Lämpö ongelma AAZ 1.9TD

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

Lämpö ongelma AAZ 1.9TD

ViestiKirjoittaja jerrij » 31.8.2008 19:08

Onko normaali että toi AAZ kone nostaa lämpöjä kun ajaa kaasu pohjassa semmonen 1-1.5km mittarin mukaan lämmät on 110-115 mittarin mukaan:?
Laskee tosi hitaasti välillä syylärin flekti pyörii kauvan.
Nestettä ei hävitä,ja neste kiertää.
Normaali ajossa lämmöt on aika lähelle 100astetta mittarin mukaan

Tehoja on noustettu kkk k24 ahdin,pumpun kara viilattu,perussyöttöjä lisätty
cooleri asennettu.
Missä on vika lämmön nousuun,voisiko pielessä oleva pumpun ajotus vaikuttaa(auto käy nätisti ja vetoja on)

Vai onko näyttääkö lämpömittari omiaan?
Ahto paineet on 1.1bar.
Uusi vesipumppu ja 88asteen termostaatti,käy pikkasen lämpösempänä kun vanhalla 87asteen termarilla.
Mietin uskaltaako viedä autoa dynoon ettei se laukea rullille.

Saa laittaa ehdotuksia missä vika on vai onko mitään vikaa?

NJo
-
Viestit: 1874
Liittynyt: 26.9.2003 20:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja NJo » 31.8.2008 20:11

Eikö tehomittaus ole aavistuksen kevyempi rykäisy kuin ajaa 1,5 kilometriä kaasu pohjassa?

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 31.8.2008 20:13

No onhan se mutta olis kiva tietää miksi lämmöt nousee?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.8.2008 20:43

Näyttää väärin mittari tai käy liian kuumana (veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa kun ei kerran keitä). Noita mittarivirheitä paljon tuon ikäisissä, aukaise mittaristo ja tarkista liitospinnat/juotokset (löytyy purkamoista käytettyjäkin, mutta kunto arvoitus).

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 31.8.2008 22:59

Rupeen itsekin olemaan mittari virheen kannalla.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.9.2008 12:02

Itselläni silloin surullisten aaz aikojen alussa oli virinä vain karanviilaus, syötönlisäys ja turbon imun parannus sekä paineiden nosto kilon hujakoille. Täyskaasukiihdytyksessä joskus huomaamatta pääsi lämmöt nousemaan 120ast. Ja ei tarvinnut tosiaan olla kuin joku parin kilsan kiihdytys että pääsi matkavauhtiin. Lämpöongelmat loppu kun laitoin ison turbon(kkk k26), sekä kunnon ic:n. Sen jälkeen oli ihan sama miten kengitti, oli lämpömittari aina tasan 90. Ja vedet kyllä kierti oikein hyvin. Ei muuten ollut kylmä kabiinissa! :D

gölf
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.2.2008 14:32

ViestiKirjoittaja gölf » 2.9.2008 8:36

kyllä mää oon sitä mieltä et sulla on vaa jotain vikaa termostaatissa... määki testailin et keirtääkö vesi ja mielestäni kiersi mutta silti nousi lämmöt. Niin päätin sitten huvikseen kokeilla termostaatin vaihtoa, nii autto heti. ja moni muukin totesi et vesi kiertää. mutta silti oli termarissa vikaa. mulla oli just samanlainen vika kun sulla...

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 2.9.2008 9:32

No uus termari on ja toisella lämoömittarilla näytti oikein oma mittari on Epäkunnossa.
Vesi kiertää niin kun pitää.

Kiitoksia kaikille vastauksista


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 39 vierailijaa