Elikäs originaali kaksoismassa vauhtipyörä kälkättää jo siihen malliin että pitäis varmaan päivittää kiinteäksi. Mutta mistäs vehkeestä sinne se kiinteä vp kävis?
Jos kytkimeksi viskais sitten sachsin race massalevyn ja asetelman, niin paljonkohan noi palikat kestää vääntöä?
150 Pd:n kytkin päivityksestä
Valvoja: ffp jäsenet
Missäs oot teettäny ton vauhtipyörän? Ja mitä kustanti? Töissä kyllä meidän sorvarit / koneistajat pystyis tollaisen tekemään. Vissiin tulee pelaamaan kun tekee alkuperäisen mittojen mukaan...
Joo tarkoitus olis ottaa vähän lisää voimaa kulkineesta niin lisääntyny väännön kesto ei olis pahitteeks. Tällä hetkellä Fin-Turbon monsteri ahtimena, toistaiseksi vielä vakio ohjelmalla.
Joo tarkoitus olis ottaa vähän lisää voimaa kulkineesta niin lisääntyny väännön kesto ei olis pahitteeks. Tällä hetkellä Fin-Turbon monsteri ahtimena, toistaiseksi vielä vakio ohjelmalla.
Itellä 100 Hp PD josta saatiin vakiona ulos 108Hp ja 265Nm Karalan softan jälkeen n. 150Hp ja n. 370Nm mutta kytkin alkaa antautumaan...
Itellä kanssa työn alla tuo kytkin ja kysyisin myös että mitä sinne kannattaa laittaa tuo kaksoismassa kytkin kyllä lähtee ainakin kiertoon verkon painoksi=)
Tavoitteena olisi vielä hieman virittää tuota mutta taitaapi alkaa ahistamaan putkesta ja ahtimesta seuraavaksi=(
Itellä kanssa työn alla tuo kytkin ja kysyisin myös että mitä sinne kannattaa laittaa tuo kaksoismassa kytkin kyllä lähtee ainakin kiertoon verkon painoksi=)
Tavoitteena olisi vielä hieman virittää tuota mutta taitaapi alkaa ahistamaan putkesta ja ahtimesta seuraavaksi=(
Suunnittelin ja mitoitin itse, kuuluu vähän niinkun tähän harrastuksen vaiheeseen..
VP:n koneistuksen ja tasapainotuksen teki eräs tuttu, joka on kilpapeleihin tehnyt minulle ja muille yhtä sun toista.
Asetelma ja levy maksoi silloin jotain 500euroa ja aihio + työstöt päälle, mutta parempaa ei kyllä löydy ihan heti. Ja on kestänyt nelikon runomisen mukisematta.
VP:n koneistuksen ja tasapainotuksen teki eräs tuttu, joka on kilpapeleihin tehnyt minulle ja muille yhtä sun toista.
Asetelma ja levy maksoi silloin jotain 500euroa ja aihio + työstöt päälle, mutta parempaa ei kyllä löydy ihan heti. Ja on kestänyt nelikon runomisen mukisematta.
Spec:iltä löytyy valmiita vauhtipyörä kytkin sarjoja. Järeimmälle luvataan yli 700Nm että pitäs riittää. Metalli levyllä taitaa kaikki olla, mutta ei taida olla jälleenmyyntiä suomessa. Venäjällä ja ruotsissa on lähimmät. Paineasetelman saa myös alumiini runkoisena joka keventää rakennetta ja näin pyöriviä massoja.
Onko 02M nelivetolaatikossa 240mm kytkin? meinasin tuommosen laittaa tuon etuvetolaatikon tilalle että saa 6 vaihteen ja on kuulemma kestävämpi kun on kolmella akselilla.
Onko 02M nelivetolaatikossa 240mm kytkin? meinasin tuommosen laittaa tuon etuvetolaatikon tilalle että saa 6 vaihteen ja on kuulemma kestävämpi kun on kolmella akselilla.
Kyllä noita specin kytkimiä saa suomestakin. Uutekki näkyy kauppaavan niitä. Kyselin hintoja s-postin välityksellä, 500nm kestävä paketti alumiinisellä vauhtiksella vajaata 1200 ekua. Topakin kytkin paketti kestäis vääntöö vaatimattomat 980 nm... ;) Massalevyllä mun mielestä on toi 500 nm kestävä vaihtoehto.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa