moron! oon koitellu haulla löytää jotain faktoja, muttei oikeen selvyyttä kaikkeen tullu.
eli reilu kuukausi sitten ostin 86 mallin caddyn, johon nyt oon istuttamas venton 1,9td konetta.
jakopääremppaa alkasin ja moitin kun en löytäny mitään merkkejä hammashihnapyöriltä, muutakuin kampiakselin päässä olevassa pyörässä nystyrän. suurempaa kokemusta ei volsuista ole, moottori hommatki käytännös ollu isoja traktoreiden koneita mitä laitellu.
elikkäs pyöritetäänkö kone johonkin merkkiin sieltä kampiaksilan päässä olevan nystyrän mukaan, ja lukitaan sitten nokka ja pumppu?
ja mitenkän muut on toteuttanu jakopäänpuoleisen moottorin kannakkeen caddyyn sopivaksi, käykö 1,6D kannake nakkaamalla?
Caddy 1,9 td kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 5.7.2010 0:30
http://www.vwcaddy.com/showthread.php?1 ... conversion
Tuolla on hyvät ohjeet kyseiseen projektiin. Vaatii toki tunnukset tuonne sivulle.
Tuolla on hyvät ohjeet kyseiseen projektiin. Vaatii toki tunnukset tuonne sivulle.
joo, löytyi alfamerin kirjasta hyvin faktaa.. remmi asiat kondikses
mutta vastoinkäymisiä tuli, remmin löysättyäni alkoi syöttöpumppu vuotaa akselistaan. eli pumppu väljä, ja ilmeisesti pumpussa on jokin sähköösesti toimiva ennako säätö joka vaatii oman boksin toimiakseen kunnolla.. eli pumpulla heitän vesilintua kun löytyi jo toinen täysin mekaaninen pumppu tilalle, jossa hammashihnapyörä yksiosainen.
mutta nyt turbo asiaa! eli vanha KKK olikohan K03 turbo väljä, mitä suositteletta tilalle? onko vanhemmissa ollut se garrett, kenties parempi? KKK kuulemma herkkä akselivialle, vai?
ja kytkin kysymykset perään, eli AAZ:taan tarjotaan kahta eri asetelemaa. käyvätkö päikseen uudempi ja vanhempi? ja mitä eroa niissä? kun eivät paikallises varaosaliikkees osanneet sanoa juuta ei jaata, eikä myöskään maahantuoja!
mutta vastoinkäymisiä tuli, remmin löysättyäni alkoi syöttöpumppu vuotaa akselistaan. eli pumppu väljä, ja ilmeisesti pumpussa on jokin sähköösesti toimiva ennako säätö joka vaatii oman boksin toimiakseen kunnolla.. eli pumpulla heitän vesilintua kun löytyi jo toinen täysin mekaaninen pumppu tilalle, jossa hammashihnapyörä yksiosainen.
mutta nyt turbo asiaa! eli vanha KKK olikohan K03 turbo väljä, mitä suositteletta tilalle? onko vanhemmissa ollut se garrett, kenties parempi? KKK kuulemma herkkä akselivialle, vai?
ja kytkin kysymykset perään, eli AAZ:taan tarjotaan kahta eri asetelemaa. käyvätkö päikseen uudempi ja vanhempi? ja mitä eroa niissä? kun eivät paikallises varaosaliikkees osanneet sanoa juuta ei jaata, eikä myöskään maahantuoja!
En viitsinyt asiasta tehdä uutta aihetta, niin kirjotan tän alle ku sopivasti otsikonmukaiseen autoon ja tekniikkaan ihmeteltävää.
Caddyssä on sitten AAZ-tekniikka -96 Ventosta, EGR-kellolle menevä alipaineletku on irti ja auto ahtaa mielestäni normaalin 0,7bar, mutta ahdot eivät laske tasakaasulla ajaessa nolliin, vaan pysyvät 80km/h:n vauhdissa 0,4bar paikkeilla. EGR-kellolle menevän alipaineletkun kun kytkee siihen haarotukseen kiinni, niin tämän jälkeen laite ahtaa aivan loppukierroksilla ainoastaan 0,1bar. Moottorin kun ostin niin hukkaportin tanko oli koskematon samoin kuin pumpun syötönsäädöt.
Onko Ventossa mahdollisesti ollut jotain muita ahtopainetta ohjaavia kilkkeitä, jolla mahdollistetaan normaali ahtaminen ja ahtojen tippuminen kuormituksen loppuessa?
Edit: typot
Edit2: Pitkällisen Googlailun tuloksena selvis, että pumpussa pitäisi olla ruiskutusta haisteleva anturi, joka antaa signaalia magneettiventtiilille.. Sillä venttiilillä sitten ohjataan hukkaportin kellon toimintaa matka-ajossa. Milläs perkeellä moisen systeemin sit värkkää Caddyn paskaan.
Caddyssä on sitten AAZ-tekniikka -96 Ventosta, EGR-kellolle menevä alipaineletku on irti ja auto ahtaa mielestäni normaalin 0,7bar, mutta ahdot eivät laske tasakaasulla ajaessa nolliin, vaan pysyvät 80km/h:n vauhdissa 0,4bar paikkeilla. EGR-kellolle menevän alipaineletkun kun kytkee siihen haarotukseen kiinni, niin tämän jälkeen laite ahtaa aivan loppukierroksilla ainoastaan 0,1bar. Moottorin kun ostin niin hukkaportin tanko oli koskematon samoin kuin pumpun syötönsäädöt.
Onko Ventossa mahdollisesti ollut jotain muita ahtopainetta ohjaavia kilkkeitä, jolla mahdollistetaan normaali ahtaminen ja ahtojen tippuminen kuormituksen loppuessa?
Edit: typot
Edit2: Pitkällisen Googlailun tuloksena selvis, että pumpussa pitäisi olla ruiskutusta haisteleva anturi, joka antaa signaalia magneettiventtiilille.. Sillä venttiilillä sitten ohjataan hukkaportin kellon toimintaa matka-ajossa. Milläs perkeellä moisen systeemin sit värkkää Caddyn paskaan.
-
- -
- Viestit: 59
- Liittynyt: 12.4.2014 10:14
ittellä nyt caddyssä 97 venton eko-td. tai ei enää ole mikään eko.
siinäkin oli nestepäässä kaksi johtoa, joka siis ilmeisesti säätää ennakkoa jonkun pienen tietokonehen kautta. eihän mulla ollu sitten sen venton sähköjä mistä kone on. vaihdoin pumpun vanhempaan täysin mekaaniseen malliin, ny pelittää.
mutta sen saa kyllä joinki toimimaan silläkin pumpulla, mutta ei kunnolla.
egr putken otin pois ja tulppasin pakosarjan ja imusarjan lähhdöt. ja kaikki turhan muutenkin sen suhteen riisuin.
satasen vauhdis ahtaa 0,5bar. ja 0,8bar maksimit.
eli ainut putki minkä tarttet sen toimintahan on pumpulle menevä ahtopaineletku joka säätää ahdonalaiset, ja hukkaportille menevän. saat unohtaa nuo kummat venttiilit mitä ittelläki oli siinä koneessa.
Mutton mullaki kysymys, pumppu vuotaa sieltä lohkonpuoleisesta kyljestä jostain kummallisesta tulpasta naftaa auton käydessä. mikä se on? lähellä nestepään liitosta,itte pumpun rungosssa.
siinäkin oli nestepäässä kaksi johtoa, joka siis ilmeisesti säätää ennakkoa jonkun pienen tietokonehen kautta. eihän mulla ollu sitten sen venton sähköjä mistä kone on. vaihdoin pumpun vanhempaan täysin mekaaniseen malliin, ny pelittää.
mutta sen saa kyllä joinki toimimaan silläkin pumpulla, mutta ei kunnolla.
egr putken otin pois ja tulppasin pakosarjan ja imusarjan lähhdöt. ja kaikki turhan muutenkin sen suhteen riisuin.
satasen vauhdis ahtaa 0,5bar. ja 0,8bar maksimit.
eli ainut putki minkä tarttet sen toimintahan on pumpulle menevä ahtopaineletku joka säätää ahdonalaiset, ja hukkaportille menevän. saat unohtaa nuo kummat venttiilit mitä ittelläki oli siinä koneessa.
Mutton mullaki kysymys, pumppu vuotaa sieltä lohkonpuoleisesta kyljestä jostain kummallisesta tulpasta naftaa auton käydessä. mikä se on? lähellä nestepään liitosta,itte pumpun rungosssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 21 vierailijaa