika paljon ajotavasta mut joku 300-500tkm pitäs kestää ahtimet vakiokuntoisessa autossa.

jarkko suoja
-
Viestit: 38
Liittynyt: 7.3.2005 1:34

ViestiKirjoittaja jarkko suoja » 29.10.2008 6:21

isipapalta hajosi 430tkm kohdalla,alkoi viemään öljyä litra kaupalla..:D en muista paljonko korjaus maksoi..

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 29.10.2008 16:01

Tuohon pitäis mennä suoraan vanhemman 1.6 TD:n KKK 24 tai Garrett T3.
(Mahdollisuus n. 150 hv tehoille, kenties ylikin)
Niillä saa jo selvästi enemmän tehoa irti kuin vakiolla KKK 14:lla.
Vai olisko uudemmassa AAZissa jo erilainen pakolaippa? Ainakin monta vuotta tehtiin samalla laipalla kuin 1.6 TD.

micza69
-
Viestit: 36
Liittynyt: 28.9.2006 21:35

ViestiKirjoittaja micza69 » 23.1.2009 19:20

on erilainen pakolaippa ainakin itellä 94 vuotisessa aaz issa... ja itsellä on turbo nyt menossa vaihtoon kun päästää öljyä läpi ja ajettu 273tkm...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 30 vierailijaa