Osaisiko joku neuvoa mistä lähtisin tutkimaan ongelmaa kun seiseenä (12-24h) ei meinaa lähteä käyntiin?
9 tunnin jälkeen päivällä käynnistyy hienosti ensimmäisellä kerralla.
Aamulla saa aina starttailla 4-6 kertaa ennenkuin käynnistyy.
Ensimmäisellä kertaa meinaa startata mutta lopettaa, sitten starttaamalla 5-6 kertaa lopulta käynnistyy. Ennen lopullista käynnistystä kun starttaa niin pikkuhiljaa lupailee ennenkuin käynnistyy.
Autoon on vaihdettu hehkutulpat ja uusittu akku.
Käyttäisin webastoa mutta sekin yrittää käynnistyä n. 5 kertaa ennenkuin lopettaa. (Ei ole minun aikana ikinä suostunut edes toimimaan)
Passat 3B:n 1.9TDI käynnistysongelma kylmänä
Valvoja: ffp jäsenet
Koitappa tehdä ekana sellainen testi että ajat auton selvästi "etukenoon" eli kaula alemmas kuin perä. Mitä luultavimmin tuota käynnistysongelmaa ei silloin esiinny.
Jos taas ajat auton parkkiin niin että keula on selvästi ylempänä kuin perä, niin mitä luultavimmin ongelma tulee päälle vielä huomattavasti nopeammin.
Itellä on meinaan juurikin sama vika päällä, eli polttoainepumppu päästää linjan tyhjäksi jos keula on ylempänä kuin perä.
Justiin viikonloppuna oli tuo polttoainepumppu kädessä, kun eberin letkuja vedin. Tuo polttoainepumppuhan sijaitsee siis tankissa sisällä ja luukku sinne löytyy tavaratilan pohjalta heti takapenkin takaa.
Purkasin pumpun niin paloiksi kuin vain sai ja puhaltelin ilmalla joka paikasta, jotenkin tällä hetkellä tuntuis, että käynnistysongelmat ainakin väheni tässä tapauksessa.
Ellei tämä vielä korjaa täysin ongelmaa, niin sitten asennan takaiskuventtiilin lähtevään polttoaineputkeen tankin ulkopuolelle, sitten ei ainakaan enää linja tyhjene.
Ja sitten tuohon EGR:ään, mulla oli satunnaista nykimistä autossa, kunnes sitten tulppasin tuon alipaineputken mikä tulee egr:n päälle. Nyt kun tuo egr ei ole enää ollenkaan käytös niin kaikki nykimiset ym. katos täysin, joten en tule kyllä laittamaan enää ikinä sitä letkua kiinni. Kone toimii huomattavasti tasaisemmin ja voimaakin tuntuis olevan paremmin :)
Jos taas ajat auton parkkiin niin että keula on selvästi ylempänä kuin perä, niin mitä luultavimmin ongelma tulee päälle vielä huomattavasti nopeammin.
Itellä on meinaan juurikin sama vika päällä, eli polttoainepumppu päästää linjan tyhjäksi jos keula on ylempänä kuin perä.
Justiin viikonloppuna oli tuo polttoainepumppu kädessä, kun eberin letkuja vedin. Tuo polttoainepumppuhan sijaitsee siis tankissa sisällä ja luukku sinne löytyy tavaratilan pohjalta heti takapenkin takaa.
Purkasin pumpun niin paloiksi kuin vain sai ja puhaltelin ilmalla joka paikasta, jotenkin tällä hetkellä tuntuis, että käynnistysongelmat ainakin väheni tässä tapauksessa.
Ellei tämä vielä korjaa täysin ongelmaa, niin sitten asennan takaiskuventtiilin lähtevään polttoaineputkeen tankin ulkopuolelle, sitten ei ainakaan enää linja tyhjene.
Ja sitten tuohon EGR:ään, mulla oli satunnaista nykimistä autossa, kunnes sitten tulppasin tuon alipaineputken mikä tulee egr:n päälle. Nyt kun tuo egr ei ole enää ollenkaan käytös niin kaikki nykimiset ym. katos täysin, joten en tule kyllä laittamaan enää ikinä sitä letkua kiinni. Kone toimii huomattavasti tasaisemmin ja voimaakin tuntuis olevan paremmin :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa