Olen kyllä selannut foorumin sivuja mutta ajattelin kuitenkin kysyä?
Kyseessä on 81Kw ja tehoja haluaisin tuonne 110Kw paikkeille, millä keinoin?
Nyt autossa on jo hestecin vp-37 tehoyksikkö jossa on dipillä valittavissa 7 eri ohjelmaa, nyt on ohjelma 7 käytössä; saattaapi olla että siinä on jotain vikaa koska virran ollessa kytkettynä pitäisi vihreän ledin boxin sisällä palaa mutta sielä palaakin punainen ledi; tästä laitoin meiliä Hariselle...tämä boxi oli autossa kiinni kun ostin sen.. ei mainittavaa savutusta poljettaessa, on jopa katsastettu tämän boxin ollessa autossa kiinni!!
Faktaa saa laittaa vaikka privalla ja osia em. tehonnostoon ostetaan.
T.Peeki
golf IV-98 1.9TDI 81Kw, viritysohjeita kaivataan
Valvoja: ffp jäsenet
golf IV-98 1.9TDI 81Kw, viritysohjeita kaivataan
Viimeksi muokannut peeki, 13.7.2008 8:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
boxista
avasin juuri tuon boxin ja sieltä oli katkennut kiteen jalat; juotin kiteen takaisin kiinni ja kävin testaamassa: nyt lähtee iloisemmin ja vähän pukkaa savuakin, tehoa tuntuu olevan myös kierrosten yläpäässä enemmän...
Mitähän seuraavaksi? putkistoa muokkaamaan, isompaa cooleria tms?
Ahdistaako tuo vakioputkisto, otanko katalysaattorin pois?
Mitähän seuraavaksi? putkistoa muokkaamaan, isompaa cooleria tms?
Ahdistaako tuo vakioputkisto, otanko katalysaattorin pois?
Eiköhän tuota faktaa vireistämisestä löydy haulla aika paljon.
Mutta, VA tai VB turbo, suuttimet, 3bar mappi, uusi ohjelma ja ehkä se putkisto + nestepää.
Alkaa sitten löytyä jo löylyä sen verran, että voi alkaa katkella parempaa kytkintäkin.
Mutta neljällä ensin mainitullakin saa jo varmaan sinne 110kW helposti.
Mutta, VA tai VB turbo, suuttimet, 3bar mappi, uusi ohjelma ja ehkä se putkisto + nestepää.
Alkaa sitten löytyä jo löylyä sen verran, että voi alkaa katkella parempaa kytkintäkin.
Mutta neljällä ensin mainitullakin saa jo varmaan sinne 110kW helposti.
Kattiin ei tarvii koskea jos ei välttämättä halua kun puhutaan vielä alta 200hp tehoista.
Ei se kovin herkästi ala ahistamaan, varmasti hengittää sen mitä vakio-osilla saa irti ja saa vähän vaihtaa osaakin vielä.
Putki kannattaa tehdä tosiaan vaikka 2.5" putkesta kokonaan ja taakse joku läpivirtaava vaimennin, sen jälkeen ei pitäis ahistella pahemmin ja jos jää vielä äänet vähän häiritsevästi niin laittaa yhden läpivirtaava vaimentimen lisää.
Ei se kovin herkästi ala ahistamaan, varmasti hengittää sen mitä vakio-osilla saa irti ja saa vähän vaihtaa osaakin vielä.
Putki kannattaa tehdä tosiaan vaikka 2.5" putkesta kokonaan ja taakse joku läpivirtaava vaimennin, sen jälkeen ei pitäis ahistella pahemmin ja jos jää vielä äänet vähän häiritsevästi niin laittaa yhden läpivirtaava vaimentimen lisää.
laitetaan hakuun
jos jollain ylimääräisenä em. ahdin ym. osia niin saa tarjota..
vapaavirtaussuodatin
laitoin juuri sellaisen kartiomallisen vaparin, mihin olette laittaneet sen ilmanputsarikoteloon tulevan pikkuletkun?
laitoin juuri sellaisen kartiomallisen vaparin, mihin olette laittaneet sen ilmanputsarikoteloon tulevan pikkuletkun?
Tämän asennuksen jälkeen pääset hyvin nopeasti vaihtamaan ahtimen (suuremmaksi), sen verran shaissea noista "tehosuodattimista" läpi menee...
Siitä se kierre alkaa, tervetuloa joukkoon!! :-)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa