Nyt ois hyvät neuvot tarpeen!
Potilas: VW Passat 1.9Tdi AHU vm. 2000 aj. n.250tkm
Tosiaankin auto tuntuu kovin tehottomalta ja kiihtyy huonosti.
Ainoastaan avaimen käyttö 0-asennossa palauttaa tehot muutamaksi sekunniksi.
Eli tehoista on noin 70% käytössä, oli kone kylmä tai kuuma. Avaimen käyttö 0-asennossa, kesken kiihdytyksen palauttaa tehot hetkeksi ja taas puutuu. Jos sitkeästi jatkaa kiihdytystä, niin joskus tehot ehtivat palautua taas muutamaksi sekunniksi.
Mutta yleensä vaihdetaan jo isompaan, jolloin taas meno on tahmeeta.
Auton oma kulutusmittari näyttää kiihdyttäessä pienillä vaihteilla 22-28 litran kulutusta, jolloin Maffin pitäis olla kunnossa.
Toki se onkin vasta reilu vuoden vanha.
Olen vieraillut merkkiliikkeen tiskillä melkosen tihiään ja antureita on kokeiltu ja palautettu tuloksetta. Tähän mennessä vaihdettu/kokeiltu:
- Ilmamääräanturi vaihdettu
- Polttoaineputsari vaihdettu
- Koneen lämpötila-anturi vaihdettu
- N75 kokeiltu, ei vaikutusta
- Koneen taakse jokin isompi ahtopaineen säädin.. kokeiltu, ei vaikutusta
Eli ehdottakaa seuraavia toimenpiteitä. Tikut ja 5 litraa bensaa varattu.
(bensa luonnollisesti ruohonleikkuriin ja tikut grillin sytytykseen) =)
Jollain oli se ohjainyksikkö mennyt, olisiko tässä nyt sama "halpa" vika.
N75 tikittää kyllä tyhjäkäynnillä. Eikö se ole normaalia?
AHU kone ja kiinteät turbon siivet.
Mielellään viiminen vaihtoehto on se merkkiliikkeen kallis valohoito!
Jos joku tunnistaa oireet, niin nyt sana on vapaa..
-Jani-
AHU 1.9tdi kiihtyy huonosti!
Valvoja: ffp jäsenet
AHU 1.9tdi kiihtyy huonosti!
Viimeksi muokannut janivaa, 24.7.2008 21:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ahtoja ei ole mitattu ja vag-com'mikin kokeilematta.
Sen verran kokeilin että luttasin ahtoputken ja eukko polki kaasun pohjaan.
Pullisteli se, mutta eipä tuohon ole sen koomin luottamista, muutakun että painetta syntyy.
Koitan saada asian osaavan kaverin ottamaan arvoja ensviikolla.
Mutta sitä ennen kaikki arpominen on hyvästä.
-J-
Sen verran kokeilin että luttasin ahtoputken ja eukko polki kaasun pohjaan.
Pullisteli se, mutta eipä tuohon ole sen koomin luottamista, muutakun että painetta syntyy.
Koitan saada asian osaavan kaverin ottamaan arvoja ensviikolla.
Mutta sitä ennen kaikki arpominen on hyvästä.
-J-
n75 ei tikitä kokoajan. Jonkun ajan kuluttua käynnistyksestä naputus alkaa.
Eli kunnossa pitäis olla. Ja kokeilin uuttakin, joten se poissuljettu.
Tuota tuota..
Onko ECU nyt jossakin konehuoneessa. Kuskin puolella isolaatikko, rintapellissä?
Täytyy lähteä tarkastamaan nuo letkut.
Miten voin tarkistaa sen mokkulan toiminnan, joka on turbossa kiinne?
Siinä on joku tanko ja kai sen pitäis liikkuakin??
-J-
Eli kunnossa pitäis olla. Ja kokeilin uuttakin, joten se poissuljettu.
Tuota tuota..
Onko ECU nyt jossakin konehuoneessa. Kuskin puolella isolaatikko, rintapellissä?
Täytyy lähteä tarkastamaan nuo letkut.
Miten voin tarkistaa sen mokkulan toiminnan, joka on turbossa kiinne?
Siinä on joku tanko ja kai sen pitäis liikkuakin??
-J-
Siellä siellä se ECU on. :)
Öh, se "mokkula" on painekello. Venttiili joka ohjaa hukkaporttia.
Saattahan sekin olla jumissa tai tukossa.
Löysin erään jutun vahingossa, pelottavaa luettavaa. :O
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=380
http://www.opelclubfinland.fi/kuvat/for ... ukossa.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v452/ ... ukossa.jpg
Alla pari linkkiä jotka ovat olleet suurena apuna ffp.n ja muiden lisäksi kun tietoja omasta rakkineestani olen etsinyt. ;)
http://www.ledcomp.fi/hsd/forum/index.php
http://fi.wikipedia.org/wiki/VAG
http://fi.wikipedia.org/wiki/Turbo
Vai jokos olet kerennyt tarkistella niitä letkuja, oliko siellä "kaameta haperoa".
Öh, se "mokkula" on painekello. Venttiili joka ohjaa hukkaporttia.
Saattahan sekin olla jumissa tai tukossa.
Löysin erään jutun vahingossa, pelottavaa luettavaa. :O
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=380
http://www.opelclubfinland.fi/kuvat/for ... ukossa.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v452/ ... ukossa.jpg
Alla pari linkkiä jotka ovat olleet suurena apuna ffp.n ja muiden lisäksi kun tietoja omasta rakkineestani olen etsinyt. ;)
http://www.ledcomp.fi/hsd/forum/index.php
http://fi.wikipedia.org/wiki/VAG
http://fi.wikipedia.org/wiki/Turbo
Vai jokos olet kerennyt tarkistella niitä letkuja, oliko siellä "kaameta haperoa".
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa