TD:n ahdot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

TD:n ahdot

ViestiKirjoittaja TurboJ » 20.6.2008 0:46

Tällainen mutka löytyi 1.6 TDIC -koneen kyljestä

Kuva

Mikäs Garrett tämä on? Oletan, että TDIC:n vakioahdin, mutta tietääkö joku tyypin ja speksit? Kompurakotelossa lukee vain 'Garrett' ja ulostulokanavan seinämään on meistetty 48, liekö kompurakotelon A/R?
Mitähän tuosta mahtaa saada irti? On kunnossa kyllä, ei välyksiä tai muutakaan ongelmaa.

Kysymys: Vakioahdot on kai 0.8 bar, tässä on ahtoja jotenkin ruuvattu hivenen ylöspäin, mutta ahdot käyttäytyvät oudosti: ahdot nousee tosi ripeästi 0.9 bar asti, ja siitä sitten HYVIN verkkaisesti 1.2 bar asti. 1.2 bar tulee tauluun vasta monen sekunnin kaasu pohjassa kiihdyttämisen jälkeen isolla vaihteella.

Hukkaportin signaaliputkessa tai letkussa ei ole mitään bleedauksia saati venttiileitä.
Miten saisin täydet ahdot mukaan nopeammin? Toimisiko esim. 2-tie rajapaineventtiili?
Ja paljonko tuosta uskaltaa paineita puristaa ylipäänsä? (Orkkis IC, syöttöä hieman lisätty)
Ja pop-offin olen laittanut jumiin eli ei falskaa ainakaan sieltä..

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 20.6.2008 1:11

Garret T03 ?. vakio coolerilla en lähtis yli 1 bar painetta testaileen. 1.5 bar kyllä muovipäätynen antaa periksi. se ehkä riippu hukkaportista nuissa vakio turboissa se paineen nouseminen, kkk kylessä olevat kyllä nostaa heti mutta garretilla tekee samanlailla mullakin eli nostaa hitaasti lopussa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa