venttiilinnostaja hajalle leonista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

venttiilinnostaja hajalle leonista

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 27.6.2008 22:37

Elikkä leonista hajosi venttiilinnostin ja nyt olisi uusi kansi hakusessa.

Kysyin varaosaliikeestä kannen ja nokan hintaa, mutta kuulemma kukkaan ei vielä toimita niitä, joten merkkiliikeen kautta pelkkä nokan hinta on 400e, joten ainoa vaihtoehto on purkaamolta hommata ehjä kansi ja nokka.

Osaako kukaan sanoa missä eri autoissa on sama kansi kuin 1.9 tdi ASV leonissa?

Jos myös joltain löytyy sopiva kansi+nokka niin tarjoa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 28.6.2008 0:00

AGR, ALH ja AHF on sama kansi ja niitä on lukuisissa konsernin eri autoissa. Olisiko kenties kevyen kansi- ja nokkavirityksen paikka samalla?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.6.2008 0:08

Lähinnä uteliaisuuttani; Räjähtikö nostin ihan palasiksi ettei kantta saa millään korjattua?

Samaa konetta on ollut ainakin myös golfissa ja Borassa jostain -00...-05

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 28.6.2008 0:17

kyllä nosti aika pieninä paloina oli (luuisin että siitä tämä lähti), imu vettiili oli puoliksi pakokanavassa ja yksi pako puolen nostin on puoliksi pohjassa mutta venttiili ei ottanut ihan mäntään asti.

Tänä iltana tuon vasta purin ja pikaisesti tarkastin vauriot, mutta luulisin että kansi menee vaihtoon ja nokkaa ei viitti tuollaisenaan laittaa paikoileen, korjaakos moottorihiomot noita nokkia hitsaamaalla olis varmati halvempi ratkaisu jos onnistuisi?

Luutavasti tulee kantta vähän työstettyä paremmin virtaavaksi samalla kunhan vaan saan uuden kannen...

Toivottavasti ymmärrätte tekstiä, on jo vähän myöhä:)

Tuossa pari kuvaa:
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva017.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva013.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva005.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva002.jpg
Viimeksi muokannut anzelmi-, 28.6.2008 12:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 28.6.2008 0:21

En nyt tarkoita kääntää veistä haavassa, mutta kaiken tuon öljyn alta ei kyllä näe ihmeitä.

Onko tuosta paloja pois vai näyttääkö se vaan?

Oothan varmistanu ettei tuosta saa koneistamalla kunnollista?

E: No muista kuvista jo näkeekin jotain...
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 28.6.2008 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 28.6.2008 8:23

itellä meni kans nostaja kappaileiks mutta löin uuden vaan tilalle ja tietty uuden nokan ku puuttu melkein kokonaan yks nenä ja käymään, sen jälkeen ajettu yli 70tkm
toi kieltämäti paljo pahemman näkönen ku oma ;)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 28.6.2008 8:55

Itse lähtisin ensin tutkimaan tarkkaan vauriot,eli kunnon pesu osille ja sit KAIKKI palaset mitä vaan löytää kasaan ettei jää moottoriin pyörimään.
Luulisin ett tuosta saa vielä pelin,jos seeti ei ole pahasti halki ja sen alla kovia iskeämä jälkiä eli saa uuden tilalle ilman pelkoa sen irtoamisesta.
Kyllähän noita aika säälittävän näköisiä on tullut vastaan mutta huolellisesti tutkimalla saa aika nopeasti selville mitä menee vaihtoon (tässä tapauksessa varmasti nostajat (kaikki kerralla) ja nokka-akseli) Tuo männän päällä oleva jälki pitää kans tarkastaa kun voipi vaikuttaa puristuksiin ja pahimmillaan on veivi mutkalla,tai mäntä kasassa laidalta ja hankaa siitä sitten sylinterin seinämään,eli leikkaa pienen ajon jälkeen sit kiinni...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 28.6.2008 17:30

Eikö tuon näköinen mäntä vaikuta sitten kulkuun vielä?
Siitähän on selkeästi lähtenyt palakin irti.

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 1.7.2008 20:59

Nyt olis toinen kansi ja nokka.
Tulin pienen tutkinnan jälkeen siihen tulokseen että vanhan kannen korjaus olis tullu liian kalliiksi, imukanavassa oli pieni halkeama ja nostimien pari kuppia oli tosi kuluneet, niistä ei olisi hoonaamisella selvinnyt, niihinkin olisi joutunut hitsaamaan lisää tavaraa.

Uusi kansi on sdi borasta, silmämääräisesti kansi ja nokka on täysin samallainen kuin vanha. Voinkohan huoletta pistää kannen paikoilleen kun eikös tuo sdi ole kumminkin turboton kone?

Tuon männän annan olla tuollaisenaan, vähän siistin jos on jäänyt jotain venttiilin paloja kiinni:)

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 31.7.2008 14:45

nyt olis leoni jokseekin kasassa pitäis vaan vielä saada nokan ajoitus kohdalleen.

Tuossahan tarvitaan erikoistyökalua jolla lukitaan nokka kohdalleen alipaine pumpun puoleisesta päästä. olisko kellään vinkkejä miten ajoituksen sais kohdalleen ilman työkalua? missähän kulmassa tuon nokkaakselissa olevan loven johon alipainepumppu tulee kiinni kuuluu olla kun siivapyörän merkki on kohdalla kampiakselin päästä ? laitoin loven kannen suuntaisesti mutta niin sen ei varmaan kuulu olla.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 31.7.2008 17:26

http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Katso ensimmäinen kuva, ykkösen nokat pystyssä "v-asento".

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 6.8.2008 23:56

nyt on nokan ajoitus kodillaan ja pumpun ajoituksen laitoin vag-com:illa kohdalleen mutta kone ei siltikään käy kunnolla :(

Tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta jos kierrokset nousee vähän yli 2000 niin kone savuuttaa ja tukehtuu, vällillä niin pahasti että sammuu, missähän mahtaisi olla vika? alkaa olla jo ideat loppu.

onko mitään arvoja mitä kannattaisi tarkistaa vag-commilla?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 7.8.2008 4:01

Savu on varmaan valkoista ja haisee ihan kamalalle? Jos on niin tarkoittaa sitä että ennakot ei pysykkään enää siellä missä niiden pitäisi. saakohan pumppu varmasti riittävästi tavaraa tankista?

Oireet kuulostaa vaan liian tutuilta. Ja jokakerta on pitänyt pumppu vaihtaa/korjata että on alkanut pelaamaan...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.8.2008 9:31

VAG-COM Group 4 päälle ja katsoo että pyydetty ja toteutunut ennakko on snollassa tai asteen pari BTDC kun pyörittää paikallaan 2000 rpm. Ennakko pitäisi kasvaa kun kierroksia nostetaan.

Ei tarvii kuin asteen pari olla ATDC niin alkaa käryä tulemaan.
Riippuu suuttimistakin miten käyttäytyy.

Jos pyynti on väärä niin ohjelmassa jotain korjattavaa.
Jos toteutunut poikkeaa niin perusennakko väärä (pumpun/hihnapyörän asento) tai pumppu sökö.

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 7.8.2008 14:08

tässä on parit kuvat mitä vag-com näytti..

http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... oard02.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... oard01.jpg

jos nostaa kierroksia hiljaa koko ajan niin kone ottaa kieroksia rajottimee asti, tuossa 2500 kohalla saa jonkun piikin ja nostaa kierokset yli 3000 vaikka pitää kaasupoljinta samassa asennossa
Mutta jos painaa vähänki enemmän kaasua alkaa rykimään 2500 kohalla eikä nosta kierroksia enempää ja kun päästää kaasun kone melkein sammuu.

anzelmi-
-
Viestit: 42
Liittynyt: 17.7.2007 18:39

ViestiKirjoittaja anzelmi- » 11.8.2008 19:54

nyt kokeilin ottaa map anturin johon irti ja kone tuntuu toimivan ilman turboa hyvin, (tai niin hyvin kuin voi ilman toimia.)

eli saako ecu väärää tietoa ja antaa syöttöä liikaa kun kone rupeaa röpöttämään ja savuuttamaan mustaa savua vähän päälle 2000 kohilla? vai säädetäänkö tuota syöttöä ahtojen mukaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa