Eli potilaana Passat 3c bmp moottorilla
käryää tyhjäkäynnillä, pakokaasu kirvelee silmiä.
Käynnistyksessä hieman tärähtelee etenkin lämpimänä, käy tyhjäkäyntiä ihan ok, alavääntö kateissa, laukka alkaa kun rpm nousee 2000:een.
Tänään kateltiin kaverin kanssa tota ja ajoitus oli 0,0 eli pitäisi olla ok, mut sitten suuttimien korjausta katellessa löyty jotain
1.syl 0,0
2.syl -0.3
3.syl 1.61
4.syl -0.3
eli voisko joku tulkata että kuseeko tuo 3.suutin vai onko se mahd. tukossa?
Mitä tuolle olisi tehtävissä muuta kuin uusi suutin?
Alkaa mennä luotto ko. kapistukseen kun ei oo mitään muuta ku jotain vikaa koko ajan ja myyjäliike ei ota mitään kantaa kun EI ole vikakoodeja, niin ei ole vikaakaan. Kyseessä kuitenkin merkkiliikkeestä marraskuun alussa ostettu auto ja ajettu 243tkm.
Kiitos jo mahd. avusta etukäteen.
Suuttimien korjausarvoista
Valvoja: ffp jäsenet
Vika tullut yllättäen vai ollut jo ostaessa?
Miten lie se suuttimen säätö? Siellähän on siinä painimessa se ruuvisäätö..
Toinen sitten käy kysymässä ihan joltain dieselpajalta voisko ne heittää lausunnon jonka kanssa sitten myyjäliikkeelle että maksavatko jos se dieselpaja lähtee tutkimaan ja korjaamaan.
Miten lie se suuttimen säätö? Siellähän on siinä painimessa se ruuvisäätö..
Toinen sitten käy kysymässä ihan joltain dieselpajalta voisko ne heittää lausunnon jonka kanssa sitten myyjäliikkeelle että maksavatko jos se dieselpaja lähtee tutkimaan ja korjaamaan.
-
- -
- Viestit: 101
- Liittynyt: 31.3.2008 9:32
Tämä nyt on vaan minun mielipide, mutta vikaa on, ja se on korjattava myyjäliikkeen toimesta, ellet ole ostanut autoa "korjattavaksi".
Itse viasta, veikkaan suuttimien kiinnitystä sylinterinkanteen ja vuotavia o-renkaita. Miten lie nuo bmp:n suuttimet arkoja, antaisikohan koodia? Jokatapauksessa uudet ja kunnostetut suuttimet maksaa Suomessa hunajaa, joten huolellinen perehtyminen asiaan kannattaa.
Tässä omasta pirssistä askaa, joskaan oireet eivät olleet täysin samat: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=206819
Itse viasta, veikkaan suuttimien kiinnitystä sylinterinkanteen ja vuotavia o-renkaita. Miten lie nuo bmp:n suuttimet arkoja, antaisikohan koodia? Jokatapauksessa uudet ja kunnostetut suuttimet maksaa Suomessa hunajaa, joten huolellinen perehtyminen asiaan kannattaa.
Tässä omasta pirssistä askaa, joskaan oireet eivät olleet täysin samat: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=206819
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa