turbon päivititys apuja.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
ei herra päälikkö sanonu mitään näpytteli konetta kopissa ku toinen kaveri ajo rullilla, eka veto ajettiin niin ei uskottu lukemia todeks vaan ajettiin uudestaan ja ku näytti samoja niin todettiin vaan että hyvinhän sitä tehoa ja vääntöä on lisää sinne tullu ja ei muutakuin kovaa ajoa :)
ite en kyllä meinannu uskoa ku muistelin paljon oli viime kerralla tehoa/vääntöa että miten nuin paljon on tullu lisää mutta kyllähän tuo kulkeekin kuin toinen auto.
ite en kyllä meinannu uskoa ku muistelin paljon oli viime kerralla tehoa/vääntöa että miten nuin paljon on tullu lisää mutta kyllähän tuo kulkeekin kuin toinen auto.
-
- -
- Viestit: 15
- Liittynyt: 3.4.2009 11:04
ujosti pyytäisin että cordobavarioidi kirjoittaisi kunnon artikkelin ahun piristämisestä. siis sellaisen mistä yhdellä lukemisellä selviäisi kaikki tehdyt virit, modit,vaihdot, hinnat, säädöt, paikat, jne... siis kaikki kaikesta cordoban piristämisestä.
nyt kun voimaa näyttää oikeesti olevan, niin olisi kiva lukea yhdestä tekstistä kaikki projektin vaiheet. itsellä kun on jo kolmannesta logitechin näppäimistöstä kuluneet olemattoniin kirjaimet h, a, k ja u. niin monesta paikasta ja monesti pieninä palasina saa voiman hankintaa etsiä foorumilta.
nyt kun voimaa näyttää oikeesti olevan, niin olisi kiva lukea yhdestä tekstistä kaikki projektin vaiheet. itsellä kun on jo kolmannesta logitechin näppäimistöstä kuluneet olemattoniin kirjaimet h, a, k ja u. niin monesta paikasta ja monesti pieninä palasina saa voiman hankintaa etsiä foorumilta.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
eiköhän tuo kaikki oleellinen löydy tuosta kun topikin läpi lukasee.
ahdot on 1,7-1,8bar ja pakopaine 2,2-2,5bar täysi vedolla, mutta eihän nuo pakopaineet ole nuin koholla muutakuin sillon ku oikeesti vedetään kaikki (eli se muutama sekka aina ennenkö kelaa nopeuden tarpeen mukaan), normi ajossa ja vähän reilummissa vedoissa ahdot ja pakopaineet kulkee käsikädessä ja eihän se juurikaan haittaa nuin pieni paine ero. nuista ennakoista ei ole tietoa en ole kahtonu miten käyttäytyy kovassa vedossa.
ahu-moottorin päivitykseen taitaa olla sama setuppi kuin tähän paitsi toteuttaa 17/20vnt:llä tai ohjelman vaihtamalla kiinteä siipisellä ahtimella.
eli: ekaks kunnon kytkin mikä kestää, isommat suuttimet (520 race), 11/12mm nestepää, isompi välijäähdytin+tarvittavat ahtoputket, ahdin, pakoputkisto, 3bar-mappi ja ohjelma. ja näillä menee se 200hp rikki, maksaa joillekin enemmän joillekkin vähemmän.
ja ainahan voi yv:tä laittaa jos kysyttävää vastailen parhaani mukaan.
ahdot on 1,7-1,8bar ja pakopaine 2,2-2,5bar täysi vedolla, mutta eihän nuo pakopaineet ole nuin koholla muutakuin sillon ku oikeesti vedetään kaikki (eli se muutama sekka aina ennenkö kelaa nopeuden tarpeen mukaan), normi ajossa ja vähän reilummissa vedoissa ahdot ja pakopaineet kulkee käsikädessä ja eihän se juurikaan haittaa nuin pieni paine ero. nuista ennakoista ei ole tietoa en ole kahtonu miten käyttäytyy kovassa vedossa.
ahu-moottorin päivitykseen taitaa olla sama setuppi kuin tähän paitsi toteuttaa 17/20vnt:llä tai ohjelman vaihtamalla kiinteä siipisellä ahtimella.
eli: ekaks kunnon kytkin mikä kestää, isommat suuttimet (520 race), 11/12mm nestepää, isompi välijäähdytin+tarvittavat ahtoputket, ahdin, pakoputkisto, 3bar-mappi ja ohjelma. ja näillä menee se 200hp rikki, maksaa joillekin enemmän joillekkin vähemmän.
ja ainahan voi yv:tä laittaa jos kysyttävää vastailen parhaani mukaan.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Patu: Laita vesiruisku. On huomaamaton ja vielä laillinenkin. www.katuauto.fi
Mites tuommoinen ivecon 2.8sta peräisin oleva ahdin toimisi AHF moottorissa? Ahtimen malli on Garrett GT2256V Imu: a/r .61, siipi 42,5/60 Pako: a/r .64, siipi 49/43. Suutinpäivitystä ainakin luvassa eli mihin asti tuo kyseinen ahdin riittäisi.
Miten sitten tuo sovitus konehuoneeseen, mitä kaikkea tulis ottaa huomioon. Pakosarjan ainakin joutuu hommaamaan. Saako laitettua 1Z pakosarjan jatkeeksi sovitelaipalla?
Miten sitten tuo sovitus konehuoneeseen, mitä kaikkea tulis ottaa huomioon. Pakosarjan ainakin joutuu hommaamaan. Saako laitettua 1Z pakosarjan jatkeeksi sovitelaipalla?
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
no niin kirjotellaas taas tänne.
autolla ajettu nyt yli 60tkm "hiukan" piristettynä eikä mitään vikoja ole ilmennyt, pakoputki pitäisi tehdä uusiksi äänien pienentämiseksi.
kesän aikana auto ohjelmoitu uudestaan ja rullilla tuli luvut 225hp/460nm. katsastuksessa savut oli 0,5 eli nyt ohjelma on sopiva vetää tasaisesti ja voimaa on koko alueella, nyt odotellaan sopivan aihion (AGR-Moottorin) löytymistä mikä aletaan tekeen tuola tallin nurkassa uudestaan ja jonkin verran kovemmilla teho tavotteilla.
autolla ajettu nyt yli 60tkm "hiukan" piristettynä eikä mitään vikoja ole ilmennyt, pakoputki pitäisi tehdä uusiksi äänien pienentämiseksi.
kesän aikana auto ohjelmoitu uudestaan ja rullilla tuli luvut 225hp/460nm. katsastuksessa savut oli 0,5 eli nyt ohjelma on sopiva vetää tasaisesti ja voimaa on koko alueella, nyt odotellaan sopivan aihion (AGR-Moottorin) löytymistä mikä aletaan tekeen tuola tallin nurkassa uudestaan ja jonkin verran kovemmilla teho tavotteilla.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Taas vuosi menty eteenpäin.
Kesän aikana tehty autoon pienehköä remonttia, Kannentiiviste vaihdettu ja samalla kansi koneistettu venttiilit hiottu + varrenkumit uusittu, kuukausi tästä petti sintteri levy ja samalla uusin kaikki voimansiirron puolelle (vauhtis+asetelma+ 6-lapainen jousitettu sintteri) mittarissa nyt 460tkm
Ja taas auto katsastettu huomautuksetta k-arvo oli 0,6 tälle vuotta.
Ensi viikolla päivittyy sisusta golf gti-edition istuimilla, ja talven aikaan maalataan kiven iskuilla oleva konepelti niin näyttää taas hyvälle.
Kesän aikana tehty autoon pienehköä remonttia, Kannentiiviste vaihdettu ja samalla kansi koneistettu venttiilit hiottu + varrenkumit uusittu, kuukausi tästä petti sintteri levy ja samalla uusin kaikki voimansiirron puolelle (vauhtis+asetelma+ 6-lapainen jousitettu sintteri) mittarissa nyt 460tkm
Ja taas auto katsastettu huomautuksetta k-arvo oli 0,6 tälle vuotta.
Ensi viikolla päivittyy sisusta golf gti-edition istuimilla, ja talven aikaan maalataan kiven iskuilla oleva konepelti niin näyttää taas hyvälle.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
Täällä on Seatti vaihtanut omistajaa, ja tilalla ollut jo 3b-korinen syncro passatti kevyesti piristettynä (17/20 ahdin, bosio 520racet, iso IC ja alkuputkisto tehty) ja sekin mennyt kiertoon.
Nyt 3bg avf 4-motion johon tarkoitus kutitella se +200hp vai 300hp eli mites tästä kannattaisi lähteä etenemään? paikoillan jo 150hp arl-n suuttimet.
Ostos listalla isompi ahdin(ehdotuksia mikä menee bold on tyylillä paikoilleen) ja ic sekä putkiston ja kytkimen vaihto listalla, mutta milläs ahtimella kannattaisi lähteä liikenteeseen ja millaista kytkintä tuohon 4-motioniin kannattaa alkaa katselemaan jossa ~500nm väännön kesto?
Nyt 3bg avf 4-motion johon tarkoitus kutitella se +200hp vai 300hp eli mites tästä kannattaisi lähteä etenemään? paikoillan jo 150hp arl-n suuttimet.
Ostos listalla isompi ahdin(ehdotuksia mikä menee bold on tyylillä paikoilleen) ja ic sekä putkiston ja kytkimen vaihto listalla, mutta milläs ahtimella kannattaisi lähteä liikenteeseen ja millaista kytkintä tuohon 4-motioniin kannattaa alkaa katselemaan jossa ~500nm väännön kesto?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa