Purin tuollaisen Volvon diesel kutoskoneen ja käteen jäi pumppu, ahdin, pako-ja imusarja.
Kaikissa näytti komeilevan VW/Audi logo.
Parin päivän kuumeisen pyörittelyn jälkeen tulin siihen tulokseen, että mahtaisko sopia portteriin? Ja ainakin kuvien perusteella, kun jättää yhden kanavan veks.
Kansi:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0341.jpg
Paketti:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008055.jpg
Ahdin:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008047.jpg
Tosin taitaa tulla ahdin juuri öljynsudattimen/jalan kohdalle?
Kellään tietoa tai kuvia aiheeseen liittyen?
Miten 2.5TDI:ssä on pakosarja?
Sopisiko ko. ahdin 2.5:sen pakosarjaan?
Toisena ongelmana pumpun kansi. Tarkastelun jälkeen totesin, että muuten symmetriset paitsi kaasuvivun akseli pidempi VW:ssä
VW:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008057.jpg
Volvo:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008056.jpg
Kannessa ahtopaine kello
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008059.jpg
Mitähän tuo vipu tekee pumpun kyljessä?
Ei oo vielä kerinnyt niin paljon perehtymään.
Riittääkö pelkkä kannen vaihto?
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008061.jpg
Ja sitten vielä sopiiko levyjarryt rummullisiin takapään osiin vai pitääkö vaihtaa koko akselisto 2.4D syncro?
Pitoa jo riitävästi, enää vain paljon savua ja tehoa niin maapallo pyörähtää! ;)
T4 2.4 Ahtaminen
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... i&start=15
Käy tuolla sivustolla voisi löytyä auttajia/neuvojia. Olen sitä mieltä 2.4d:stä, ei sillä jalkoihin jäädä, jos ajoitus/syötöt/kone kunnossa.
Käy tuolla sivustolla voisi löytyä auttajia/neuvojia. Olen sitä mieltä 2.4d:stä, ei sillä jalkoihin jäädä, jos ajoitus/syötöt/kone kunnossa.
Aktiivisesti luettu totakin foorumia. Mutta jos joku osaisi kertoa täällä edes jarruista tai imu- ja pakosarjoista?
No ainkin tuolla 4x4 välityksellä ei karkuun pääse lähdössä kuin korkeintaan pappa tuntureita, jollei ole ruuvi tapissa. No onhan pumpun säädöistä kyllä yli vuosi jo kulunut
.
Onnistuuko 2.5TDI koneessa irroittaa pako- ja imusarja ilman kannen irroitusta?
Juuri uusittu "kaasuakselin" O-rengas pumpusta, kun ei lähtenyt mäestä enää käyntiin.
Mutta meno ei yhtään piristynyt.
Tosi pieni ero muuten pumpun säädössä että kulkee/tai jää kierrokset huutamaan. No ahdin kerkesi mennä jo broidin Hiluxiin. :(
No ainkin tuolla 4x4 välityksellä ei karkuun pääse lähdössä kuin korkeintaan pappa tuntureita, jollei ole ruuvi tapissa. No onhan pumpun säädöistä kyllä yli vuosi jo kulunut
.
Onnistuuko 2.5TDI koneessa irroittaa pako- ja imusarja ilman kannen irroitusta?
Juuri uusittu "kaasuakselin" O-rengas pumpusta, kun ei lähtenyt mäestä enää käyntiin.
Mutta meno ei yhtään piristynyt.
Tosi pieni ero muuten pumpun säädössä että kulkee/tai jää kierrokset huutamaan. No ahdin kerkesi mennä jo broidin Hiluxiin. :(
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Voi tyhjäkäyntiä pienentää, onko paljon ajettu autolla/pumpulla, jos väljä pumppu niin laita korvakuulolla ajoitus kohdalleen (ohje 1mm, väljällä pumpulla joutuu laittamaan enemmän).
Hakua käyttäen löytyy t4:stä joitain rakentelu/muutos linkkejä.
Voi tyhjäkäyntiä pienentää, onko paljon ajettu autolla/pumpulla, jos väljä pumppu niin laita korvakuulolla ajoitus kohdalleen (ohje 1mm, väljällä pumpulla joutuu laittamaan enemmän).
Hakua käyttäen löytyy t4:stä joitain rakentelu/muutos linkkejä.
Säätelin tänään vähän lisää ja oli ilmeisesti mennyt "kaasuvipu" väärään asentoon pumpusta purkaessa ja kaasu ei näin ollen mennyt pohjaan asti.
Nyt sai jo syöttöä säätäen taivaan tummumaan. :)
Täytyy varmaan vähän pienentää, kun rupesi motarin kiihdytyskaistalla
jo vähän hävettämään.
Kyllähän tolla ajelee mut ei miksikään raketiksi voi kutsua.
Kohta 400tkm on ajettu , mutta reilu puoltoista vuotta sitten tehty kansiremontti
ja silloin pumppu säädetty.
Nyt sai jo syöttöä säätäen taivaan tummumaan. :)
Täytyy varmaan vähän pienentää, kun rupesi motarin kiihdytyskaistalla
jo vähän hävettämään.
Kyllähän tolla ajelee mut ei miksikään raketiksi voi kutsua.
Kohta 400tkm on ajettu , mutta reilu puoltoista vuotta sitten tehty kansiremontti
ja silloin pumppu säädetty.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa