venttiilinnostaja hajalle leonista
Valvoja: ffp jäsenet
venttiilinnostaja hajalle leonista
Elikkä leonista hajosi venttiilinnostin ja nyt olisi uusi kansi hakusessa.
Kysyin varaosaliikeestä kannen ja nokan hintaa, mutta kuulemma kukkaan ei vielä toimita niitä, joten merkkiliikeen kautta pelkkä nokan hinta on 400e, joten ainoa vaihtoehto on purkaamolta hommata ehjä kansi ja nokka.
Osaako kukaan sanoa missä eri autoissa on sama kansi kuin 1.9 tdi ASV leonissa?
Jos myös joltain löytyy sopiva kansi+nokka niin tarjoa.
Kysyin varaosaliikeestä kannen ja nokan hintaa, mutta kuulemma kukkaan ei vielä toimita niitä, joten merkkiliikeen kautta pelkkä nokan hinta on 400e, joten ainoa vaihtoehto on purkaamolta hommata ehjä kansi ja nokka.
Osaako kukaan sanoa missä eri autoissa on sama kansi kuin 1.9 tdi ASV leonissa?
Jos myös joltain löytyy sopiva kansi+nokka niin tarjoa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
kyllä nosti aika pieninä paloina oli (luuisin että siitä tämä lähti), imu vettiili oli puoliksi pakokanavassa ja yksi pako puolen nostin on puoliksi pohjassa mutta venttiili ei ottanut ihan mäntään asti.
Tänä iltana tuon vasta purin ja pikaisesti tarkastin vauriot, mutta luulisin että kansi menee vaihtoon ja nokkaa ei viitti tuollaisenaan laittaa paikoileen, korjaakos moottorihiomot noita nokkia hitsaamaalla olis varmati halvempi ratkaisu jos onnistuisi?
Luutavasti tulee kantta vähän työstettyä paremmin virtaavaksi samalla kunhan vaan saan uuden kannen...
Toivottavasti ymmärrätte tekstiä, on jo vähän myöhä:)
Tuossa pari kuvaa:
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva017.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva013.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva005.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva002.jpg
Tänä iltana tuon vasta purin ja pikaisesti tarkastin vauriot, mutta luulisin että kansi menee vaihtoon ja nokkaa ei viitti tuollaisenaan laittaa paikoileen, korjaakos moottorihiomot noita nokkia hitsaamaalla olis varmati halvempi ratkaisu jos onnistuisi?
Luutavasti tulee kantta vähän työstettyä paremmin virtaavaksi samalla kunhan vaan saan uuden kannen...
Toivottavasti ymmärrätte tekstiä, on jo vähän myöhä:)
Tuossa pari kuvaa:
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva017.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva013.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva005.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... uva002.jpg
Viimeksi muokannut anzelmi-, 28.6.2008 12:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En nyt tarkoita kääntää veistä haavassa, mutta kaiken tuon öljyn alta ei kyllä näe ihmeitä.
Onko tuosta paloja pois vai näyttääkö se vaan?
Oothan varmistanu ettei tuosta saa koneistamalla kunnollista?
E: No muista kuvista jo näkeekin jotain...
Onko tuosta paloja pois vai näyttääkö se vaan?
Oothan varmistanu ettei tuosta saa koneistamalla kunnollista?
E: No muista kuvista jo näkeekin jotain...
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 28.6.2008 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itse lähtisin ensin tutkimaan tarkkaan vauriot,eli kunnon pesu osille ja sit KAIKKI palaset mitä vaan löytää kasaan ettei jää moottoriin pyörimään.
Luulisin ett tuosta saa vielä pelin,jos seeti ei ole pahasti halki ja sen alla kovia iskeämä jälkiä eli saa uuden tilalle ilman pelkoa sen irtoamisesta.
