Uutena ihmettelijänä tällä palstalla , etsinyt ja selannut kyseistä ongelman ydintä.
Ongelman ydin BKD moottori ja vikakoodi P0488 joka kertoilee
EGR kuristusventtiiliin , ohjauspiiri A Alue/toiminta.
EGR venttiili putsattu ja nyt kuristettu ja ilmeisesti tuon läppämoottorin kimppuun seuraavaksi , uskaltaako sen kotelon aukaista jossa ne rattaat sijaitsevat. , öljyiseltä tuo ei ainakaan vaikuta ja imusarjassa kuten EGR-venttiilissä ollut kuin väriksi karstaa ja silti 150tkm ajettu ja tuskin auki käytetty.
Läppämoottorinhan saa edullisimmin saksasta ja tarvitseeko muuten käyttää piuhassa kuin vikavalon kuittauksen takia nytkin vikavalo pysyy kerta käynnistyksen ajan poissa ja ilmestyy uudelleen koetauluun.
Ilmeisesti tuo EGR vikakoodin ongelma ja ydin tuo sammutusläpän toiminta ja siksi herjaa vikaa EGR-venttiiliin.
Anteeksi yksinkertaisuuteni asiassa.
Caliberin BKD ja egr / sammutusläppäpropleema.
Valvoja: ffp jäsenet
Näin vähän oletinkin ja sori unohtui sanoa että vaihdoin sen lopuksi ,saksasta tuli se egr,kin ja onhan niillä huima hinnanero kotimaisiin osasiin.
Täytyy käyttää irti että saa sen originaalin varaosanumeron osasta kun ei tyhmänä tullut otettua sitä muistiin kun oli irti , äkikseltään 150€ molemmin puolin rahteineen PIERBURG,in osa.
Ei tuosta Daimler &Chrysler sotkusta tiedä mitä sinne on sotkettu sekaan vaikka moottori onkin VW,n.
Täytyy käyttää irti että saa sen originaalin varaosanumeron osasta kun ei tyhmänä tullut otettua sitä muistiin kun oli irti , äkikseltään 150€ molemmin puolin rahteineen PIERBURG,in osa.
Ei tuosta Daimler &Chrysler sotkusta tiedä mitä sinne on sotkettu sekaan vaikka moottori onkin VW,n.
No käytin irti kyseisen läppäventtiilin ja egr,n yhdistelmän, 038 128 063 G on tuo varaosanumero läppäventtiilille.
Purin uteliaisuuttani sen kannen auki niin siellä öljyä sisällä kuten täällä on aikaisemmin kerrottu ja hammaspeikkokin vieraillut no uudestaan kansi kiinni ja uutta tilaukseen.
Ebay,n hinnat todellakin edulliset ja toimituskin 4-5pv no tuli ainakin se egr venttiilikin vaihdettua ja nythän ne molemmat sitten tulee uudistettua.
Purin uteliaisuuttani sen kannen auki niin siellä öljyä sisällä kuten täällä on aikaisemmin kerrottu ja hammaspeikkokin vieraillut no uudestaan kansi kiinni ja uutta tilaukseen.
Ebay,n hinnat todellakin edulliset ja toimituskin 4-5pv no tuli ainakin se egr venttiilikin vaihdettua ja nythän ne molemmat sitten tulee uudistettua.
No tällä vasta 150tkm takana -07 vm.
P0488 vikakoodia ilmoitti OBD-lukijalla joka EGR -venttiilin toimintaan liittyy ja siksi ensin tuo EGR-venttiilin vaihto mutta ongelmakohta olikin hammaspeikko läppämoottorissa.
Osasia nyt DHL,ltä odottelemassa en edes viitsinyt kysyä suomivaraosan hintaa suomiautoon.(nyt meni suomiauto status ilmeisesti)
Kestän sen kyllä kohtuudella.
Tänään 26.2.2015 osa vaihdettu eikä enää herjaa vikakoodeja eikä niitä löydy muististakaan.
Menee jo puolessa tunnissa asennus vaikka työkalutkin etsii.
P0488 vikakoodia ilmoitti OBD-lukijalla joka EGR -venttiilin toimintaan liittyy ja siksi ensin tuo EGR-venttiilin vaihto mutta ongelmakohta olikin hammaspeikko läppämoottorissa.
Osasia nyt DHL,ltä odottelemassa en edes viitsinyt kysyä suomivaraosan hintaa suomiautoon.(nyt meni suomiauto status ilmeisesti)
Kestän sen kyllä kohtuudella.
Tänään 26.2.2015 osa vaihdettu eikä enää herjaa vikakoodeja eikä niitä löydy muististakaan.
Menee jo puolessa tunnissa asennus vaikka työkalutkin etsii.
Nyt asiaa mietittyä niin onko järkeä tukkia koko pakokaasun kierrätys järjestelmä , hankin sen supistustiivisteen ja 10mm reikä ja venttiilissä itsessään ei sen kummempi reikä eli aika turhaa kuristamista.
Netin syövereissä löytyi ihan VW,n umpilaippa sarja jolla otetaan koko järjestelmä pois ja helpointahan olisi tehdä umpitiiviste ja tukkia koko homma.
Ensin tehdään puhdasta polttoainetta ja sitten sotketaan pakokaasut siihen sekaan ja maailma pelastuu ei ymmärrä?
Tuleeko moisesta virityksestä "vikakoodeja"?
Netin syövereissä löytyi ihan VW,n umpilaippa sarja jolla otetaan koko järjestelmä pois ja helpointahan olisi tehdä umpitiiviste ja tukkia koko homma.
Ensin tehdään puhdasta polttoainetta ja sitten sotketaan pakokaasut siihen sekaan ja maailma pelastuu ei ymmärrä?
Tuleeko moisesta virityksestä "vikakoodeja"?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa