AJM Moottorit
Valvoja: ffp jäsenet
AJM Moottorit
Elikkäs tollane AJM koneella oleva kolffi tuli ja nytte mietityttää että onko tuo vika vai ominaisuus että kun kone on kylmällä alueella (ne paksut viivat) ajelet rauhallisesti ja polkaset kaasun pohjaan isolla vaihteella ni nykäsee pari kertaa ja sitte on meno melko rauhaallista--> ei paineita. Elikkä se ei varmaankaa anna paineita kylmälle koneelle koska lämmin toimii aivan moitteetta, tollanen evry poksi siellä on mutta sama homma sen kanssa/ilman... Eli siis vika vai ominaisuus?
Mukavasti vetoja tossa on kyllä ;) 310nm+ toi evry viritelmä Jonka pitäs valmistajn mukaa antaa 20% lisää vääntöö :) Tiiä sitte...
Mukavasti vetoja tossa on kyllä ;) 310nm+ toi evry viritelmä Jonka pitäs valmistajn mukaa antaa 20% lisää vääntöö :) Tiiä sitte...
ei pitäisi olla mitään isompia "kylmälle koneelle ei paineita" -ohjelmia. voisin veikata, että menee vikatilaan kun nostaa paineet yli rajojen. kun kylmänä polkaiset ja nykäisyn jälkeen hyytyy, niin kulkeeko lämpimänäkään kunnolla kun et sammuta autoa välissä(sammuttaminen nollaa vikatilan)? onko vag-com tai ihan ahtopainemittari mahdollisuutta olemassa, jotta näkis paineet. vakio paineet ovat ~1,2 baaria ja vikatilaan jossain 1,6 baarin pinnassa.
haulla löytyy paljon aiheesta vnt siipien jumiminen.
haulla löytyy paljon aiheesta vnt siipien jumiminen.
Mulla toi car-chip OBD mötikkä on, se väittää ahdoiksi just jotain 1,56 tms, ahtopainemittari olis tosiaan kiva..
Mutta ei sitä sammuttaa tarvii, samalla reissulla kunhan motti lämpee ni alkaa vetää.
Pitää käyttää noi vikakoodit lukee liikkeessä..
Se vedon loppuminen on todella terävä, selvästi portti aukee, mutta tossiaan lämpösellä koneella vetoja on kivastiiiiiiii...
Auto on seissy melkosen kauan, ainaki jarrut oli sen näköset ja todella kivassa jumissa.
Mutta ei sitä sammuttaa tarvii, samalla reissulla kunhan motti lämpee ni alkaa vetää.
Pitää käyttää noi vikakoodit lukee liikkeessä..
Se vedon loppuminen on todella terävä, selvästi portti aukee, mutta tossiaan lämpösellä koneella vetoja on kivastiiiiiiii...
Auto on seissy melkosen kauan, ainaki jarrut oli sen näköset ja todella kivassa jumissa.
No niin nytten se vika sitten löytyi, se ahdinta säätävä "kello" on rikki. ilmeisesti siellä joku kalvo on...
Mikäs ahdin tässä 115hp AJM koneesssa on?
Tuosta aihetta käsittelevästä topickista en osannut tulkita oikein kunnolla.
Tiedossa on että Garretti se siellä majailee, olisikos se sitten tuo GT1749V?
Mikäs ahdin tässä 115hp AJM koneesssa on?
Tuosta aihetta käsittelevästä topickista en osannut tulkita oikein kunnolla.
Tiedossa on että Garretti se siellä majailee, olisikos se sitten tuo GT1749V?
Tuli mieleen tosta vikatilaan menosta että ittellä ei mee vikatilaan vaikka oon saanu parhaimmillaa ahtamaan 1.8bar? Vag-comin mittaus loppuu 1.56 mutta ahtopainemittarin asennuksella sain todelliset näkymään. Pyynti on 1.4bar eli ilmeisesti pitää tankoa säädellä?
Jos N75-venttiili on rikki niin miten ahdot käyttäytyy?
Jos N75-venttiili on rikki niin miten ahdot käyttäytyy?
vaggine kirjoitti:Betamax, ahtaako se jatkuvaa noin paljon, vai piikkinä?
Vaikee sillee sanoa ku ei voi rasittaa kolmosella alta 3000rpm täydellä kaasulla koska kytkin luistaa niin pahoin, mutta kerran ku se piti vähä paremmin niin sain piikkaamaan 1,8-9bar mutta aina sen saa ahtamaan ainakin 1,7bar. Muuten ahdot käyttäytyy lähes pyydetyn mukaisesti, ehkä n.0,1-2bar yli pyynnin mutta sitte ku pyytää 1,4bar niin ahtaa reippaasti yli joten olen siitä päätellyt että tangon säätö vain heittää, olenkohan oikeassa? Vai meneeköhän ahdot muuten vaa ylitte kun ecu luulee että ahtaa 1,54bar(siihen asti tuo vakio mappi mittaa) ?
Koitin vagcomilla testata sitä n75:sta ja ilmeisesti toimii koska kun se oli OFF niin kierrokset nousi pikkuhiljaa 1300rpm asti ja sitte taas ON ja käynti muuttu jne.
jos n75 ei anna ollenkaan alipainetta kellolle niin ei ahda ollenkaan(voi todeta myös ottamalla letkun irti kellolta, niinkuin TerZi1982 jo sanoikin). siipien liikkeen näkee helposti kun auto käydessä vetää alipaine letkun irti kellolta ->tanko tulee kellosta ulospäin. niin ja ainakin itsellä saa piikittämään kahteen baariin kun sopivasti polkaisee(sopiva tasainen vedätys päällä että ahdot reilu 1bar ja kun runttaa läpän lattiaan niin piikittää jopa 2bar). max pyynti ahdoissa siis 1,3, mutta antaa noin 0,1 liikaa, pakopaineen aika tarkalleen samat kuin ahdot(joskus 0,1 vähemmän, joskus 0,2 enemmän).
-
- -
Ei kai niissä ole muuta heikkoa kuin se kannentiiviste. Joillain se kestää pitkään, joissain on sitten vaihdettu jo pienillä kilometreillä. Oman AJM-moottorin tiiviste vaihdettu 132 tuhannen kilometrin tietämissä. Itse olen ajellut autolla 50 tuhatta ilman huolia. Tai, mitä nyt N75 on luonnollisesti kiukutellut.
Joo ihan normaalin tuntuisesti vetää tuonne kolmen tonnin kieppeille tyhjäkäynniltä, mutta sit hyytyy totaalisesti. Ei auta välillä sammuttaminen. Oisko kuitenkaan maffi sökö, kun mitä mä olen törmänny maf-vikoihin, niin veto on ollut puutunutta koko kierrosalueen..?? Tiedä häntä, mutta mitäs vag-testerin pitäis näyttää maffin arvoiksi täyskaasukiihdytyksessä tälläisessa kikottimessa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”