Kyllähän noita aika säälittävän näköisiä on tullut vastaan mutta huolellisesti tutkimalla saa aika nopeasti selville mitä menee vaihtoon (tässä tapauksessa varmasti nostajat (kaikki kerralla) ja nokka-akseli) Tuo männän päällä oleva jälki pitää kans tarkastaa kun voipi vaikuttaa puristuksiin ja pahimmillaan on veivi mutkalla,tai mäntä kasassa laidalta ja hankaa siitä sitten sylinterin seinämään,eli leikkaa pienen ajon jälkeen sit kiinni...
Luulisin ett tuosta saa vielä pelin,jos seeti ei ole pahasti halki ja sen alla kovia iskeämä jälkiä eli saa uuden tilalle ilman pelkoa sen irtoamisesta.
Kyllähän noita aika säälittävän näköisiä on tullut vastaan mutta huolellisesti tutkimalla saa aika nopeasti selville mitä menee vaihtoon (tässä tapauksessa varmasti nostajat (kaikki kerralla) ja nokka-akseli) Tuo männän päällä oleva jälki pitää kans tarkastaa kun voipi vaikuttaa puristuksiin ja pahimmillaan on veivi mutkalla,tai mäntä kasassa laidalta ja hankaa siitä sitten sylinterin seinämään,eli leikkaa pienen ajon jälkeen sit kiinni...
Nyt olis toinen kansi ja nokka.
Tulin pienen tutkinnan jälkeen siihen tulokseen että vanhan kannen korjaus olis tullu liian kalliiksi, imukanavassa oli pieni halkeama ja nostimien pari kuppia oli tosi kuluneet, niistä ei olisi hoonaamisella selvinnyt, niihinkin olisi joutunut hitsaamaan lisää tavaraa.
Uusi kansi on sdi borasta, silmämääräisesti kansi ja nokka on täysin samallainen kuin vanha. Voinkohan huoletta pistää kannen paikoilleen kun eikös tuo sdi ole kumminkin turboton kone?
Tuon männän annan olla tuollaisenaan, vähän siistin jos on jäänyt jotain venttiilin paloja kiinni:)
Tulin pienen tutkinnan jälkeen siihen tulokseen että vanhan kannen korjaus olis tullu liian kalliiksi, imukanavassa oli pieni halkeama ja nostimien pari kuppia oli tosi kuluneet, niistä ei olisi hoonaamisella selvinnyt, niihinkin olisi joutunut hitsaamaan lisää tavaraa.
Uusi kansi on sdi borasta, silmämääräisesti kansi ja nokka on täysin samallainen kuin vanha. Voinkohan huoletta pistää kannen paikoilleen kun eikös tuo sdi ole kumminkin turboton kone?
Tuon männän annan olla tuollaisenaan, vähän siistin jos on jäänyt jotain venttiilin paloja kiinni:)
nyt olis leoni jokseekin kasassa pitäis vaan vielä saada nokan ajoitus kohdalleen.
Tuossahan tarvitaan erikoistyökalua jolla lukitaan nokka kohdalleen alipaine pumpun puoleisesta päästä. olisko kellään vinkkejä miten ajoituksen sais kohdalleen ilman työkalua? missähän kulmassa tuon nokkaakselissa olevan loven johon alipainepumppu tulee kiinni kuuluu olla kun siivapyörän merkki on kohdalla kampiakselin päästä ? laitoin loven kannen suuntaisesti mutta niin sen ei varmaan kuulu olla.
Tuossahan tarvitaan erikoistyökalua jolla lukitaan nokka kohdalleen alipaine pumpun puoleisesta päästä. olisko kellään vinkkejä miten ajoituksen sais kohdalleen ilman työkalua? missähän kulmassa tuon nokkaakselissa olevan loven johon alipainepumppu tulee kiinni kuuluu olla kun siivapyörän merkki on kohdalla kampiakselin päästä ? laitoin loven kannen suuntaisesti mutta niin sen ei varmaan kuulu olla.
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Katso ensimmäinen kuva, ykkösen nokat pystyssä "v-asento".
Katso ensimmäinen kuva, ykkösen nokat pystyssä "v-asento".
nyt on nokan ajoitus kodillaan ja pumpun ajoituksen laitoin vag-com:illa kohdalleen mutta kone ei siltikään käy kunnolla :(
Tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta jos kierrokset nousee vähän yli 2000 niin kone savuuttaa ja tukehtuu, vällillä niin pahasti että sammuu, missähän mahtaisi olla vika? alkaa olla jo ideat loppu.
onko mitään arvoja mitä kannattaisi tarkistaa vag-commilla?
Tyhjäkäyntiä käy hyvin mutta jos kierrokset nousee vähän yli 2000 niin kone savuuttaa ja tukehtuu, vällillä niin pahasti että sammuu, missähän mahtaisi olla vika? alkaa olla jo ideat loppu.
onko mitään arvoja mitä kannattaisi tarkistaa vag-commilla?
Savu on varmaan valkoista ja haisee ihan kamalalle? Jos on niin tarkoittaa sitä että ennakot ei pysykkään enää siellä missä niiden pitäisi. saakohan pumppu varmasti riittävästi tavaraa tankista?
Oireet kuulostaa vaan liian tutuilta. Ja jokakerta on pitänyt pumppu vaihtaa/korjata että on alkanut pelaamaan...
Oireet kuulostaa vaan liian tutuilta. Ja jokakerta on pitänyt pumppu vaihtaa/korjata että on alkanut pelaamaan...
VAG-COM Group 4 päälle ja katsoo että pyydetty ja toteutunut ennakko on snollassa tai asteen pari BTDC kun pyörittää paikallaan 2000 rpm. Ennakko pitäisi kasvaa kun kierroksia nostetaan.
Ei tarvii kuin asteen pari olla ATDC niin alkaa käryä tulemaan.
Riippuu suuttimistakin miten käyttäytyy.
Jos pyynti on väärä niin ohjelmassa jotain korjattavaa.
Jos toteutunut poikkeaa niin perusennakko väärä (pumpun/hihnapyörän asento) tai pumppu sökö.
Ei tarvii kuin asteen pari olla ATDC niin alkaa käryä tulemaan.
Riippuu suuttimistakin miten käyttäytyy.
Jos pyynti on väärä niin ohjelmassa jotain korjattavaa.
Jos toteutunut poikkeaa niin perusennakko väärä (pumpun/hihnapyörän asento) tai pumppu sökö.
tässä on parit kuvat mitä vag-com näytti..
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... oard02.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... oard01.jpg
jos nostaa kierroksia hiljaa koko ajan niin kone ottaa kieroksia rajottimee asti, tuossa 2500 kohalla saa jonkun piikin ja nostaa kierokset yli 3000 vaikka pitää kaasupoljinta samassa asennossa
Mutta jos painaa vähänki enemmän kaasua alkaa rykimään 2500 kohalla eikä nosta kierroksia enempää ja kun päästää kaasun kone melkein sammuu.
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... oard02.jpg
http://s222.photobucket.com/albums/dd12 ... oard01.jpg
jos nostaa kierroksia hiljaa koko ajan niin kone ottaa kieroksia rajottimee asti, tuossa 2500 kohalla saa jonkun piikin ja nostaa kierokset yli 3000 vaikka pitää kaasupoljinta samassa asennossa
Mutta jos painaa vähänki enemmän kaasua alkaa rykimään 2500 kohalla eikä nosta kierroksia enempää ja kun päästää kaasun kone melkein sammuu.
nyt kokeilin ottaa map anturin johon irti ja kone tuntuu toimivan ilman turboa hyvin, (tai niin hyvin kuin voi ilman toimia.)
eli saako ecu väärää tietoa ja antaa syöttöä liikaa kun kone rupeaa röpöttämään ja savuuttamaan mustaa savua vähän päälle 2000 kohilla? vai säädetäänkö tuota syöttöä ahtojen mukaan?
eli saako ecu väärää tietoa ja antaa syöttöä liikaa kun kone rupeaa röpöttämään ja savuuttamaan mustaa savua vähän päälle 2000 kohilla? vai säädetäänkö tuota syöttöä ahtojen mukaan?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa