Golf IV TDi AJM PD 115 hv 4motion - 00 EI AHDA ENÄÄ ahtaapas

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

Golf IV TDi AJM PD 115 hv 4motion - 00 EI AHDA ENÄÄ ahtaapas

ViestiKirjoittaja iku78 » 24.8.2008 18:55

Lauantaina auto sammui STOP oil presure sanoi näyttö. Autossa uudet öljyt ja suodattimet ajettu n. 350 km. Lähti käyntiin toimi taas ihan o.k. Sitten huomasin konehuoneessa että johdot irti palikasta ( johon tulee alipaineletkuoikealta läppärungon päältä 10 cm halkaisijaltaan pyöreästä varmaan painekellolta tai vastaava. Johdot oli poikki joten laitoin liittimet ja kaikki toimi taas. kulutus oli vähän korkeanlainen. Kuningasideana kokeilin johtoja toisin päin ahdin tuntui ahtavan todella miehekkäästi ja auto sammui eikä ole sen jälkeen käynnistynyt. En autolla kerinnyt ajamaan tai kaasuttelemaan sen enempää. Hehkun valo ei syty virtoja laittaessa. Mitä helvettiä teen kertokaa oi te viisaat miehet.
Viimeksi muokannut iku78, 31.8.2008 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

Nyt se taas toimii

ViestiKirjoittaja iku78 » 24.8.2008 20:02

Sama juttu kun lauantaina hetken (.n15-45 min.) päästä taas käy kuin ei ois temppuilutkaan.
Voiko öljynpaineanturi oireilla vastaavasti ...entäs hehkut voiko auto yksinkertaisesti vaan stopata ja ruveta taas toimimaan. Joku vikatila tai vastaava vittu mikä Volkkari. Neuvokaa jotain ettei tartteis arvaillen osiavaihdella Vag.com johto tulossa. Kun käynnisty kulutus näytti 52.6 l/100 km ajelin jonkin verran ja kulutus oli aika yläkanttiin koko ajan vaikka kuinka varovasti kaasu painoin niin 10 l / km kulutus pyöri.
Viimeksi muokannut iku78, 24.8.2008 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 24.8.2008 20:06


iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

No nyt se sitten ei ahda enää

ViestiKirjoittaja iku78 » 31.8.2008 12:30

No se ahtaminen sitten loppui kokonaan. Vag comilla katsottuna , se alkuviikosta ahtoi ilmeisesti liikaakin. Sitten se ilmeisesti meni vikatilaan nyt se ei ahda kun sen 0,3 bar hädin tuskin. Miten sen vikatilan voi todeta Vag comilla ? Se varmaankin on ollut siivet jumissa koko ajan mulla ollessa ja oon ajellut varovaisesti kuin vanha mummo. Auto ollut mulla n. 2000 km voiko siivet jäädä ahtamattomaan tilaan ?

Miten tuo VNT ahdin toimii siis alipaineella siivet aukeaa..vai sulkeutuu ? yritin tankoa vetää tyhjäkäynnillä ei ääni ainakaan muuttunut. Irroitin alipaineletkun joka noita siipiä ohjaa ei muutosta yritin imeä letkusta ei ainakaan mun voimat riitä liikuttamaan siipiä. Onko letkun päässä tuo N75 missä MAF Golffissa. Letkut aika haperoita muttei vuotoja näkynyt. Laittaako kukaan Itä-suomessa näitä Vaggineita pitäs välillä töitäkin tehdä.

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

No nyt taas ahtaa niin pirusti APUA !!

ViestiKirjoittaja iku78 » 31.8.2008 13:46

Kävin vaihtamassa alipaineletkujen paikkaa kaasuläpän alla olevasta palikasta johon tulee kaksi johtoa ja kaksi letkua(VAGcat) mukaan. Nyt kyllä mennään mutta kun vedättää kunnolla niin sillon nykäisee ja vikatilassa taas. Eli ahtaa yli äyräiden mitä neuvoksi ajella pienellä kaasulla ? Missä n75 tai maf sijaitsee että vois vaihdella ? NEUVOJA kaivataan. Mulla Vag com käytössö mutta neuvoja käyttöön tarvitaan APUA

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 31.8.2008 16:13

MAF on ilmanputsarista lähtevässä putkessa.
Muuttuuko käyntiääni kun ottaa turbolle menevän alipaineletkun irti koneen käydessä ja onko letkussa alipaine?

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 31.8.2008 16:40

N75 vena on siin kuskinpuolella "tulipellissä" yläreunassa todennäköisesti. Siihen tulee muistaakseni 3 letkua ja sähköjohto kiinni.

iku78
-
Viestit: 29
Liittynyt: 15.8.2008 20:23

Its a life again !!

ViestiKirjoittaja iku78 » 31.8.2008 17:37

Vaihdoin vielä johtojenkin paikkaa palikasta mistä letkutkin vaihdoin ne oli poikki ostaessa. Liitin ne oletettuihin paikkoihin ja väärin tietysti. Violetti ja kelt/musta nyt ahdot pysyy paikoillaan ja uskaltaa vedättää ettei pahaa tee.

Liitin oli poistettu ja tämä mahdollisti väärin päin johtojen laiton. Letkut laitoin taas Vagcatin mukaan väärin. Siis siellä alipainekaaviossa letkut menee yksinkertaisesti väärinpäin.

Nyt enää kolina pois etupäästä ja leimalle. Eturenkaiden laakerit pitäis vaihtaa kohisee, ja antaa väljää. Tukivarsien puslat vaihdatin mutta edelleen kolisee oli vikalistassa alatukivarren laakerointi. Tarkoittaako tuo nyt sitten katsastusmies kielellä mitä ? Noita puslia... vai renkaiden laakerointia. Kolinan syytä en löydä.

Antaa väljää sivuttain vaan samanlailla kuin laakerit ja sitten vähän päälle. Ei näkyvää syyn aiheuttajaa.- Vaihdoin iskarin yläpään laakerit oli jumissa yläpää pyöri konepellin sisäpuolelta...onko normaalia vai no ? Kiitos kuitenkin jo kaikille oli apua ja tuli tekniikka tutuksi =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 35 vierailijaa