seat cordoba meni vedottomaksi ja savuttaa runsaasti.
Valvoja: ffp jäsenet
seat cordoba meni vedottomaksi ja savuttaa runsaasti.
Moikka. Oisko jotain hyviä neuvoja missä vika. Eli 1,9tdi seat cordoba vm99. Oireet alkoi kesken ajon parilla nykäisyĺlä. Auto ajettiin parkkiin ja seuraavan kerran kun lähti ajamaan niin vedot oli kateissa ja tajuton musta savupilvi seuraa perässä. Autosta otettu rapia 200hp ulos ja nyt niistä tuntuu olevan noin 50 jäljellä. Ahdin on tutkittu ja se oli todella siistissä kunnossa eikä välyksellinen. Polttoainesuodatin on vaihdettu. Ilmanputsari vaihdettu. Vikakoodeja on yritetty ulos siinä onnistumatta. Vinkkejä vaan tulemaan ;)
VNT-kellolta puuttuu alipaine ja softassa "tajuttomat" herättelysavut?
Jarrutko toimii normaalisti ja putsarin ilmanotto ei ole tukkeessa? Eikä putsarin vaihdon yhteydessä ole jätetty jotain paperitolloa putsarin putkeen? :)
Voishan ne vikakooditkin vaikka vilkasta, vaikkakin siellä voi olla vanhoja koodejakin. Koodien poisto ja testilenkki moottoritien kautta ja uudestaan luku kertoo jo jotain, muttei välttämättä itse ongelmaa tietämättä moottorikokonaisuutta ( viritysosat ) ja tutkimatta moottorinohjauksen arvoja ajon aikana. Toisinsanoen kristallipallolle olis taas näillä lähtötiedoilla tarvetta. Käytä tässä Vaajakoskella niin kerron mikä sitä vaivaa :)
Jarrutko toimii normaalisti ja putsarin ilmanotto ei ole tukkeessa? Eikä putsarin vaihdon yhteydessä ole jätetty jotain paperitolloa putsarin putkeen? :)
Voishan ne vikakooditkin vaikka vilkasta, vaikkakin siellä voi olla vanhoja koodejakin. Koodien poisto ja testilenkki moottoritien kautta ja uudestaan luku kertoo jo jotain, muttei välttämättä itse ongelmaa tietämättä moottorikokonaisuutta ( viritysosat ) ja tutkimatta moottorinohjauksen arvoja ajon aikana. Toisinsanoen kristallipallolle olis taas näillä lähtötiedoilla tarvetta. Käytä tässä Vaajakoskella niin kerron mikä sitä vaivaa :)
Kiitos hyvistä neuvoista. Autoon on tehty savon autotunessa softa. Isommat suuttimet sun muuta vaihdettu. Iltoittelen kun olen arvot autosta saanut. Jarrut ainakin omasta mielestä toimii hyvin ja ilmanputsarikin vaihdettu. Joo kristallipallosta ei olisi yhtään haittaa tällä hetkellä 😁
Ja harmi kun en enään asu sielläpäin niin olisin päässyt helpolla kurvailemaan vaajakoskelle. Nyt on turhan pitkä matka nuhasella autolla. ☺
Ja harmi kun en enään asu sielläpäin niin olisin päässyt helpolla kurvailemaan vaajakoskelle. Nyt on turhan pitkä matka nuhasella autolla. ☺
Kiitoksia todella hyvistä neuvoista. Vika löytyi! Oli yksi alipaine letku irrottuaan tullu tökättyä väärään paikkaan. Se oli irronnut ilmansuodatin kotelolta ja oli epähuomiossa törkännyt sen imusarjan kyljessä olevan kellon päähän 😀 Nyt vedot tallella! Lauantaina ois tarkoitus lähteä Rauman Street Raceen testaamaan kuinka hyvin ne vedot palasi.
Tässä ei ole tarkoitus pilkata virheestä joka voi sattua kelle tahansa, mutta oli mennä kahvit väärään kurkkuun kun mietin miten TDI käyttäytyisi tuossa tilanteessa. Ahdin luultavasti herää kuten ennenkin, mutta heti kun yrittää avata siipiä, näin ei tapahdukaan oletetusti ja lisäksi EGR aukeaa ellei ole laipattu. Pakopainetta on reilusti ja nokipilvi lähtee uudelle kierrokselle koneeseen :D Savua ja ihme käytöstä varmasti luvassa.
Tässäkin tapauksessa keskustelun aloittajalta oli jäänyt tällainen "pikkuasia" mainitsematta, että vika olikin ilmaantunut paineletkun irtoamisen ja sen uudelleenkiinnittämisen yhteydessä, eikä alkuperäisen viankuvauksen mukaan "kesken ajon parilla nykäisyllä". Tuosta olisi ollut helposti pääteltävissä, että ongelma on suurimmalla todennäköisuudellä peräisin juurikin siitä johtuen.
Tuon kertomasi letkun irtoamisesta ei varsinaisesti tule mitään muutoksia auton toimintaan, joten vian on pitänyt alkaa täsmälleen silloin kun se on tökätty tuohon imusarjassa olevaan EGR:n painekelloon. Tästähän pystyisi toki päättelemään...
Tuon kertomasi letkun irtoamisesta ei varsinaisesti tule mitään muutoksia auton toimintaan, joten vian on pitänyt alkaa täsmälleen silloin kun se on tökätty tuohon imusarjassa olevaan EGR:n painekelloon. Tästähän pystyisi toki päättelemään...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 42 vierailijaa