Transporter 2.5 dti vm.00 puutuminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

T-4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.2.2007 20:26

Transporter 2.5 dti vm.00 puutuminen

ViestiKirjoittaja T-4 » 12.8.2008 10:04

eli kyseinen auto puutuu täysin 3000rpm jälkee ja rupee nykimään.siihen asti veto on mainio ja vähän ennen neljää tonnii meno taas alkas maistuu. autossa on uusi ohjelma, mutta teki samaa myös vakio-ohjelmalla. ajotus on käyty säätämässä, ahtopainetunnistin on vaihdettu sekä uusi ilmamassamittari ja egr on tukittu. mistähän vikaa lähtis seuraavaks etsii? ai niin ja mitää vikakoodii ei pukkaa. kolmentonnin jälkee alkaa putkesta tulla aika reilusti savuu, mut se varmaa johtuu ohjelmasta!? auto kyllä hieman savuttaa tyhjäkäynnilläkin, mutta todella vähän. kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille.
Viimeksi muokannut T-4, 13.8.2008 10:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 12.8.2008 10:28

ilmeisesti 3tuhannen kierroksen jälkeen hyytyy . Paljonko on ahtopaineen tuollon ?
Kenen ohjelmoima ?

T-4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.2.2007 20:26

ViestiKirjoittaja T-4 » 13.8.2008 10:57

joo ei 300 vaa 3000. voimaa.comin ohjelma ja ahtoja on siin 0.7 bar. sillo jos kiihdyttää tasakaasulla pikkuhiljaa sitä lisäämällä ei hyydy, mut jos linttaa lämän pohjaan ni alkaa nykii ja hyytyy. ilmiötä ei esiinny 1 ja 2 vaihteella. ei vaa keksi mikä siin nyt mättää?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.8.2008 11:09

Vaan 0,7bar?? Eikös näissä oo tuon verran vakiona!?

T-4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.2.2007 20:26

ViestiKirjoittaja T-4 » 13.8.2008 22:13

buustilla taitaa mennä 0.9 mut enemmänki sais olla. myös kaikki ahtoputkien klemmarit on uusittu. ei pitäs mistää vuotaa. millä sinne sais enemmän ahtoja? kellää hyvää keinoo? ku jossain nyt mättää. just kävin konetiellä vetää lenkin ni 4 vaihteella ei saannu kiekkoja ees 5000rpm. tais jäädä johonki 4500rpm.

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 14.8.2008 7:20

0.9 pitäis mennä vakiona paineet. Ootko kattonu VAC-COMilla mitä paineita ecu näkee

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 14.8.2008 8:11

jullli kirjoitti:en muista johtojen värejä, mutta liittimessä on numerot. nro 4 poikki ja siihen väliin 5 - 15kOhm säätövastus.

map-anturista

Mutta tätä ennen kannattaa laittaa vedot kuntoon . Tätä en ole ite vielä kokeillut , mutta tarkoitus olis.

T-4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.2.2007 20:26

ViestiKirjoittaja T-4 » 14.8.2008 10:08

en oo kattonu viel vag.comilla ku seki teki jostai syyst tenän. kerran pääsin sil autoon käsik ja sen jälkee teki tenän. pitäs varmaa lataa se uu destaa ja uudet ajurit. en tiiä onko jotai välii sillä ku joku on menny säätää sitä hukkaportin tankoo. ja en tiiä mihin kohtaa se pitäs ny sit säätää? kellää tietoo?

igge
-
Viestit: 73
Liittynyt: 31.8.2006 13:11

ViestiKirjoittaja igge » 14.8.2008 11:06

Se hukkaportin tanko saattaa ola syynä puutumiseen. Löysää tangon mutterit ja sit kiristät ne niin ettei hukkaportti vielä liiku.Ei pitäis olla kovin tarkka mielellään niin että tanko on hiukan "kireellä" .Kokeilin omasta , niin milli pari ei vielä näy missään. Tässä mallissa ei todennäköisesti pysty säätään ahtoja hukkaporttia säätämällä vaan paine tieto pitää saada huijattua eculle paineanturin signaalia huijaamalla vastuksella. Millä ja mistä oot mitannut tuon 0.7bar:in paineen?

T-4
-
Viestit: 63
Liittynyt: 21.2.2007 20:26

ViestiKirjoittaja T-4 » 14.8.2008 15:12

kävin äske hukkiksen tngon löysää ja vähä sit kiristin. duunis ku lähtee ni näkee tapahtuko mitää. ja sellast se viel tekee jos kylmäl koneel joskus linttaa kaasun pohjaa ni rupee vaa röpeltää eikä enää mee minnekkää. eli ei 30 sekunttii vastaa kaasuu enää ollenkaa. paineet oon mitannu siit turbost lähtee se joku musta letku sinne jollekki tbo:n paineen tunnistimelle ni siin välis t-haara ja kabiinis mittari.siit otin ku ostin auton ni edelliselki näköjää oli siin ollu mittari kiinni. en tiiä onko ees oikee paikka? se letku lähtee siit aivan tbo:n painepuolen juuresta. toiv. ymmärsit mitä letkuu tarkotin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa