T4 2.4 Ahtaminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

T4 2.4 Ahtaminen

ViestiKirjoittaja Perämettä » 31.7.2008 19:47

Purin tuollaisen Volvon diesel kutoskoneen ja käteen jäi pumppu, ahdin, pako-ja imusarja.
Kaikissa näytti komeilevan VW/Audi logo.
Parin päivän kuumeisen pyörittelyn jälkeen tulin siihen tulokseen, että mahtaisko sopia portteriin? Ja ainakin kuvien perusteella, kun jättää yhden kanavan veks.
Kansi:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... CN0341.jpg

Paketti:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008055.jpg

Ahdin:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008047.jpg

Tosin taitaa tulla ahdin juuri öljynsudattimen/jalan kohdalle?
Kellään tietoa tai kuvia aiheeseen liittyen?
Miten 2.5TDI:ssä on pakosarja?
Sopisiko ko. ahdin 2.5:sen pakosarjaan?

Toisena ongelmana pumpun kansi. Tarkastelun jälkeen totesin, että muuten symmetriset paitsi kaasuvivun akseli pidempi VW:ssä

VW:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008057.jpg

Volvo:
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008056.jpg
Kannessa ahtopaine kello
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008059.jpg

Mitähän tuo vipu tekee pumpun kyljessä?
Ei oo vielä kerinnyt niin paljon perehtymään.
Riittääkö pelkkä kannen vaihto?
http://s2.photobucket.com/albums/y26/Pe ... 008061.jpg

Ja sitten vielä sopiiko levyjarryt rummullisiin takapään osiin vai pitääkö vaihtaa koko akselisto 2.4D syncro?

Pitoa jo riitävästi, enää vain paljon savua ja tehoa niin maapallo pyörähtää! ;)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 1.8.2008 14:06

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... i&start=15
Käy tuolla sivustolla voisi löytyä auttajia/neuvojia. Olen sitä mieltä 2.4d:stä, ei sillä jalkoihin jäädä, jos ajoitus/syötöt/kone kunnossa.

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 4.8.2008 23:09

Aktiivisesti luettu totakin foorumia. Mutta jos joku osaisi kertoa täällä edes jarruista tai imu- ja pakosarjoista?
No ainkin tuolla 4x4 välityksellä ei karkuun pääse lähdössä kuin korkeintaan pappa tuntureita, jollei ole ruuvi tapissa. No onhan pumpun säädöistä kyllä yli vuosi jo kulunut
.
Onnistuuko 2.5TDI koneessa irroittaa pako- ja imusarja ilman kannen irroitusta?
Juuri uusittu "kaasuakselin" O-rengas pumpusta, kun ei lähtenyt mäestä enää käyntiin.
Mutta meno ei yhtään piristynyt.

Tosi pieni ero muuten pumpun säädössä että kulkee/tai jää kierrokset huutamaan. No ahdin kerkesi mennä jo broidin Hiluxiin. :(

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 5.8.2008 18:09

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Voi tyhjäkäyntiä pienentää, onko paljon ajettu autolla/pumpulla, jos väljä pumppu niin laita korvakuulolla ajoitus kohdalleen (ohje 1mm, väljällä pumpulla joutuu laittamaan enemmän).
Hakua käyttäen löytyy t4:stä joitain rakentelu/muutos linkkejä.

Perämettä
-
Viestit: 54
Liittynyt: 13.3.2004 15:08

ViestiKirjoittaja Perämettä » 5.8.2008 20:56

Säätelin tänään vähän lisää ja oli ilmeisesti mennyt "kaasuvipu" väärään asentoon pumpusta purkaessa ja kaasu ei näin ollen mennyt pohjaan asti.
Nyt sai jo syöttöä säätäen taivaan tummumaan. :)
Täytyy varmaan vähän pienentää, kun rupesi motarin kiihdytyskaistalla
jo vähän hävettämään.

Kyllähän tolla ajelee mut ei miksikään raketiksi voi kutsua.

Kohta 400tkm on ajettu , mutta reilu puoltoista vuotta sitten tehty kansiremontti
ja silloin pumppu säädetty.

Darek
-
Viestit: 17
Liittynyt: 9.10.2006 20:58

ViestiKirjoittaja Darek » 6.8.2008 8:02

Täällä oli aikomus tehdä turbotus omaan 2.4D syncroon, mutta jäänyt kun pumppua ei löytynyt (Audi 2.0td). Sopivia osia löytyy: pakosarja ja kkk k24 (Audi 200 tq) öljynjäädytin+suodatin termostaattijalalla. Kaikki 250e. Privalla tarkemmin jos kiinnostaa.

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 16.8.2008 14:32

mitenkä on projekti edenny?. iiteä kiinnostais kans toi 2.4:sen turbotus, mutta ei viittis pioneeriksi alkaa. onko 2.4:sessä männille öljyruiskuja?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 16.8.2008 18:13

Täällä on yks 2,4 turbotettu joku vuosi sitten, kone oli vaan ´84 Passatissa. Öljysuihkut löytyy vakiona. Pumppu on sekoitus 100 Audin ja Volvon pumppua, mm. turbon kansi tuli Volvon pumpusta. Kone olis nyt myynnissäkin...

Jore
-
Viestit: 75
Liittynyt: 25.2.2007 14:34

ViestiKirjoittaja Jore » 18.8.2008 16:35

olisko sulla kuvia tosta koneesta? etenkin turbon puolelta mietityttää vähän et mahtuuko audin 2.0 td:n pakosarja/turbo transporterin konehuoneeseen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa