Octavia 1.6 TDI CAYC laturin hihna vinkasee

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

Octavia 1.6 TDI CAYC laturin hihna vinkasee

ViestiKirjoittaja kvaan » 11.10.2015 14:35

Hihna vaihdettu jakopäähuollon yhteydessä 180:n kohalla vuos sitten. Sen jälkeen ajettu 40 tuhatta. Nyt huomannu, että hihna vinkasee käynnistyksen jälkeen, kun tarjoaa kaasua etenkin kylmänä aamuna.
Onko syypää tarvikehihna, vai onko näissä se remmin kiristinsysteemi jotekin kehnompaa laatua?

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 11.10.2015 18:17

Voi olla hihnasta kyse, alkuperäisellä ja tarvikehihnalla on monesti pituuseroa.
Venyneitä (tarvike)hihnojakin on nähty.

Saattaa toki olla kiristin, taikka laturin hihnapyörän vapaakytkin jumissa, tai ilmastoinnin kompressorin takertelu. Huono akkukin voi olla syypää.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 12.10.2015 10:33

Hihna huomattavan löysällä.
Miten tuo kiristin oikein toimii?
Räjäytyskuvassa on joku pultti alhaalta ylöspäin - kait se kuitenkin on jousikuormitteinen pitäs olla?
64 € maksaa alkuperäsivaraosana. Motonetin tiskillä eivät osanneet sanoa, että mikä malli soppii.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 13.10.2015 7:33

Vastaanpa itse itselleni.
Tilasin sitten sen kiristimen Skoda-kaupasta. Taskulampulla kun kurkin iltasella sitä kiristintä, niin sen rullan takana näkyy 8:n millin pultin kierrettä. Pultti siis pyöritelty alakautta siihen. Mikä sen tarkoitus on?
Noh, asiaa selviää viimestään viikonlopulla, kun kaivelen osat irti sieltä kolosta.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 14.10.2015 8:58

Yksinpuhelu jatkuu....
Nykyrakenne on tuollainen >https://www.google.fi/search?q=038903315+ah&biw=1600&bih=805&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIpObjnbfByAIVQpYsCh3tmwaO#imgrc=RyDWec3FJxt6hM%3A

Varaosatiskiltä sain tällaisen >http://www.ebay.de/itm/Spannarm-Spannrolle-Spannelement-Riemenspanner-fur-Keilrippenriemen-/381314630942?hash=item58c81f851e

Nää 1,6 TDI CR:t on niin uusia, että kukkaan muu ei ole vielä vaihtanu ???

Axi
-
Viestit: 1326
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 14.10.2015 9:25

On noita kiristimiä tullut vaihdettua. Minun mielestäni se kiinnittyy takaa eikä alhaalta, tekstisi hämäsi.

Tuosta löytyy myös vahvistettua versiota, jossa on metallipyörä.
Uudemmissa taitaa olla metallipyörä sitten kaikissa.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 14.10.2015 12:20

Varaosatiskiltä saadussa on muovipyörä.
Noh, katotaan, miten soppii vanhan tilalle. Se pystypultti siinä minuakin hämää.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 14.10.2015 17:40

Nonnih. Vanha kiristin irti. Alkupään 1.6 TDI:ssä onkin erilainen se kiristys. Kiristyspyörä on tapissa kiinni ja asennetaan hahloon, jossa sitä kiristetään sillä pystypultilla. Siis käsin kiristettävä systeemi! Hahlo kulunut ja kiristyspyörä pikkasen vinossa.
Valukopassa ylempänä on paikka tolle uuden mallin kristimelle. Hihnakin lyhyempi tässä uudemmassa.
Vaan milläs laitat sen uuden kiristimen keskipultin paikalleen, kun on tosi kehvelissä paikassa kompuran takana?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 14.10.2015 20:09

Kompuraa irti ni onnistuu.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 24.10.2015 17:50

Noinhan se meni joo. Otin vielä välijäähyltä ylös tulevan imuputkenkin pois, niin johan oli sen verran tilaa, että lyhytvartisella räikällä sai pyöriteltyä pultin paikalleen.
Nyt on hihna tiukalla, eikä vinkase.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa