Mitä eroa 1.9 TDi kiisseleissä?
Valvoja: ffp jäsenet
Mitä eroa 1.9 TDi kiisseleissä?
Elikkä kiinostaisi tietää mitä eroa on?:
1.9 TDi 96kw/130hv (ASZ) verrattuna 1.9 TDi 110kw/150hv (ARL)
ja sitten mitä eroa on?
1.9 TDi 74kw/100hv (ATD/AXR) verrattuna tuohon 1.9 TDi 96kw/130hv (ASZ)
Lähinnä kiinnostaisi tietää millä osilla nuo eroavat toisistaan..? :)
1.9 TDi 96kw/130hv (ASZ) verrattuna 1.9 TDi 110kw/150hv (ARL)
ja sitten mitä eroa on?
1.9 TDi 74kw/100hv (ATD/AXR) verrattuna tuohon 1.9 TDi 96kw/130hv (ASZ)
Lähinnä kiinnostaisi tietää millä osilla nuo eroavat toisistaan..? :)
Maikki kirjoitti:130 heppasta on 228mm/5v ja 240mm/6v-loota
Onko nuo laatikoiden väännön kestoja? ASZ-moottorihan tuottaa selvästi enempi vääntöä eli 310nm.
http://www.autowiki.fi/index.php/Luokka:VAG-moottorit
e: kato joo, milleistä on kyse...
Viimeksi muokannut Kale, 30.8.2007 8:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
Ei olisi pitäny lyhennellä :)
130-heppasessa siis 228mm kytkin, 5-vaihdetta ja vääntöä 285nm. jos 6-vaihteinen niin 240mm kytkin ja 310nm vääntöjä.
228mm vakiokytkin kestää n.330nm vääntöä vakiona. 240mm kytkin taitaa kestää n. 450nm. Omassa 6-vaihteisessa vääntöjä n. 400nm ja 220tkm ajettu kytkin ei jyristele/luista (väännöt rajattu alle 2 tonnin)
130-heppasessa siis 228mm kytkin, 5-vaihdetta ja vääntöä 285nm. jos 6-vaihteinen niin 240mm kytkin ja 310nm vääntöjä.
228mm vakiokytkin kestää n.330nm vääntöä vakiona. 240mm kytkin taitaa kestää n. 450nm. Omassa 6-vaihteisessa vääntöjä n. 400nm ja 220tkm ajettu kytkin ei jyristele/luista (väännöt rajattu alle 2 tonnin)
Maikki miten tuo 400Nm tuntuu??? olettasin et sulla passatissa tuo 400Nm? Mimmonen on ajaa?? Taitaa vissiiin tuommoisilla väännöillä olla aika kiva painaa motarilla varsinkin? ;P Itsellä suunnitelmissa tuommoinen 400Nm paketti kans. moottoriksi kyllä tuo 130hv 1.9TDi valittu mutta koria ei vielä :D haaveillu tommosesta onkos se nyt sitten GT polo N9 tuolla 130hv koneella mitä ei suomeen vissiin ole tuotu ikinä. saksasta tuommoisen kyll joutuisi mennä hakemaan...
Clubi: Passatissa on AVF, 130hv/310nm ja 6-v loota, softa powerflashilta, lupasi 170hv/400nm. Vakiosoftaan verrattuna kierrosherkempi, ei puudu 3 tonnin jälkeen/vetää iloisesti 4500 asti ja tosiaan vääntää mukavasti. Ei paljoa tarvitse vaihteita vaihdella kun ohittelee / 6-vaihtella kiihtyvyys yli 90 km/h on aika joutuisaa.
Eihän tuo vielä mikään raketti ole mutta mukava käyttöpeli :)
Fabia RS olisi myös hyvä vaihtoehto
Eihän tuo vielä mikään raketti ole mutta mukava käyttöpeli :)
Fabia RS olisi myös hyvä vaihtoehto
Maikki kirjoitti:130-heppasessa siis 228mm kytkin, 5-vaihdetta ja vääntöä 285nm. jos 6-vaihteinen niin 240mm kytkin ja 310nm vääntöjä.
Mulla oli sellanen mielikuva, että noi olis ollu AJM:n (85 kW) lukemia, vai onko 96 ja 85 kW koneissa samat väännöt? Vai muistanko ihan väärin?
EDIT: AutoWiki kertoo jotain.
Ilmeisesti AJM on varustettu samoilla väännöillä, kun AWX, AVF ja ASZ.
Mitäs eroa käytännössä on AVF ja AWX koneilla?
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A6#C5_engines
Nettiautoa vaan luin, niin A6 1.9 (AWX?) ilmoituksissa oli CO2-päästöt 159g/km, muistaakseni omassa AVF:ssa 209g/km?
Onko A6:ssa (2003-2004) uudempaa 1.9TDI-tekniikkaa kuin 3BG:ssa vai samaa antiikkirautaa?
http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A6#C5_engines
Nettiautoa vaan luin, niin A6 1.9 (AWX?) ilmoituksissa oli CO2-päästöt 159g/km, muistaakseni omassa AVF:ssa 209g/km?
Onko A6:ssa (2003-2004) uudempaa 1.9TDI-tekniikkaa kuin 3BG:ssa vai samaa antiikkirautaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 29 vierailijaa