Suuttimien korjausarvoista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Make80
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.8.2005 20:01

Suuttimien korjausarvoista

ViestiKirjoittaja Make80 » 16.12.2015 21:52

Eli potilaana Passat 3c bmp moottorilla

käryää tyhjäkäynnillä, pakokaasu kirvelee silmiä.
Käynnistyksessä hieman tärähtelee etenkin lämpimänä, käy tyhjäkäyntiä ihan ok, alavääntö kateissa, laukka alkaa kun rpm nousee 2000:een.

Tänään kateltiin kaverin kanssa tota ja ajoitus oli 0,0 eli pitäisi olla ok, mut sitten suuttimien korjausta katellessa löyty jotain

1.syl 0,0
2.syl -0.3
3.syl 1.61
4.syl -0.3

eli voisko joku tulkata että kuseeko tuo 3.suutin vai onko se mahd. tukossa?

Mitä tuolle olisi tehtävissä muuta kuin uusi suutin?

Alkaa mennä luotto ko. kapistukseen kun ei oo mitään muuta ku jotain vikaa koko ajan ja myyjäliike ei ota mitään kantaa kun EI ole vikakoodeja, niin ei ole vikaakaan. Kyseessä kuitenkin merkkiliikkeestä marraskuun alussa ostettu auto ja ajettu 243tkm.

Kiitos jo mahd. avusta etukäteen.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 17.12.2015 6:10

Vika tullut yllättäen vai ollut jo ostaessa?

Miten lie se suuttimen säätö? Siellähän on siinä painimessa se ruuvisäätö..
Toinen sitten käy kysymässä ihan joltain dieselpajalta voisko ne heittää lausunnon jonka kanssa sitten myyjäliikkeelle että maksavatko jos se dieselpaja lähtee tutkimaan ja korjaamaan.

Make80
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.8.2005 20:01

ViestiKirjoittaja Make80 » 17.12.2015 6:37

Vika ilmeni muutama päivä oston jälkeen. Vein tietenkin liikkeelle ja olivat sitä mieltä ettei ole vikaa. Nyt käynyt jo useamman kerran liikkeellä ja eivät ota mitään kantaa asiaan.
Täytynee tänään selvitellä löytyisikö tahoa joka saisi kaupan purettua tai auton kuntoon.

persetinpersetti
-
Viestit: 101
Liittynyt: 31.3.2008 9:32

ViestiKirjoittaja persetinpersetti » 17.12.2015 8:22

Tämä nyt on vaan minun mielipide, mutta vikaa on, ja se on korjattava myyjäliikkeen toimesta, ellet ole ostanut autoa "korjattavaksi".

Itse viasta, veikkaan suuttimien kiinnitystä sylinterinkanteen ja vuotavia o-renkaita. Miten lie nuo bmp:n suuttimet arkoja, antaisikohan koodia? Jokatapauksessa uudet ja kunnostetut suuttimet maksaa Suomessa hunajaa, joten huolellinen perehtyminen asiaan kannattaa.

Tässä omasta pirssistä askaa, joskaan oireet eivät olleet täysin samat: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=206819

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 19.12.2015 16:54

En muista noita raja-arvoja, mutta mikäli tuo suutin ei ole arvoissaan, kyllä se pitäis myyjäliikkeen laittaa auto kuntoon. Tiukkana vaan. Ei ole ihan satasen remppa, välttämättä.

Make80
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.8.2005 20:01

ViestiKirjoittaja Make80 » 20.12.2015 16:17

Myönsivät lopulta liikkeessäkin ettei auto ole kunnossa ja nyt on 30.12 klo 8 eteenpäin varattu aika. Jos suuttimen joutuu vaihtaa siitä joudun puolet maksaa mut kaikki muu olisi menossa liikkeen piikkiin.
Ihmetytti vaan kovasti et itse piti vika etsiä et lopulta uskoovat auton olevan viallinen.

Make80
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.8.2005 20:01

ViestiKirjoittaja Make80 » 6.1.2016 19:38

Nyt auto kunnossa. Omakin aavistelu oli nuo suuttimen o-renkaat ja nehän sieltä oli hajonnu. Eivät vaan meinannu liikkeellä tätä uskoa mutta kun eivät muualta vikaa löytäneet olivat kaivanu ton kolmosen suuttimen ylös ja oho, tiivisteet aivan riekaleina.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa