Audi 80 1.6TD kone --> caddyyn?
Valvoja: ffp jäsenet
Audi 80 1.6TD kone --> caddyyn?
Terve!
Mitenkäs helposti tuollaisen audi 80 1.6TD koneen saa soviteltua caddyyn? Kiinnikkeet tuossa taitaa olla erilaiset koska audissa tuo kone on pitkittäin ja caddyssa poikittain. Öljynsuodattimen jalka on erilaisessa asennossa, mutta taitaa mahtua olemaan tuossa asennossa. Minulla on toinenkin vajaakuntoinen 1.6td kone joka on peräisin golfista. Siitä saan koneen kiinnikkeet tuohon. Teoriassahan tuon pitäisi sopia suht kivuttomasti.
Vaihdelaatikko ainakin on menossa vaihtoon koska se ei tuohon kädiin käy.
Tuleeko mieleen muita asioita joihin pitäisi kiinnittää huomiota?
Toinen kysymys: Mitä eroa on ennen ja jälkeen -86 tehdyissä koneissa. Vanhemmissa taitaa olla 69hp ja uudemmissa 80hp. Välijäähy? Isommat ahdot?
Mitenkäs helposti tuollaisen audi 80 1.6TD koneen saa soviteltua caddyyn? Kiinnikkeet tuossa taitaa olla erilaiset koska audissa tuo kone on pitkittäin ja caddyssa poikittain. Öljynsuodattimen jalka on erilaisessa asennossa, mutta taitaa mahtua olemaan tuossa asennossa. Minulla on toinenkin vajaakuntoinen 1.6td kone joka on peräisin golfista. Siitä saan koneen kiinnikkeet tuohon. Teoriassahan tuon pitäisi sopia suht kivuttomasti.
Vaihdelaatikko ainakin on menossa vaihtoon koska se ei tuohon kädiin käy.
Tuleeko mieleen muita asioita joihin pitäisi kiinnittää huomiota?
Toinen kysymys: Mitä eroa on ennen ja jälkeen -86 tehdyissä koneissa. Vanhemmissa taitaa olla 69hp ja uudemmissa 80hp. Välijäähy? Isommat ahdot?
Hmm milloin tuo vaihtuu? Vuosiluku tai moottorinkoodi? -86 taitaa vaihtua kone ainakin tehokkaammaksi audissa.
Onko jollain käsillä kuvaa noista golfin pakosarjasta että voisin vertailla. Täytyy samalla koittaa kaivella etkasta tietoja.
Edit:
Type 81: Audi 80 ja 90 (1979–1987); Audi Coupé (1981–1984)
Type 89/8A: Audi 80 ja 90 (1987–1992)
Onko siis niin että type81 ei passaa ollenkaan tuohon keulille?
Onko jollain käsillä kuvaa noista golfin pakosarjasta että voisin vertailla. Täytyy samalla koittaa kaivella etkasta tietoja.
Edit:
Type 81: Audi 80 ja 90 (1979–1987); Audi Coupé (1981–1984)
Type 89/8A: Audi 80 ja 90 (1987–1992)
Onko siis niin että type81 ei passaa ollenkaan tuohon keulille?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=84 ... ight=caddy
Hakua caddyllä niin löytyy paljon eri ratkaisuja ja työn tuloksia.
Hakua caddyllä niin löytyy paljon eri ratkaisuja ja työn tuloksia.
Jees kaikki luettu läpi jo aikasemmin. Joskus muistan että olisi ollut jotain juttua noiden koneiden eroista, ei vaan nyt osunut silmiin.
Lohkot taitaa olla lähes samoja kaikissa mutta kiinnikkeet vaan eri? Suunnitelmissa on siis laittaa tuo audin kone siihen kuntoon että se olisi mahdollisimman valmis asennetavaksi suoraan tuonne keulille. Ainakin kiinnikkeiden osalta.
Täytyy vertailla noita koneita keskenään.
Lohkot taitaa olla lähes samoja kaikissa mutta kiinnikkeet vaan eri? Suunnitelmissa on siis laittaa tuo audin kone siihen kuntoon että se olisi mahdollisimman valmis asennetavaksi suoraan tuonne keulille. Ainakin kiinnikkeiden osalta.
Täytyy vertailla noita koneita keskenään.
-
- -
- Viestit: 38
- Liittynyt: 7.3.2005 1:34
omassa kakkos golfissa oli audin kone /vanhemman 80,kumpi sit lienee? )
kumminkin,muistelisin,että golfin pakosarjassa on turbon laippa 2 ja3 pytyn välissä,ja audissa 3 ja 4 välissä. pakoputki meni uusiksi,ja vaihteensiirtotankoja joutui vääntelemään.
olisko ollut viel niin,että joutui koko vauhtipyörän vaihtamaan ja muut hilut..? muista enää..
kumminkin,muistelisin,että golfin pakosarjassa on turbon laippa 2 ja3 pytyn välissä,ja audissa 3 ja 4 välissä. pakoputki meni uusiksi,ja vaihteensiirtotankoja joutui vääntelemään.
olisko ollut viel niin,että joutui koko vauhtipyörän vaihtamaan ja muut hilut..? muista enää..
Vaihdoin tuossa kuukausi takaperin audi 80 (typ 81) 1.6td koneen tuonne golffin keulille ja siitä piti kyllä vaihtaa kaikki paitsi syöttöpumppu ja vesipummppu. Vaihdoin öljypohjankin kun siinä audin koneessa on turbon paluuletku niin että se ottaisi luultavasti vetoakseliin kiinni.
Vaihdoin: öljynsuodattimenjalka, laturin kiinnike ja laturi (ainakin laturin hihnapyörä pitää vaihtaa.), Kampiakselin hihnapyörä, vesipumpun hihnapyörä, pakosarja, imusarja, öljypohja, öljytikku, öljypumpun imuputki, kytkin vauhtipyörineen (levy käy paikoilleen mutta on jousitettu väärään suuntaan.) ja moottorin kiinnikkeet.
Näistä varmaan voi aika pienelläkin laitolla onnistua jotain jättää vaihtamatta mutta jos kaikki osat on niin helpoimmalla pääsee kun vaihtaa kaikki.
Turbonkin pesät joutui kääntämään eri asentoon.
Vaihdoin: öljynsuodattimenjalka, laturin kiinnike ja laturi (ainakin laturin hihnapyörä pitää vaihtaa.), Kampiakselin hihnapyörä, vesipumpun hihnapyörä, pakosarja, imusarja, öljypohja, öljytikku, öljypumpun imuputki, kytkin vauhtipyörineen (levy käy paikoilleen mutta on jousitettu väärään suuntaan.) ja moottorin kiinnikkeet.
Näistä varmaan voi aika pienelläkin laitolla onnistua jotain jättää vaihtamatta mutta jos kaikki osat on niin helpoimmalla pääsee kun vaihtaa kaikki.
Turbonkin pesät joutui kääntämään eri asentoon.
Kiitoksia kattavasta vastauksesta. :)
Osan olenkin jo näistä vaihtanut. Öljypohja tuli vaihdettua samoin laturi + kiinnike myös uusiksi.
Käykö paineasetelma miten tuohon caddyyn? Minulla on golfin ja audin paineasetelma, mutta tuohon audin koneeseen on edellinen omistaja pistänyt paremman asetelman, joten sitä tekisi mieli käyttää.
Mitenpäin ja missä kohdassa tuossa golffissa on normisti tuo turbo? Onko jollain kuvaa golfin pakosarjasta turboineen?
Silmämääräisesti katsottuna tuo audin öljynsuodatin mahtuisi tuohon caddyyn, mutta taidan sen vaihtaa kun käytössä on golfin vastaava.
Osan olenkin jo näistä vaihtanut. Öljypohja tuli vaihdettua samoin laturi + kiinnike myös uusiksi.
Käykö paineasetelma miten tuohon caddyyn? Minulla on golfin ja audin paineasetelma, mutta tuohon audin koneeseen on edellinen omistaja pistänyt paremman asetelman, joten sitä tekisi mieli käyttää.
Mitenpäin ja missä kohdassa tuossa golffissa on normisti tuo turbo? Onko jollain kuvaa golfin pakosarjasta turboineen?
Silmämääräisesti katsottuna tuo audin öljynsuodatin mahtuisi tuohon caddyyn, mutta taidan sen vaihtaa kun käytössä on golfin vastaava.
Caddyssa on vääränkätinen kytkin, Audin asetelma ei käy. Audin öljynsuodatinkaan ei mahdu olemaan, ottaa siihen moottorinkannakkeeseen kiinni. Turbo-pakosarjasta ei ole kuvaa, mutta poikittaiskoneissa (ja typ89) se on öbaut keskellä ja yläpuolella, kun taas typ81 Audissa nelospytyn kohdalla suoraan alapuolella.
Olisi varmaan istunut pienemmällä työllä jos kone olisi ehjä :) Golfin koneesta on mm kansi halki ym. muuta pientä vikaa. Pakosarja, imusarja ja turbo puuttuu.
Heh oisin voinut kyllä heti alkuun jo mainita tuon. No kuitenkin tuo audin kone oli edullinen ja todella pienillä kilometreillä niin laitan sen vaikka vähän tarvii vaihtaakkin kilkettä.
Käytettävissä on siis hyväkuntoinen audi 80 1.6TD, (ilmeisesti typ89), golfin vajaakuntoinen 1.6TD kone sekä tuo caddyn oma 1.6D. Näitä sopivasti yhdistelemällä olisi tarkoitus saada tuo audin kone sopimaan.
Itseltäni puuttuu vielä joitakin ahtoputkia sekä sopiva downpipe.
Heh oisin voinut kyllä heti alkuun jo mainita tuon. No kuitenkin tuo audin kone oli edullinen ja todella pienillä kilometreillä niin laitan sen vaikka vähän tarvii vaihtaakkin kilkettä.
Käytettävissä on siis hyväkuntoinen audi 80 1.6TD, (ilmeisesti typ89), golfin vajaakuntoinen 1.6TD kone sekä tuo caddyn oma 1.6D. Näitä sopivasti yhdistelemällä olisi tarkoitus saada tuo audin kone sopimaan.
Itseltäni puuttuu vielä joitakin ahtoputkia sekä sopiva downpipe.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa