Tuli tommonen käyttikseksi hommattua ja entinen omistaja on ruuvannut syöttöjä ja ahtoja ihan urakalla, tänään pienensin ahtoja pikkusen vajaaseen 0.7bariin ja syöttöjä ruuvasin noin puoli kiekkoa pois(en tiedä paljon on ruuvannut, mutta myyjä arveli, että noin kaksi kierrosta!!epäilen kyllä et niin paljon koska tuohan varmaan jo räjähtäisi) ja nyt tulee sitten vasta se kysymys:)
elikkä millaista savutusta silmämääräisesti olisi turvallista käyttää tällä hetkellä kun painaiset kaasun pohjaan vaikkapa kakkosvaihteellä niin mielestäni pöläyttää ihan liian paljon ja sit laitoin kaverin polkemaan autoa ja jäin tien varteen katsomaan millasita utua perästä tulee ja täysillä ahtoloilla kun meni ohi niin kokoajan tuli putkesta mustaa ei mitenkään älyttömiä määriä mutta selvästi kuitenki mustaa ja sehän on hyvä, että saa soppaa mutta mielestäni tollaista koneen rääpälettä on ihan turha tollaisella ahtimella ym kilkkeillä yrittää saada kulkemaan kun ei sillä kuuhun pääse kuitenkaan.
onko näissä pumpuissa jokin kiihdytys rikastus systeemi kun polkaistaessa pöläyttää reilusti suhteessa siihen mitä tulee kun on kierroksia(tietysti ahtopaine laihentaa seosta mutta kuitenkin)??
toivottavasti tästä sepustuksesta nyt jotain joku saa selvää:D
1.6TD passat-89
Valvoja: ffp jäsenet
On osassa pumppussa LDA ns.ahdonalainen rikastus.
Tossa jetmanin sivulta valkenee asia paremmin.
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Jos täydellä kaasulla tulee liikaa ketunhäntää perässä niin kannattaa pientää syöttöjä.
Yleensä pelkkää syöttöä ruuvaamalla tahtoo tyhjäkäynti karata ns.kovaksi.
Tossa jetmanin sivulta valkenee asia paremmin.
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Jos täydellä kaasulla tulee liikaa ketunhäntää perässä niin kannattaa pientää syöttöjä.
Yleensä pelkkää syöttöä ruuvaamalla tahtoo tyhjäkäynti karata ns.kovaksi.
tällä hetkellä tyhjäkäynti jossain 700rpm tietämillä eli aika normi? ja ei oikein tuon alle pysty syöttöjä ruuvamaan kun alkaa kone käymään jo vaikeesti->pitää varmaan nostaa myös tyhjäkäyntiä samassa suhteessa kun lasken syöttöjä ja ennen syöttöjen puottoa oli jossain 900rpm tienoilla.
tosin näyttäisi, että olisi myös tyhjäkäynti ruuvia pyöritelty jäljistä päätellen.
täytyy vielä hivenen pudottaa syöttöä ja kokeilla miten pelaa, onko normaalia esim:jos tulisikin kokoajan pikkuisen mustaa kun täysillä ahdoilla kiihdyttää? arvelin et jos jättäisi ihan varulta pienen usvan tulemaan putkesta niin ei ainakaan pääsisi liian laihalla potkimaan.
milla tavalla diesel oireilee jos menee laihalle?? puutumisesta sitä on vaikea varmistaa kun tollainen kone puutuu joka tapauksessa mutta esim tuleeko jotain terävää nykimistä niinkun esim bensa turbo koneissa??
noista kuvista lähimpänä on tuo transporterin pumppu mutta ei sekään ole ihan samanlainen kuin mulla.
tosin näyttäisi, että olisi myös tyhjäkäynti ruuvia pyöritelty jäljistä päätellen.
täytyy vielä hivenen pudottaa syöttöä ja kokeilla miten pelaa, onko normaalia esim:jos tulisikin kokoajan pikkuisen mustaa kun täysillä ahdoilla kiihdyttää? arvelin et jos jättäisi ihan varulta pienen usvan tulemaan putkesta niin ei ainakaan pääsisi liian laihalla potkimaan.
milla tavalla diesel oireilee jos menee laihalle?? puutumisesta sitä on vaikea varmistaa kun tollainen kone puutuu joka tapauksessa mutta esim tuleeko jotain terävää nykimistä niinkun esim bensa turbo koneissa??
noista kuvista lähimpänä on tuo transporterin pumppu mutta ei sekään ole ihan samanlainen kuin mulla.
Mitä eroa on normi turbo pelillä, jossa ahdonalainen rikastus ja cooleri mallilla, tuleeko tehonlisäys pelkästään coolerista vai? Onko isompia turboja vai? Mulla ainakin oli sb koneessa siis 81hv cooleri-mallissa kkk14.
Viimeksi muokannut ahu, 7.10.2008 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin tarkoitat varmaan 80 hv mallissa :)
Pikkuturbo (T2) oli itselläkin SB:ssä. Uudemmissa autoissa tuntui olevan enemmän noita K14 ja T2 pikkuturboja.
Tehonlisä tulee coolerista ja hieman korkeammasta ahtopaineesta. Myös ruiskusuuttimet ovat vähän erilaiset.
Nämähän K14 ja T2 ovat rakenteellisesti nykyaikaisempia ahtimia kuin vanhemmat, isommat turbot. Käytännön tilanteissa pikkuturboiset ovat pirteämpiä koska viive ei vaivaa, mutta virityspotentiaalia niissä ei sitten ilman ahtimen vaihtoa juuri olekaan.
Pikkuturbo (T2) oli itselläkin SB:ssä. Uudemmissa autoissa tuntui olevan enemmän noita K14 ja T2 pikkuturboja.
Tehonlisä tulee coolerista ja hieman korkeammasta ahtopaineesta. Myös ruiskusuuttimet ovat vähän erilaiset.
Nämähän K14 ja T2 ovat rakenteellisesti nykyaikaisempia ahtimia kuin vanhemmat, isommat turbot. Käytännön tilanteissa pikkuturboiset ovat pirteämpiä koska viive ei vaivaa, mutta virityspotentiaalia niissä ei sitten ilman ahtimen vaihtoa juuri olekaan.
Mitenkäs tuollaise kkk14 ahtopaineet ja niiden säätö. Eli minkä verran tuollainen pikkunen kestää ja miten se ruuvaaminen tapahtuu? Tuossa omassani on se mutteri kyllä, mutta sitten sen sisemmän osan päässä ei ole mitään mistä pitää kiinni tai meisselin paikkaa niin kuin useimmissa on toteutus sitten, että se mutteri lukitsee paikalleen ja itse säätö tapahtuu siitä mutterin sisässä olevasta tapista ruuvaamalla esim. meisselillä.
Toivottavasti tuosta nyt saa asian selville. Hiukan jumitaa päivän Nivaa hitsanneella :D
Toivottavasti tuosta nyt saa asian selville. Hiukan jumitaa päivän Nivaa hitsanneella :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa