Näin lyhykäisyydessään: auto lähti käyntiin aamulla, mutta muutaman minuutin seisonnan jälkeen ei enää lähtenyt. Vikakoodeja ei ole. Tarkastettu sammutusläppä, sammutusventtiili, naftasuodin/liitin uusittu, 109 rele uusittu, järjestelmä ilmattu manuaalisesti.
Kun käynnistää niin hörähtää hetken, mutta ei jää käyntiin. Tehnyt saman aikaisemmin yhdenkerran jolloin lähti käyntiin pitkällä sahauksella.
Mikä avuksi?
Seat cordoba ei käynnisty (agr) SELVITETTY!
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 9.3.2008 22:30
Seat cordoba ei käynnisty (agr) SELVITETTY!
Viimeksi muokannut ranerautio, 9.10.2012 21:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 9.3.2008 22:30
Ajonestosta tulee vikakoodi kyllä, jos sitä ei tule niin vika on toisaalla. Itse etenisin niin että ilmaisin järjestelmän vaarmuudeksi vielä siirtopumppua käyttäen, ja ilmaisimpa vielä suutinputketkin käyttämällä ne irti ja starttaamalla. Sammutinsolenoidin kunto ja sen virransaanti kannattaa tarkastaa myös, viittaisi vähän ehkä sille osastolle jos ei noilla ilveillä lähe törisee.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 9.3.2008 22:30
Autossa ei ole siirtopumppua joten sen voin unohtaa. Sammutussolenoidin karan poistin = ei vaikutusta asiaan. Nafta tulee kaikista suutinputkista suuttimienpäästä.. Jakopään hyppääminen ei oikein kuulostaisi siltä että olisi vika siellä, mutta en sulje pois sitäkään vaihtoehtoa.. Tarkastan jaon kun kelit suosii. Miten tämä jarruvalon sulake vaikuttaa asiaan? Auto on ns. mekaanisella jakajapumpulla varustettu, joten sähköohjaus on aika pieni mitä pumppuun tulee.. Mikä tehtävä sillä toisella solenoidilla on syöttöpumpun päädyssä mihin tulee useampi johto? Suutinputkien alapuolella.. Marmoritiskillä sen verran hyviä hintoja noille solenoideille, ettei kehtaa ihan kokeilun halusta lähtee tilailemaan niitä.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 9.3.2008 22:30
Otappas nyt selville sen moottorin oikea koodi. AGR:ää ei ole valmistettu tehtaan toimesta mekaanisella jakajapumpulla, jossei ole sitten joku jälkikäteen kasattu tilkkutäkki.
Ja p0wer tarkoitti, että asennat polttoainelinjaan siirtopumpun, mikä pumppaa polttoainetta syöttöpumpun läpi ilmaten sen. Näin säästytään mm. startilla ilmaukselta, joka yleensä käy startin päälle melkoisesti.
Ja p0wer tarkoitti, että asennat polttoainelinjaan siirtopumpun, mikä pumppaa polttoainetta syöttöpumpun läpi ilmaten sen. Näin säästytään mm. startilla ilmaukselta, joka yleensä käy startin päälle melkoisesti.
-
- -
- Viestit: 5
- Liittynyt: 9.3.2008 22:30
laitoin syöttöpumpun kohdalle siksi ns. merkinnän.. Toki siinä on "aivoboksi" mutta mekaaninen jakaja se kuitenkin on.. Anyway auto skulaa taas ja matka jatkuu! Vika paljastui tietämättömäksi.. Ainut minkä voisin sanoa vaikuttaneen asiaan oli tuon sammutussolenoidin karan poiston jälkeinen ilmaaminen. Vaikka aikaisemminkin löpöä tuli suutinputkista "normaalisti" niin heti ilmauksen jälkeen tuli kuohaa polttoainelinjaan.. Takas päin suodattimelle! Karan poiston jälkeen ei kuohaa enää ilmaantunut ja kohta 400 tkm ajettu pumppu jaksoi vielä imeä linjaston täyteen ainetta hörähdellen käyntiin. Ihmetyttää toki se aikaisempi ilmaus että minkä takia polttoainetta tuli suuttimille asti jos tuo em. kara ei toiminut oikein? Vai oliko sitten yhteensattumien seuraus.. Mene ja tiedä :)
Kiitos kuitenkin kaikista hyvistä vinkeistä. Odotellaan uusia vikoja ja toivottavasti taas jollekin löytyy apua tästä keskustelusta!
Kiitos kuitenkin kaikista hyvistä vinkeistä. Odotellaan uusia vikoja ja toivottavasti taas jollekin löytyy apua tästä keskustelusta!
Seat cordoban käynnistysongelma
Seat cordoba 1.9 TDI starttaa mutta ei käynnisty, löpö tuli pumpulle asti mutta ei suuttimille, ja hehkut ei pelannu. vika oli releessä 109 joka löytyy ratin alta sulake boksista, 109=polttoainepumpun rele, että kattokaapa seki joilla samaa ongelmaa
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa