2008 mallin A5 2.7 TDI CAMA koneella oleva auto aiheuttaa harmaita hiuksia.
Auto ollut huollossa tutkittavana kun jäähdytysnesteet on säiliöstä kadonneet mielestäni oudon äkisti. Parin päivä koepaineistus ei paljastanut vuotoja ja huollon kaverit totesivat, että kaikki kunnossa.
Nyt sitten muutama viikko sitten auto vilkutti hehkun varoitusvaloa käynnistettäessä, mutta se meni ohi uudelleen käynnistämällä auto ja kaikki vaikutti olevan ok kunnes
rouva oli autolla Lappeenrannasta tulossa ja auto meni ns limp moodiin, eli ei kunnolla kierroksia eikä tehoja. Kojelautaan oli syttynyt ensin tuo hehkun valo, ja myöhemmin keltainen "abgascontrollsystem" valo. Rouva ajoi autin kotiin ja matkalla tuo hehkun valo oli sammunut.
Vag-comilla näkyi seuraavaa (ekat koneen error kodit tuon ekan hehkun vilkuttamisen jälkeen, tuo venttiilivika on siellä nyt.):
Address 01: Engine (J623-CAMA) Labels: 059-907-401-CAP.clb
Part No SW: 8K1 907 401 D HW: 8K0 907 401
Component: 2.7TDI EDC17 H01 0006
Revision: --H01---
Coding: 0114002C02070120
Shop #: WSC 06325 000 00000
ASAM Dataset: EV_ECM27TDI8K1907401D A01006
ROD: EV_ECM27TDI8K1907401D.rod
VCID: 2D5B11F47CEFFF760F5-8078
5 Faults Found:
4698 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
4699 - Function Restriction due to Faults in Other Modules
U1113 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
4670 - Torque Management Request Input Signal A
P2545 00 [032] - Implausible
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
7936 - Torque Intervention to Protect Turbocharger
P100E 00 [032] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
5322 - Actuator for Turbocharger Adjustment
P100D 00 [032] - Stuck or Hard to Move
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Readiness: 0 0 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAMA) Labels: 059-907-401-CAP.clb
Part No SW: 8K1 907 401 D HW: 8K0 907 401
Component: 2.7TDI EDC17 H01 0006
Revision: --H01---
Coding: 0114002C02070120
Shop #: WSC 06325 000 00000
ASAM Dataset: EV_ECM27TDI8K1907401D A01006
ROD: EV_ECM27TDI8K1907401D.rod
VCID: 2D5B11F47CEFFF760F5-8078
1 Fault Found:
4891 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [232] - Malfunction
MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 8
Mileage: 142703 km
Date: 2014.05.18
Time: 19:39:19
Readiness: 1 1 0 0 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 8T0-907-468.clb
Part No SW: 8T0 907 468 H HW: 8T0 907 468 H
Component: GW-BEM 5CAN H06 0091
Revision: GB102039 Serial number: 3900G0840281F2
Coding: 000303
Shop #: WSC 06325 000 00000
VCID: 46894E58F1592C2EEEF-8013
Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 B HW: 8K0 915 181 B
Component: J367-BDM H03 0150
1 Fault Found:
03041 - Energy Management Active
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 2
Reset counter: 223
Mileage: 142394 km
Time Indication: 0
Date: 2014.05.15
Time: 03:44:00
-------------------------------------------------------------------------------
Onko hyviä veikkauksia mistä vikaa kannattaisi alkaa etsimään ja kenen toimesta. Olisi kiva löytää huolto jossa kaverit oikeasti tietää miten toi kone toimii, sen sijaan että summamutikassa vaihdetaan osia ja todetaan, että tule takaisin jos vika toistuu.
Onko PKS Audihuolloista jotain suosituksia?
V6 2.7 TDI konemurheita
Valvoja: ffp jäsenet
Aloita noista:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/001027
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
Check/Replace Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
Check Measuring Value Blocks (MVB)
Turbon siivet näyttää myös jumitelleen? vikakoodin perusteella vois kokeilla ensiavuksi:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=16 ... ght=muscle
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 403/001027
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
Check/Replace Exhaust Gas Recirculation (EGR) Valve (N18)
Check Measuring Value Blocks (MVB)
Turbon siivet näyttää myös jumitelleen? vikakoodin perusteella vois kokeilla ensiavuksi:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=16 ... ght=muscle
Kiitoksia vinkeistä. Ross-techin listoihin tulikin jo tutustuttua. Ilmeisesti toi EGR voi mennä hajalle niin, että vuotaa jäähdytysnesteitä tonne palopuoelle--> voisiko toi glykoli sitten samalla jumittaa niitä turbon siivekkeitä? Kemisti en ole, mutta ei ehkä MrMusclella liukene, mikäli se hajottaa nimenomaan hiilikarstaa?
Kannattanee silti kokeilla jos saisi jonkun pikkupajan ton EGR:n vaihtamaan ja samalla törkkäämään MrMusclet sisään.
Tota EGR:n vuotoa ei ilmeisesti pysty purkamatta toteamaan?
Se on siis aikaisemmin tehty, että silmämääräisesti ei öljykorkissa näkynyt mitään veteen viittaavaa ja jäähdytinneste ei konetta käyttämättä paineistamalla kadonnut minnekään.
Kannattanee silti kokeilla jos saisi jonkun pikkupajan ton EGR:n vaihtamaan ja samalla törkkäämään MrMusclet sisään.
Tota EGR:n vuotoa ei ilmeisesti pysty purkamatta toteamaan?
Se on siis aikaisemmin tehty, että silmämääräisesti ei öljykorkissa näkynyt mitään veteen viittaavaa ja jäähdytinneste ei konetta käyttämättä paineistamalla kadonnut minnekään.
Kannattaa se EGR vaihtaa(niitä on hajoillut noissa 2.7TDI koneissa), tuo vikakin on freeze framen mukaan tullut jo 8 kertaa.
Tosin tuossa moottorissa ei ole ihan tunnin homma se egr uusinta. Vaatii DPF:n irrotuksen jne jne... Samalla saattais jäähdytinnesteiden häviäminenkin loppua, jos egr-jäähdytin vuotaa.
Tosin tuossa moottorissa ei ole ihan tunnin homma se egr uusinta. Vaatii DPF:n irrotuksen jne jne... Samalla saattais jäähdytinnesteiden häviäminenkin loppua, jos egr-jäähdytin vuotaa.
Juu, aika arvokashan toi on näköjään vaihtaa. Kuten mainittua siinä on tossa koneessa paljon töitä ennen kuin pääsee edes käsiksi.
Minkälainen riski tolla ajelu ilman korjausta mahtaa olla? Heti ei ainakaan paukahtanut takaisin kun nollasin vian vag-comilla ja kävin ajelemassa.
Jos ja kun toi EGR jäähdytin vuotaa nesteitä, niin voiko se esim rikkoa sen turbon?
Minkälainen riski tolla ajelu ilman korjausta mahtaa olla? Heti ei ainakaan paukahtanut takaisin kun nollasin vian vag-comilla ja kävin ajelemassa.
Jos ja kun toi EGR jäähdytin vuotaa nesteitä, niin voiko se esim rikkoa sen turbon?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa