2004 2.5TDI PORTTERI ilmaako

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

2004 2.5TDI PORTTERI ilmaako

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 15.10.2008 19:05

Olisko kellään kokemusta moisesta rekkuleesta.autohan on pumppusuutin moottorilla josta itsellä ei ennemmin kokemusta,vika ilmeni puolivuotta sitten.jos autoa ei käytetä 4-5tuntiin lähtee kyllä käyntiin mutta epätasaisesti,jos auto on ollu käyttämättä noin 7-8h niin saa sahata ihan huolella mutta lähtee lopulta käyntiin.mutta kaikkein koomisin juttu on siinä et jos auton jättää parkkiin niin että perä jää ylemmäs siis huomattavasti niin auto lähtee paljon paremmin pitkänkin seisomisen jälkeen käyntiin.viasta pitäis päästä eroon koska aina ei löydy paikkaa mihinä vois jättää perän ylemmäs

T-4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.2.2007 20:26

ViestiKirjoittaja T-4 » 16.10.2008 14:22

siel pääsee naftaputkistot valuu tyhjäks ja se aiheuttaa sahaamisen. kun taas perä ylhäällä ni putkistot ei pääse tyhjenee. en tiedä tarkalleen missä se naftaputken ns. takaiskuventtiili siaitsee, mutta todennäköisesti se valskaa ja putket tyhjenee ni menee vähä aikaa sahatessa ennen ku taas saa naftaa. viisaammat jatkakoon. näin ainakin oli yhdessä omassa autossani. ja joskus myös vuotavat paluuletkut aiheuttanut saman moisia ongelmia!

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

PORTTERI

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 16.10.2008 15:42

Joo sama on käyny mieles,eli viisaammat kertokoot missä se takaisku sijaitsee.epäilys itsellä et tankin sisällä,eikös siellä oo jonkin sortin pumppu ja samas mittarin anturi eli ihan törkeen hintanen.ja varmasti ei näitä saa erikseen vaan yks iso möltti ja hintaa varmaan 700e

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 16.10.2008 16:20

Paljonko sulla km mittarissa? Olen luesekellut noita Saksan foorumeiden juttuja samasta aiheesta, sillä mulla omassa T5:ssa (125Tkm) oireet, kuten sulla. En vaan ole kokeillut tuota perä ylös parkkeerausta. Naftafilsa on just uusittu ja vaihdon yhteydessä huomasin, et ilmeisesti paluuletkuun oli väkerretty (tylsällä puukolla letku jyrsitty poikki) takaiskuventtiili.

Niin niistä foorumeista..aika yleinen vika Saksan maalla. VW vaihtaa hanakasti tandempumppuja, mutta oireet jatkuvat ja asiakas maksaa. Muutama jannu on sit ottanut pumppusuuttimet irti ja jopa 80Tkm ajetussa tiivisteet aivan riekaleina. Suutinhan on vain yhdellä!! pultilla kannessa kiinni. Mikä on aivan riittämätön. Suutin pääsee elämään, syö alumiinikanteen urat ja tiivisteet kuluvat väljiksi. Vaarana tietty on et suutin elää liikaa ja tekee hiushalkeaman kanteen.

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

PORTTERI

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 16.10.2008 20:26

Joo mulla alkaa oleen melkein 400000 mittaris eli edeltäville malleille sisäänajo määrä.joo jos sinne kanteen pitää alkaa sekaantumaan niin aina kallista jälkee.mutta jos siellä vuotais joku tiiviste suuttimesta niin eikö se menisi männän päälle tai öljyn sekaan?Mutta jos täs alkais pikkusen vuodattamaan niin kyllä tämä pumppusuutin ja koko t5 on ollu kyllä nii paskalaite että ensimmäistä kertaa olen jopa harkinnut merkin vaihtoa mikä ei ennen tätä oo käyny edes mieles.kahdella edeltävällä ollaan ajettu yhteensä yli miljoona eikä niissä oo ollu murto-osaakaan tämän ropaleen vioista,esim nivelet jotka joku tehtaalla vissiin unohtanu voidella kun alle 200000km ja vetarit piti uusia renkaasta renkaaseen?.nokkaaksila mikä ei ilmeisesti saa kaiken aikaa öljyä tyhjäkäynnillä?.takapyöränlaakerit yhteensä 6kpl yms.et kyllä alkaa pian usko horjumaan ja epäilen että en ole yksin

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 17.10.2008 15:00

Noiden pummpusuuttimen tiivistys palotilaan tapahtuu kuparitiivisteellä, joka ilmeisesti pysyy jotenkin tiiviinä. Sakut kirjoittelee, et joissakin tapauksissa sekin on päässyt vuotamaan ja tällöin tietty nafta valuu palotilaan ja sieltä öljyjen joukkoon. Ongelmia tuleekin sit lisääntyneestä öljynmäärästä ja heikentyneestä voitelusta. Kuparitiivarista ylöspäin tultaessa tulee punainen kuminen tiivisterengas ja vielä ylempänä kaksi mustaa o-rengasta. Käsittääkseni nämä kaksi ylempää erottavat tulo- ja paluupuolen toisistaan. Mikäli vuotavat, niin paineet katoavat ja sit saa sahata käyntiin. Erikoista, et sulla autta toi peräpää ylös parkkeeraus. Estäisköhän dieselin aiheuttama paine takaisin valumista tarpeeksi?

Kattelin räjäytyskuvia aiheesta ja ei niissä ainakaan löytynyt takaiskuventtiiliä? Pumppu, kun on yksi vaihdettava yksikkö, niin sitä ei oltu paloteltu.

Güntherit kiroo näitä T5:a, kun ovat ennen ajelleet T4:lla. Niillä, kuten kirjoitit 400Tkm on vasta sisäänajomäärä.

Nokan voiteluongelmiin en ole vielä palstoilla törmännyt, muut tuttuja aiheita.

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

PORTTERI

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 17.10.2008 16:19

Joo epäiltävästi se takaisku ja jokin sen tyylinen sijaitsee siirtopumpussa?olisko se pumppu tankin sisällä.oireisiin vaikuttaa myös se kuinka täynnä tankki on jos ihan piri pinnassa nii startti helpottu jonkun verran.Joo uutta autoa katteltu ja merkki todennäköisesti pysyy samassa nyt tietää auton viat huoltoon mennessä et voi ilmoittaa etu käteen missä vika vois olla.ei käy samoin kun tämän kanssa,menin takuun loppupuolella ja moitin ääntä mikä pääsee kun päästää kaasun pois tai kun painaa kaasua äkillisesti,äänen ilmoitettiin johtuneen jäästä pohjapanssarin päällä.3-4kuukautta myöhemmin sitten vaihdettiin vautipyörä ja kytkin omalla kustanuksella,enää en usko selityksiin jäästä pohjapanssarin päällä

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 22.10.2008 16:37

Ovat näemmä Saksassa noita pumppujakin vaihtaneet, mutta ilman toivottua tulosta. Veikkaisin vikaa edelleen noihin pumppusuuttimiin. Katoin mulla ton jälkikäteen asennetun takaiskuventtiilin paikan ja on siis syöttöletkussa, melkein heti suodattimen jälkeen ja ennen tandempumppua. Harmi, kun en saa tota T5:sta mahtumaan talliin, että pääsis ite roplaamaan. Siispä maanantaina Bosch-huoltoon. Katsotaan sitten, mikä on tuomio.

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

PORTTERI

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 27.10.2008 18:33

Joko Aari on käyny huollos?kokeilin asentaa itelle takaiskun moottorin ja suodattimen väliin paluulinjaan,apua oli jonkun verran mutta testailut käynnissä

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 28.10.2008 15:13

Huollossa oltu ja kävellen takas. Eli T5 jäi sinne. Eivät halunneet suoraan ottaa pumppusuuttimia pois, vaan lyövät auton testeriin, sen jälkeen mittaavat puristuspaineet ja hehkut. Niimpä, asiakashan sen kaiken maksaa. Nämä, kun tehty, niin soittavat ja kysyvät jatkotoimenpiteitä. No, nehän on sit tietty yks tai kaikki pumpparit pois ja tiivisteet tarkastukseen ja 99,9% varmuudella vaihtoon. Samalla laitatan uudet hehkut.

Tämä viikko ainakin menee, saattaa jopa olla ensvkon puolella, kun uutisia. Kerron sit lisää, kun tiedän jotain.

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 4.11.2008 14:43

onko tullu faktoja aarille

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 4.11.2008 19:56

Tänään soitti Bosch huollosta ja kuten arvelinkin ei mitään vikaa sähköjärjestelmässä. Kone ei savuta, vaikka joutuu starttaamaan jopa 16 sekuntia. Hehkut kunnossa, puristuspaineet 28-29 bar ja paineen katoamista 10-12%, eli silläkin saralla OK. Nokka-akseli silmämääräisesti tarkastettuna kunnossa, ei kulumia/naarmuja. Olivat jopa saaneet mitattua tehoja 133 kW, eli 5 kW enemmän, kuin tehdas ilmoitaa.

No, nyt sitten korjaamopäällikkö/omistaja joutui myöntämään että vika saattaa olla pumppusuuttimien tiivisteissä. Huomenna ottavat ne auki ja katotaan niiden kunto. Uudet tiivisteet tulevat jokatapauksessa. Kirosi T5:n moottoritilan ahtautta. Hehkut aivan älytön homma ottaa pois, joten laitatan ne uudet samalla, kun paikat on auki.

Menee ainakin tämä viikko vielä. Haluaa testata kylmäkäynnistymistä, kun kone kasassa. Onneksi ei ole kiirettä just nyt ton pakun kanssa.

Mites Jallu oletko ottanut ERG:n pois käytöstä? Katselin omaani, kun vaihdoin polttoainesuodattimen ja kyllä siellä sellainen 0,5 cm karsta oli seinämillä. Siitähän pakokaasut siirtyy imusarjaan, joten kyllä sielläkin sitä on.

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

portteri

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 5.11.2008 9:11

Joo pois on egr ollu viimeset 85000km.varmaan alkaa oleen imusarja puhdas.eikö ne oo huollos ottanu sitä etupuskuria,välijäähdytintä,jäähdytintä pois?jos ei ottanu kyseisiä pois nii sitten kyllä on ihan helvetin ahas ei saa kyllä tehtyä yhtää mitään.ja ku ei sen etupään purkamiseen mee ku max 1h ja siinäkin oli 20min avaimien ettimistä.ihan mielenkiinnolla odottelen et mitä toi lysti tulee maksamaan,täällä veloittavat 93e/h

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 5.11.2008 10:29

Täytyy myös tulpata toi ERG:n alpaineletku, kun ei mitään vikakoodiakaan anna. Tein sen kokeiluna ennen korjaamolle vientiä, mutta palautin alkuperäiseen, ettei tule sanomista.

En ole käynt katsomassa paikan päällä, mutta ainakin etupuskuri on otettava pois. Eihän konetilaan riitä kenenkään kädet tai jos riittää, niin polvitaipeet huutaa hoosiannaa hetken tunaamisen jälkeen. Sakupalstalla oli joku vaihtanut suuttimien tiivarit, niin syyläri ja välijäähy olivat paikallaan. Toi vielä varmaan onnistuukin, mut ne hehkut tuottaa kyl sit ongelmia.

Myönsi eilen, et ton mun omani kanssa on mennyt tunteja harjoittelun piikkiin. Ei ole aiemmin T5:een tätä rempaa tehnyt. Ihan hyvillä mielillä oli kumminkin, koska ei ole tarvinnut pitää mitään kiirettä ja osaa sit seuraavaa asiakasta laskuttaa oikein.

Avasin muuten viikonloppuna vanhan naftasuodattimen. Silmämääräisesti ei roskia tai mitään, mikä aiheuttaisi tukoksia. Aika hyvin, jos edellinen on vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti 60 tkm:ssä, mutta luulisisn, et on senkin jälkeen uusittu näiden starttiongelmien vuoksi. Diesel oli hieman mustaa ja suodatinpaperi pikimusta. Vaikea kumminkin sanoa, et oliko se öljyistä? Luulisin, että hieman on ja öljy tulee pumppusuuttimien (vielä mahdollisten) viallisien tiivisteiden vuotaessa. En jaksa uskoa ja toivon, et tandempumppu ei vuoda.

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 5.11.2008 14:45

Joo mut mä ainakin ottaisin heti kättelys keulan pois.muutamat ruuvit pyöränkotelosta,edestä joku 10kpl,sitten oli välijäähy ja ohjoustehostimen kenno ja ilmastointi ja viimesenä kyyläri.sit on tilaa vaikka kuinka paljon ja samalla on helppo vaihtaa ne kumipyörät ja laturiin säädin ja hiilet.hiilet ja ne meni meillä ja yhellä toisella ku mittarin reilu 200000km ja hiilet ei maksanu ku alle satasen mutta työt taitaa olla sit yli 200e

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 6.11.2008 9:55

Soittelin tos aamusella käyttöauton huoltoon,siellä on yks ja ainutpätevä työnjohtaja.se meinas et vois vika kuulostaa tandemilta jos ei sotke naftaa öljyllä.mutta sanoi samalla ettei porttereihin oo vaihdettu tandem pumppuja

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 6.11.2008 15:45

Hyvä tietää, et ton etupään saa purettua noin näppärästi. Olsin tän rempan tehnyt ite, mutta kun ei paku mahdu talliin, niin pakko teettää.

Sakuissa ovat vaihdelleen noita tandempumppuja näihin käynnistysoireisiin, mutta ilman toivottua tulosta. Jos pumppusuuttimien tiiivisteet vuotaan, niin pääseehän polttoaineen kiertoon myös hieman öljyä kannesta.

Soitti muuten eilen korjaamolta ja pumppusuuttimien tiivareissa ei silmin havaittavaa kulumista/vikaa, mutta suutin oli tehnyt/syönyt kanteen rinkulat. Liikaa välystä siis ja kun yhden pultin kiinnitys vääntää aikaa myöden suutinta vinoon, niin o-renkaiden tiivistys loppuu jossain vaiheessa. Tänään tai huomenna niputtavat ja jättävät auton viikonlopuksi seisomaan. Katotaan sit maanantaina, miten lähtee pitkän seisomisen jälkeen käyntiin?

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 14.11.2008 11:12

Paku haettu keskiviikkona pajalta ja käyntiääni muuttunut huomattavasti hiljaisemmaksi. Kova metallinen raklatus poistunut ja käynnistyminen helpottunut, mutta ei aivan ihanteellinen. Myöskin moottorin epätasainen käynti meni parempaan suuntaan, mutta vielä heittoa. Käy tyhjää tasaisesti, mutta jossain vaiheessa käynti heilahtaa, aivan kuin vetäis jostain ilmaa.

Kun moottori oli niputettu, auto seisoi viikonlopun yli korjaamolla. Kylmäkäynnistys oli ollut normaali. Testiajossa olivat vielä huomanneet epätasaisen tyhjäkäynnin. Kumminkin prempi, kuin ennen remppaa. Seuraavana päivänä uusi kylmäkäynnistys testaus ja olivat joutuneet starttaan noin 5 sek. Soittivat mulle ja kertoivat yllä mainitutu terveiset ja kysyivät, et mitä tehdään? Sanoin, et annetaan ensin olla, tulen maksamaan (780€) ja hakemaan pois.

Vaihdetut osat:
- hehkut
- jäähdytysnesteen ulostulokara moottorista (Tämä siksi, kun eka hehku on sen takana ja karassa peltitiiviste, jota ei saanut VW:ltä erikseen ostettua)
- pumppusuuttimien tiivisteet
- nokka-akselin pultit
- ilmeisesti, suuttimien paininruuvit (Noin 2cm pitkät kuuskolo ilman hattua. Toinen pää kiiltävä ja pyöreä) + noin 1cm pitkät tapit, joissa toinen pää kupilla ja toinen kupera.
- työaikaa 4,7h

Ke illalla, kun hain pakun, lähti aivan hyvin käyntiin. Matkalla kotiin kävin tankkaamassa täyteen. Tankissa todella kova paine, kun aukasin korkin. Seuraavana aamuna hörähti käyntiin, mutta sammu saman tien. Noin 5 sek. starttauksen jälkeen kynnistyi vähän nykimällä.

Ilalla katselin pellin alle ja mietin tyhjäkäynnin epätasaisuuta. Viimeksi, kun vaihdoin polttoainesuodattimen ihmettelin pikaliittimen väljyyttä ja sivuttais heiluntaa. Nyt kokeilin vääntää jokaista liitintä sivulle ja filsalta pumpulle menevä (vasemman puoleinen) syöttöletkun liittimestä kuului sihahdus, aivan kuin olis päästänyt ilmaa läpi. Täytyypä vaihtaa ekaks noi liittimet. Tankilta tuleva syöttöputki (oikean puoleinen) on jonkinlaista kovamuovia ja lämmittämällä kutistettu liittimeen, joten jätän sen tässä vaiheessa vaihtamatta.

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

PORTTERI

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 14.11.2008 18:38

Joo hyvä tietää et ei korjaantunu täysin.eli se vika saatais olla siinä tandemissa ?onkohan se miten vaikees paikas.hintaa sillä oli kuulemma noin 600e?

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 14.11.2008 22:34

Saksan foorumeilla on juttuja tandempumpun vaihdoista koskien kylmäkäynnistys ongelmaa, mutta ei kuulemma mitään apuja. Muutamia käytettyjä pumppuja olen nähnyt Ebays myynnissä, joissa myös lukenut, et vaihdettu VW:n toimesta, mutta ei ole korjannut vikaa. Eli mielestäni vika ei ole tandemissa. Sehän on se mötikkä koneen oikealla puolella, johon menee suodattimelta naftan syöttö- ja paluuputki.

Kävin tänään volsulla tilaas niitä pikaliittimiä suodattimeen. HIntaa 18€ kpl, joten otin vain sen yhden pumpun syöttöletkuun. Maanantaina saa käydä hakemassa, mut luultavasti en kerkee ennen keskiviikkoa vaihtamaan. Täytyy kattoo se vanha. Luultavasti sisällä on vain o-rengas, joka painunut toispuoleiseksi. Vois sit vaihtaa jäljellä oleviin vain sen, mikäli mahdollista. Toivottavasti sit jostain löytyy sopivan kokoisia ja polttoaineen kestäviä.

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 27.11.2008 21:57

Hieman väliaika tietoja.Viimeviikon torstaina ajoin T5:lla viimeksi, eikä käynnistynyt kunnolla. Ajelujen jälkeen ajttelin vaihtaa L-liittimen polttoaineen syöttöletkuun. Mukana ei ollut kunnon työkaluja, joten yrittämiseksi jäi. Letku oli kumminkin irti suodattimelta ja kasattuani paku uudestaan käyntiin, että poistuu ilmat järjestelmästä.

Tänään sitten uusi yritys kunnon työkaluilla. Käynnistin pakun ennen letkun irroittamista ja käynnistyi heti. En tiedä oliko viimeksi tehdyn lekun irroittamisella mitään tekemistä asian kanssa, mutta tolleen sen pitäisikin käynnistyä? Homma vain jäi hieman keskeneräiseksi, joten josko huomenna sais vihdoinkin sen uuden L-liittimen paikalleen.

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 29.11.2008 22:32

Joo, siis eilen tuli vihdoinkin vaihdettua se L-pikaliitin suodattimenpuoleiseen, tandempumpumpulle menevään syöttöletkuun. Vanhan liittimen sisällä hopean väristä töhnää, joka tulee just tuosta alumiinisestä naftasuodatimen putkesta, johon liitin tulee. Eli pääsee elämään ja heilumaan ajossa. Letku itessään oli aika koppura, mutta en alannut sitä uusimaan. Klemmarit (Mulla siis samassa letkussa edellisen omistajan asentama takaiskuventiili. Siksi 2kpl) vaihdoin ruuvattaviin. Itseasiassa koko letkuhässäkkä, tandempumpun syöttö ja paluu, ovat siististi muotoiltuja, mutta "jännityksessä" ja vääntävät liittimiä suodattimella. Täytyis kattoo, saisko ne jotenkin vaikka nippusiteellä suodattimeen kiinni, ettei rasita noita L-liittimiä. Operaation jälkeen kone käyntiin ja hyvin tuntui pelittävän. Tänään sit puoliltapäivin, siis noin 24h jälkeen, käynnistyi ilman ongelmia heti ekalla. Tyhjäkäynnin epätasaisuuskin oli poistunut. Täytyy katsoa, miten jatkossa? Toivottavasti vika oli nyt tässä.

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 1.12.2008 18:31

Jep ja jatkoa seurasi. Tänään iltapäivällä ei lähtenytkään ekalla käyntiin. Piti taas startata pitkään. Seuraavaksi sit varmaan katottava polttoaineletkujen klemmarit/kiinnitykset. Nyt kun on malli L-pikaliittimen O-renkaista, niin hommattava ne ja vaihdettava uusiin. Jos nämä toimenpiteet ei auta, niin kaippa se on sitten alettava miettiin tandempumpun vaihtoa. En kylläkään usko, et tois kesää...?

Jallu79
-
Viestit: 34
Liittynyt: 15.10.2008 18:55

PORTTERI

ViestiKirjoittaja Jallu79 » 9.12.2008 15:46

joo en oo jaksanu keskittyä koko vikaan.ei vaivaa ku auto ei seiso juuri 7h enempää,ja uus auto odottaa valmistumista ja välipäivinä liikenteeseen.saa merkki huolto laittaa omansa kuntoon.mutta kaikki noi yhes,liittimet pumppujen tiivisteet ja tandemi varmaan kaikis jotain vikaa

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 29.10.2010 15:07

Jatketaan tätä vanhaa ketjua samoilla ongelmilla. Loggasin tänään VCDS-Lite:n ilmaisversiolla pumppusuuttimien arvoja ja potilashan on T5 vm.2005 2,5 TDI 174Hp AXE:

Group 002
RMP 798 /min
Temperature 37,8 C

Group 013
0,00 mg/stg (Syl. 1)
-0,21 mg/stg (Syl. 2)
-0,07 mg/stg (Syl. 3)
0,16 mg/stg (Syl. 4)
Group 014
0,00 mg/stg (Syl. 5)

ja sitten hieman kierroksia lisää:

Group 002
RMP 1974 /min
Temperature 40,5 C

Group 013
0,05 mg/stg (Syl. 1)
-0,40 mg/stg (Syl. 2)
-0,07 mg/stg (Syl. 3)
0,24 mg/stg (Syl. 4)
Group 014
0,16 mg/stg (Syl. 5)


Toi kakkos suutin on varmaankin ohjearvojen ulkopuolella, mut mites noi muut?

Olen laittanut koneen käymään pelkällä Forte:lla ja jättänyt vaikuttamaan. Tyhjäkäynti tuli huomattavasti tasaisemmaksi ja hiljaisemmaksi. Ollsko vielä mitään muita kikka kolmosia, joita vois kokeilla? 2 suutin vaihtoon, vaiko kaikki? Saako noita purettua/putsattua esim ultraäänikoneessa? Mikä noissa jumii, vai ovatko vain tukossa?

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 29.10.2010 23:44

Kyllä nuo korjausarvot ovat ihan ok.

aari
-
Viestit: 42
Liittynyt: 16.10.2008 16:06

ViestiKirjoittaja aari » 9.11.2010 11:52

IMM olen jo vaihtanut aiemmin uuteen, koska sen liitintä ja johtoja heilutellessa on lähteny käyntin aina ekalla. Tänään heiluttelin taas kys. johtoa ja liitintä ennen starttausta ja ei mitään ongelmaa käyntiin lähdössä. Meneekö toi johtonippu yleensä rikki liittimeltä, joka tulee IMM:iin, vai pitääkö sinne vaihtaa koko johtosarja?

Timos
-
Viestit: 19
Liittynyt: 28.12.2010 23:17

ViestiKirjoittaja Timos » 29.12.2010 1:07

Laitetaas tähän kun oli ennestään puhetta egr:stä. MItä virkaa imuläpällä ennen egr:ää? Jos ottaa egr:n pois käytöstä niin eiks pitäis ottaa myös tuo imuläppä pois? Vai vaikuttaako esim. auton sammumiseen jotenkin?

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 29.12.2010 15:29

Partikkelisuodattimen läppiä oisko.

Timos
-
Viestit: 19
Liittynyt: 28.12.2010 23:17

ViestiKirjoittaja Timos » 30.12.2010 21:14

Tarkoitin imusarjassa ennen egr-venttiiliä olevaa alipaineella toimivaa läppää eli tätä.
http://timos.galleria.fi/kuvat/Transporter/2010-12-28%2019.53.13.jpg/_small.jpg?rotation=1

Mutta eipä sillä oikeastaan väliäkään kun ei tuo niin paskainen ollutkaan...
http://timos.galleria.fi/kuvat/Transporter/2010-12-28+19.33.54.jpg
...että olisin poistanut sen käytöstä tyydyin vain putsaamaan sen ja imusarjan, kilometrejä vasta 570tkm. Näin mutuna ajatellen se saattaisi rajoittaa puhtaan ilman saantia silloin kun pakokaasukiertää tai vaikuttaa jotain auton pysäyttämiseen, en tiedä, mutta aikaisemmassa autossani V70D5 ei tuollaista ollut ollenkaan, jonka tulppasinkin laipalla.

samu-pekka
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 23.9.2018 20:55

Re: 2004 2.5TDI PORTTERI ilmaako

ViestiKirjoittaja samu-pekka » 7.10.2018 22:17

Jatketaampa vanhaa keskustelua, jos jollakin olis tietoa.

Mulla siis juuri samoja oireita eli
-todella huonosti lähtee käymään, pahimmillaan n. 30s joutuu starttaamaan. Täydellä tankilla lähtee paremmin käyntiin.
-Kylmänä monesti myös väännöt ja tehot hukassa.
-Savuttaa paljon, välillä harmaata ja välillä sinistä.
-Suuttimet ja tiivisteet oon vaihtanut kaikki vuosi sitten ja ei ollu mitään vaikutusta. Toki suuttimet oli käytettyjä. Suuttimien johtosarjan vaihdoin myös.
-Tandempumpun vaihdoin kans vuosi sitten ja sillon vika poistui hetkeksi.

Suuttimien korjausarvot on sallituissa rajoissa.

Mikähän vois olla? Oisko suuttimet tehnyt niin isot kolot kanteen ettei tiivisteet enää tiivistä? Vai olisko tarvike tandempumppu rikki? Vai onko vika jossain letkuissa että saa ilmaa, vai voiko olla siirtopumpussa?


Kone siis 2,5tdi 96kw axd

roipoi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 26.10.2022 9:45

Re: 2004 2.5TDI PORTTERI ilmaako

ViestiKirjoittaja roipoi » 26.10.2022 9:49

samu-pekka kirjoitti:Jatketaampa vanhaa keskustelua, jos jollakin olis tietoa.

Mulla siis juuri samoja oireita eli
-todella huonosti lähtee käymään, pahimmillaan n. 30s joutuu starttaamaan. Täydellä tankilla lähtee paremmin käyntiin.
-Kylmänä monesti myös väännöt ja tehot hukassa.
-Savuttaa paljon, välillä harmaata ja välillä sinistä.
-Suuttimet ja tiivisteet oon vaihtanut kaikki vuosi sitten ja ei ollu mitään vaikutusta. Toki suuttimet oli käytettyjä. Suuttimien johtosarjan vaihdoin myös.
-Tandempumpun vaihdoin kans vuosi sitten ja sillon vika poistui hetkeksi.

Suuttimien korjausarvot on sallituissa rajoissa.

Mikähän vois olla? Oisko suuttimet tehnyt niin isot kolot kanteen ettei tiivisteet enää tiivistä? Vai olisko tarvike tandempumppu rikki? Vai onko vika jossain letkuissa että saa ilmaa, vai voiko olla siirtopumpussa?


Kone siis 2,5tdi 96kw axd





Olen tällaisen samanlaisen t5 omistaja. Vikaa toisen perään.

Löytykö yllämainittuun vikaa?

Just samat viat ja mietin alanko vaihdattaan suuttimia.

Motolli
-
Viestit: 13
Liittynyt: 31.8.2017 13:07

Re: 2004 2.5TDI PORTTERI ilmaako

ViestiKirjoittaja Motolli » 2.11.2022 19:59

Suuttimien reijät kulunut. Hiomapaperilla terävät särmät pois. Uudet tiivisteet. Ylimpään joskus ostin laakeriliikkeestä ylikoko orenkaan. Loppui ongelmat ja ei mennyt enää dieseliä öljyn sekaan


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa