1z moottorin viritys golf 3

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rikustein
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2012 9:40

1z moottorin viritys golf 3

ViestiKirjoittaja rikustein » 3.6.2014 15:07

olisi tuollainen 3 koppanen dieseli golffi.. pitäs saaha potkua 150-180hp semmonen perus käyttis. mitä tarvii laittaa ? esim suuttimet ? turbo? kunnon kuuleri ? ja 3 barin mappi mistä löytyis ? kysymys semmonen että n75 venttiilille tulee alipaineletkusta letku ja toinen imusarjasta niin mihin sen yhden letkun pitää mennä ?

kiitos

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 3.6.2014 16:33

Ei hukkaportillisen ahtimen N75:lle pitäis mitään alipineita tulla..
Yks leku tulee ahtimen painepuolelta, toinen ahtimen imupuolelta ja kolmas menee hukkaportin kellolle.

Noihin virittämisiin löytyy kyllä juttua paljonkin, mutta noin perustaltaan "mietoon" viriin juurikin suuttimet ahdin ja ohjelma, paljon mahdollista että myös kytkin menee vaihtoon riippuen paljonko tulee vääntöä lisää ja missä kunossa vanha on.. vakio kuuleri käsittääkseni vielä riittää noille tehoille ainakin kohtuudella.

rikustein
-
Viestit: 4
Liittynyt: 26.11.2012 9:40

ViestiKirjoittaja rikustein » 3.6.2014 20:49

mihin nippaan menee mikäkin letku ?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 3.6.2014 21:07


p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 4.6.2014 0:18

Vakio MAP, cooleri pakoputkisto ja kytkin riittää noille tehoille hyvin. 0.216 - 0.26mm kärjet, jokin hukkaportillinen ahdin sekä custom-ohjelma. Vakio MAP piisaa ihan hyvin sinne 2.3 bar ahtopaineille käytettäessä hukkaportillista ahdinta ( VNT:llä ohjausteknisistä syistä raja tulee noin 1,5barssa ). Toki siis VNT-ahdinkin käy, mutta tällöin vaaditaan N75:n vaihto sekä varauksin alipainevaraajan lisäys. Näiden lisäksi tarvitset 16 bittisen ECU:n vanhan 8 bittisen tilalle esimerkiksi 6K1 Cordobasta, sekä vaihtaa ecun liittimestä kahden johdon pinnit keskenään ( vesihehkujen releen ohjaus sekä hehkun merkkivalo ). Uudesta ECU:sta tulee olla ajonesto poistettuna. Ohjelmointi sekä ecu:n vaihto tuo valtavasti paremman käytöksen koko paketille.

Minulta löytys varmaan tuohon tehotavoitteeseen sopiva ahdin sekä mahdollisesti suuttimetkin joutavana.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa