Passat 3bg automaattilaatikon murhe

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Axe90
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.12.2008 20:18

Passat 3bg automaattilaatikon murhe

ViestiKirjoittaja Axe90 » 10.5.2014 19:00

3bg passatti avb koneinen ja tuolla "karvalakki" automaattilaatikolla (ei tiptronic). Kaikki vaihteet toimivat normaalisti, vikakoodit luin kiinalaisella lukijalla, ei löytynyt mitään .
Auto on satunnaisesti tähän asti tehnyt niin että kun ajan auton ruutuun ja laitan p asentoon, että p asento menee kyllä fyysisesti päälle ja renkaat lukkoon kun auto liikahtaa hieman eteenpäin mutta mittaristoon jää R asento, joskus muutaman sekunnin odottelulla vaihtunut p asentoon, nyt viimeaikoina ei ole enää mennyt edes ajan kanssa mittaristossa p asentoon, virrat pois ja uudestaan päälle niin p asento lukee mittaristossa. Eli auton on voinut sammuttaa p asento päällä vaikka mittaristossa r asento, ja avaimet saa tietysti pois. Ja seuraava starttaus aivan normaalisti.
Nyt tänään (en tiedä onko jatkuvat sadekelit vaikuttaneet asiaan) käytiin kahdessa eri kaupassa ja kummallakin kertaa kun autoa piti käynnistää ei mennyt p asennolle ja auton joutui käynnistämään n asennossa, parkkipaikalla päivän päätteeksi sammutin p asenossa ja mittaristossa paloi totutusti r asento, virrat pois ja takaisin niin oli vaihtunut p asentoon, mikähän tämän aiheuttaa? Muilla vastaavaa? Ja ennenkaikkea mikä avuksi

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 10.5.2014 20:00

Kuulostaisi siltä että vaihteistoon tuleva vaijerin lukitus on löystynyt / muuttanut asentoa ja sen takia näyttelee mittaristossa vääriä asentoja. Säätö oli todella helppo toimenpide mutta hittolainen kun en nyt muista tähän hätään miten se tehtiin. Kuitenkin tyyliin lootan kupeesta mutteri löysälle, käännettiin vaihteenvalitsin johonkin kohtaan ja mutteri takaisin kiinni. Nimimerkki rane_69 varmasti muistaisi ulkoa tämän proseduurin....

Axe90
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.12.2008 20:18

ViestiKirjoittaja Axe90 » 12.5.2014 18:24

Olisikos kellään lisätietoa em. Neuvosta?

Axe90
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.12.2008 20:18

ViestiKirjoittaja Axe90 » 13.5.2014 9:04

Tänään aamulla huomasin tuon mistä foorumillakin oli jo joku sanonut että auto p asennossa ja renkaat lukossa mutta mittarissa r vaihde ja peruutusvalot palavat, auton käydessä tuota p asentoa ei tunnu enää saavan ollenkaan mittaristoon, auton sammuttamalla ja virrat päälle löytää jos löytää, myös 1 vaihde eli toinen ääripää ei aina löydy tai joutu muutaman kerran koittamaan, eli nämä 2 ääriasentoa nyt ei skulaa kunnolla, muuten ei mitään ongelmaa vaihteissa tai niiden vaihtumisessa :/

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 13.5.2014 9:17

Tuo kuulostaa nimenomaan asentotunnistin -vialta.

Kyseinen vaihteisto ei ole minulle niin tuttu, mutta tuo HanhiEmon ehdottama paikka on varmasti se mistä kannattaisi aloittaa mikäli itse valitsimessa ei ole tunnistinosaa joka on pois paikaltaan.

Sinänsä olet onnellinen, esim. Mersussa olisi matka tyssännyt jo tuossa vaiheessa ja laatikko vikatilassa jos asentotunnistin antaa epäluotettavia arvoja (kokemusta Mersun 5v sähkölaatikosta :P ).

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 13.5.2014 9:53

Pisti silmään tuo kiinalainen lukija.

Lukasitko varmasti lootan vikakoodit. Nuo monimerkki obd lukijat kun lukasevat pääasiassa moottorin vikakoodit pelkästään. Lootan vikakoodit on eri modulissa.

Axe90
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.12.2008 20:18

ViestiKirjoittaja Axe90 » 13.5.2014 10:12

Luin kaikki eri kategoriat tuolla mitkä löytyi, ainoat vikakoodit jotka löysi olivat 01336 databus for comfort system, sporadic. Ja tuo taitaa liittyä kuskin oven toimettomaan ovivaloon ja sisävaloon kun toimii kaikista muista ovista. Toki voi olla että paremmalla vehkeillä tai vscanilla löytäisikin jotain. Ei tuosta vaijeriaäädöstä tahdo ainakaan netistä löytää mitään juttua, eli onkohan tuo g68 todennäköisempi? Minkä hintainen anturi tuo on?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 13.5.2014 14:58


Axe90
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.12.2008 20:18

ViestiKirjoittaja Axe90 » 14.5.2014 17:50

Ei ole itsellä sikaa tai edes paikkaa jossa saisi kunnolla roplattua , vein autoasille tänään :/ diagnoosia odotellessa

Axe90
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.12.2008 20:18

ViestiKirjoittaja Axe90 » 2.6.2014 14:09

Hitaasti ja epävarmasti, koodit luettu, lähetetty loki ross techiclle, öljyt tarkistettu, monitoimi anturi vaihdettu. Ainoana vaihtoehtoina enää johtosarja /. Ohjainlaite :/ huomenna pitäisi selvitä kumpi. Jos jollakulla on mielenkiintoa niin olisi sopuhintaan myynnissä auto..

Axe90
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.12.2008 20:18

ViestiKirjoittaja Axe90 » 3.6.2014 11:32

Noniin, auto taas elävien kirjoissa! Monitoimikatkaisija oli oikosulussa ja johtosarjassa johtoja poikki, keskellä autoa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.6.2014 12:05

Mitenkä alkoi vika löytymään? Yleismittarilla vähän joka puolelta?

Axe90
-
Viestit: 45
Liittynyt: 29.12.2008 20:18

ViestiKirjoittaja Axe90 » 3.6.2014 12:59

Mittasivat ensin nuo kaikki laatikon anturit, sitten niiden johtosarjat , oli muistaakseni kuitenkin tuossa kuskin penkin kohdilta johtosarja kulunut puhki, ihmetteli korjaaja itsekin kun yleensä jommastakummasta päästä hajoavat johtosarjat, eivät keskeltä. :o jospa nyt saisi lopettaa stressaamisen :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa