Passat 1999 1.9 AFN automaatti hankittu
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1999 1.9 AFN automaatti hankittu
Tollanen tuli taloon, 400 tkm mittarissa, just leimattu. JA PISSAPOIKA EI TOIMI!
Eli pyyhkijät pyyhkii, sisäpistokkeelle tulee virtaa ja sulake 24 ehjä. mutta pissapojan moottori ei surise. Mistä alkaa tutkimaan?
Takaovi kuskin puolella, nuppi ei nouse ylös, paha korjata?
Lämpötilamittari pysyy alhaalla, ajoin 150 km, ja eipä muuttunut minusta ollenkaan mittarin lukema. sammutin auton ja puristelin nesteletkuja. kuumia olivat kaikki. flektikin pöyri. Pelkkä anturi vika? missä sijaitseepi?
Tässäpä heti ensalkuun mukavat murheet :D
Olisiko alfamerin/haynesin kirjaa jollakulla jäänyt ylimääräiseksi, ostan heti kuleksimasta sopivaan hintaan.
Voiko tähän asentaa helposti (tyyliin viiksenvaihdolla) cruise controllin?
Eli pyyhkijät pyyhkii, sisäpistokkeelle tulee virtaa ja sulake 24 ehjä. mutta pissapojan moottori ei surise. Mistä alkaa tutkimaan?
Takaovi kuskin puolella, nuppi ei nouse ylös, paha korjata?
Lämpötilamittari pysyy alhaalla, ajoin 150 km, ja eipä muuttunut minusta ollenkaan mittarin lukema. sammutin auton ja puristelin nesteletkuja. kuumia olivat kaikki. flektikin pöyri. Pelkkä anturi vika? missä sijaitseepi?
Tässäpä heti ensalkuun mukavat murheet :D
Olisiko alfamerin/haynesin kirjaa jollakulla jäänyt ylimääräiseksi, ostan heti kuleksimasta sopivaan hintaan.
Voiko tähän asentaa helposti (tyyliin viiksenvaihdolla) cruise controllin?
Takaovessa varmaankin johtoja poikki ovihaitarissa tai pilarin liittimessä kosketushäiriö. Aukeeko ovi sisäpuolelta jos otat akun irti?
OBD2-lukijalla tai vcds:llä näkisi mitä se ECU kertoo veden lämmöksi, mutta varmaankin anturivika juu.
Tom Cruise vaatii uuden viiksen ja sille parin johdon vedon eculle. Ei pitäisi olla iso homma, mutta mulla on tuo viiksisarja pyörinyt vuoden päivät jo pöydällä "jos joku viikonloppu jaksais"
OBD2-lukijalla tai vcds:llä näkisi mitä se ECU kertoo veden lämmöksi, mutta varmaankin anturivika juu.
Tom Cruise vaatii uuden viiksen ja sille parin johdon vedon eculle. Ei pitäisi olla iso homma, mutta mulla on tuo viiksisarja pyörinyt vuoden päivät jo pöydällä "jos joku viikonloppu jaksais"
Uskaltaako akun ottaa irti, että ei mee mihinkään suojaus tilaan tuo koko pirssi? Radio ei ole alkuperäinen, siitä ei tarvi huolehtia?
Kiitos noista vastauksista, mitenkäs tuo pissapoika, onko tyyypillistä että heittää pelaamasta? Eli pyyhkijät tosiaan pelaa normaalisti, mutta moottori ei päästä ääntäkään. Näytti pumppu olevan niin veemäisessä paikassa....Miten sen saa helpoiten tuolta poies?
Kiitos noista vastauksista, mitenkäs tuo pissapoika, onko tyyypillistä että heittää pelaamasta? Eli pyyhkijät tosiaan pelaa normaalisti, mutta moottori ei päästä ääntäkään. Näytti pumppu olevan niin veemäisessä paikassa....Miten sen saa helpoiten tuolta poies?
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
Noniin, pissapojasta varmistui pumppu vialliseksi, sähöt tuli liittimelle asti. Mötönetistä uus pumppu 9,9 e, paikalleen ja golden shower lensi :) Oli vain sorminäppäryyttä vaativa temppu sekin.
Takaovesta, kun sisältä vääntää kahvaa, lukitustappi nousee ylös, mutta ovi ei silti aukia. Ja ei aukea ulkoa, tai yhtäaikaa sisältä ja ulkoa väännettäessä.
Edit, lueskelin netistä, ja kokeilin tällasta: Takaikkuna alas, sisäkahvasta lukkonupin pakoitus ylös. sitten pihdeillä tapista kiinni, ja ovet lukkoon->auki avaimella. Ovi alkoi pelaan, ja punanen lediki alkoi välkyymään kuskin oven lukitustapin vieressä. Toivoa että toimiipi tästä eteenpäinkin.
Onko tuo ledin vilkkuminen viesti että hälytin pelaa? Edellinen omistaja kyllä sanoi että hälyä ei ole.
Olikos sitä alfameriä kenelläkään hyvään hintaan tarjolla? voisin vaikka vaihtaa, olis hyvässä kunnossa ylimääräiseksi jäänyt w202 alfamerin kirja.
Lämmöt, ne nousee siihen alhaalta kolmannelle pykälälle. Eli kun siinä on ne kolme pykälää ihan kiinni toisisaan, nuosee kolmannelle. eli liikerataa . 2mm. Onko tuo sitten ihan normaali käyntilämpö??
Takaovesta, kun sisältä vääntää kahvaa, lukitustappi nousee ylös, mutta ovi ei silti aukia. Ja ei aukea ulkoa, tai yhtäaikaa sisältä ja ulkoa väännettäessä.
Edit, lueskelin netistä, ja kokeilin tällasta: Takaikkuna alas, sisäkahvasta lukkonupin pakoitus ylös. sitten pihdeillä tapista kiinni, ja ovet lukkoon->auki avaimella. Ovi alkoi pelaan, ja punanen lediki alkoi välkyymään kuskin oven lukitustapin vieressä. Toivoa että toimiipi tästä eteenpäinkin.
Onko tuo ledin vilkkuminen viesti että hälytin pelaa? Edellinen omistaja kyllä sanoi että hälyä ei ole.
Olikos sitä alfameriä kenelläkään hyvään hintaan tarjolla? voisin vaikka vaihtaa, olis hyvässä kunnossa ylimääräiseksi jäänyt w202 alfamerin kirja.
Lämmöt, ne nousee siihen alhaalta kolmannelle pykälälle. Eli kun siinä on ne kolme pykälää ihan kiinni toisisaan, nuosee kolmannelle. eli liikerataa . 2mm. Onko tuo sitten ihan normaali käyntilämpö??
Se ledi taisi olla näissä 3B mallisissa varkaiden hämäystä varten, tai sitten se tosiaan liittyy tuohon varashälyttimeen joka oli ehkä lisäoptio näissä ? 3BG:ssä taisi olla jo vakiona nuo sisätutkat kaikissa?
Eihän se normaali asento viisarille ole, vaan sinne 90 asteeseen pitäisi päästä. Koitappa lainata jostain OBD2 bluetooth-mokkula ja kurkkaatte mitä se ECU näyttää nesteen lämmöiksi. Jumitteleva termostaatti tai sitten lämpötila-anturi. Toki voihan sen nesteen lämmön mitata sieltä paisuntasäiliöstäkin elohopeamittarilla...
Eihän se normaali asento viisarille ole, vaan sinne 90 asteeseen pitäisi päästä. Koitappa lainata jostain OBD2 bluetooth-mokkula ja kurkkaatte mitä se ECU näyttää nesteen lämmöiksi. Jumitteleva termostaatti tai sitten lämpötila-anturi. Toki voihan sen nesteen lämmön mitata sieltä paisuntasäiliöstäkin elohopeamittarilla...
No termostaatin voisi vaihtaa muutenkin, vaikka kuumaa ja kylmää ilmaa saa kabiiniin kyllä climatronicia säätämällä.
motonetissä lukee noin 1.9 tdi koneesta:
30-6118 Termostaatin kumitiiv VAG - 1,6 ->?00? Tiiviste - 1,8/2,0 Tiiviste - TDi-1,9/2,0 Tiiviste 1,90€
30-6209 Termostaatti 87° mm VAG 85-> - 1,6 ->?00? 88° (ALAlaipalla) - TDi-1,9 87° 9,90€
30-6158 Termostaatti 88°C VAG - 1,8/2,0 88° yleensä ILMAN alalaippaa (ei 2,0i-20V 96kW) 11,90€
Kumitiiviste kannattee ottaa tietenkin, mutta onko mitään tietoa, kumpi noista termareista on oikea? Ja missä se sijaitsee konehuoneessa, paha nakki vaihtaa, meneekö paljon nestettä hukkaan?
Alfamerin kirja tilattu, saa nähä milloin saapuu.
motonetissä lukee noin 1.9 tdi koneesta:
30-6118 Termostaatin kumitiiv VAG - 1,6 ->?00? Tiiviste - 1,8/2,0 Tiiviste - TDi-1,9/2,0 Tiiviste 1,90€
30-6209 Termostaatti 87° mm VAG 85-> - 1,6 ->?00? 88° (ALAlaipalla) - TDi-1,9 87° 9,90€
30-6158 Termostaatti 88°C VAG - 1,8/2,0 88° yleensä ILMAN alalaippaa (ei 2,0i-20V 96kW) 11,90€
Kumitiiviste kannattee ottaa tietenkin, mutta onko mitään tietoa, kumpi noista termareista on oikea? Ja missä se sijaitsee konehuoneessa, paha nakki vaihtaa, meneekö paljon nestettä hukkaan?
Alfamerin kirja tilattu, saa nähä milloin saapuu.
Nettiä tutkittua tulin siihen tulokseen että kokeillaan ekana vaihtaa se anturi.
Climatorinicin laitoin obd testaus tilaan, mutta en löytänyt sitä moottorin lämpötila kanavaa. kanavia oli vain 0-44. ohjeen mukaan 45 ois lämpötila. Voisko tosiaan sitten johtua viallisesta anturista. Se oli sininen neljällä johdolla. Tilasivat uuden, hyllystä ei löytynyt.
Mikä tuon kanavan 0 tarkoitus on? se ei selvinnyt, sen arvoja pystyi kyllä muuttamaan, olikohan välillä 0-255
JA takaovi on taas jumissa, sen saa noin vekslaamalla auki. tulin siihen tulokseen, että koska auto on jo valmiiksi paku, otan ovesta kokonaan pahvit pois. Ebaystä tilasin passat 3b uuden lukko koeniston left rear, tottapa se siihen sopii.
Kaikki sisävalot on muuten pimeenä, sulakkeet on vissiin ehjät, tosin 1/4 puuttuu niistä, mutta tottapa niitä ei tarvita. tosiaan mikään sisävalo ei toimi, ei missään kytkimen tilassa (ei karttavalotkaan eikä takaovien valot). Mistäs tuota osaisi lähteä metsästään?
Climatronicin self diagnoosi kuitenkin antoi 444, jotain hyvääkin.
Climatorinicin laitoin obd testaus tilaan, mutta en löytänyt sitä moottorin lämpötila kanavaa. kanavia oli vain 0-44. ohjeen mukaan 45 ois lämpötila. Voisko tosiaan sitten johtua viallisesta anturista. Se oli sininen neljällä johdolla. Tilasivat uuden, hyllystä ei löytynyt.
Mikä tuon kanavan 0 tarkoitus on? se ei selvinnyt, sen arvoja pystyi kyllä muuttamaan, olikohan välillä 0-255
JA takaovi on taas jumissa, sen saa noin vekslaamalla auki. tulin siihen tulokseen, että koska auto on jo valmiiksi paku, otan ovesta kokonaan pahvit pois. Ebaystä tilasin passat 3b uuden lukko koeniston left rear, tottapa se siihen sopii.
Kaikki sisävalot on muuten pimeenä, sulakkeet on vissiin ehjät, tosin 1/4 puuttuu niistä, mutta tottapa niitä ei tarvita. tosiaan mikään sisävalo ei toimi, ei missään kytkimen tilassa (ei karttavalotkaan eikä takaovien valot). Mistäs tuota osaisi lähteä metsästään?
Climatronicin self diagnoosi kuitenkin antoi 444, jotain hyvääkin.
Nappaa ovihaitarista se liitin kokonaan irti niin ei vedä lukko totaalijumiin, saa sitten avattua ja suljettua sisältä päin helposti.
Näissä euroautoissa ei tainnut olla kuin 0-44 kanavat, löysit varmaan saman jenkkiohjeen jota itsekin joskus tutkailin. Joku arvo se noista kuitenkin on, koitampa huomenna muistaa tutkailla.
Sisävaloille on yksi sulake, löytyy ohjekirjasta tai sulakesuojamuovin pikkuruisesta ohjeläpyskästä.
Näissä euroautoissa ei tainnut olla kuin 0-44 kanavat, löysit varmaan saman jenkkiohjeen jota itsekin joskus tutkailin. Joku arvo se noista kuitenkin on, koitampa huomenna muistaa tutkailla.
Sisävaloille on yksi sulake, löytyy ohjekirjasta tai sulakesuojamuovin pikkuruisesta ohjeläpyskästä.
Se ledi taisi olla näissä 3B mallisissa varkaiden hämäystä varten, tai sitten se tosiaan liittyy tuohon varashälyttimeen joka oli ehkä lisäoptio näissä ? 3BG:ssä taisi olla jo vakiona nuo sisätutkat kaikissa?
Olisiko tuo noissa hälyttimittömissä autoissa ilmaisu siitä että ovet on tuplalukituksessa (= ei saa auki sisältä)? Ovethan saa normaalistikin lukkoon kun laittaa toisen kerran säätimestä (jos kaikki ovimodulit toimii normaalisti).
Omassa V6:ssa (1998) oli tosiaan hälytin jo tehtaalta - ilman sisätutkaa. Sireeni (ja muistaakseni yksikkökin) löytyy sieltä jostain takaluukun verhoilujen takaa, renkaan kohdilta.
Mitä taas lämpömittariin tulee, niin sen pitäisi nousta ihan keskelle (90 astetta) koska arvo on "vakioitu". Mitä tahansa 75 asteesta jonnekin 110, tjsp niin se pysyy siinä keskellä (ellei edellinen omistaja sitten ole koodannut mittaristoa uudelleen, tuskin).
Jos anturi on viallinen, usein käy niin että auto nostaa lämmöt "normaaliin" liian nopeasti - varsinkin talvella.
Jos termostaatti taas on viallinen tuppaa mittari heittelehtimään ajon mukaa; esim. liikennevaloissa saattaa nousta normaaliin mutta kun päästään liikkeelle ja ajoviima jäähdyttää niin putoaa taas alle normaalin.
Kummatkin tuli omassa autossa nähtyä... :D
No tuli lauettua motonetin lämpöanturi. Mulla kun noita kisoja ei tule kuin 12,5 päivässä, voiko olla että ei lampia tarpeeksi?
Uudella antruilla nousee kuitenkin jo 70 asteeseen (jos viivat on kymmeniä asteita, niin toinen viiva vasemmalle 90 asteesta).
Tuossa kun ei ole sisätilan pistoketta, niin mitäs kautta sen helpoiten saisi vedettyä. Jos samalla laittaa aktiivisubbaselle virtapiuhan menneen samasta paikasta.
Otin tuon moottorin suojakannen pois kun eipä sitä tarvi. Niin tyhjäkäynnillä ajon jälkeen ihan kuin turbo pyöriä mukana. Matala vaimea vihellys kuuluu. Onko normaalia?
Onko paha nakki hehkut vaihtaa? Edellisessä w203 ei onnistunut omin kätösin liikkeeseen iti viiä.
Uudella antruilla nousee kuitenkin jo 70 asteeseen (jos viivat on kymmeniä asteita, niin toinen viiva vasemmalle 90 asteesta).
Tuossa kun ei ole sisätilan pistoketta, niin mitäs kautta sen helpoiten saisi vedettyä. Jos samalla laittaa aktiivisubbaselle virtapiuhan menneen samasta paikasta.
Otin tuon moottorin suojakannen pois kun eipä sitä tarvi. Niin tyhjäkäynnillä ajon jälkeen ihan kuin turbo pyöriä mukana. Matala vaimea vihellys kuuluu. Onko normaalia?
Onko paha nakki hehkut vaihtaa? Edellisessä w203 ei onnistunut omin kätösin liikkeeseen iti viiä.
No se vinkuminen taisi olla ilmastoinnin hihna. vaihdettiin se, loppui vinkumiset.
Onko näihin AFN koneisiin ollut oikeaaa lohkolämppäriä, vai vaan letkulämppäri? Edellinen omistaja kivenkovaan väittää että pirssissä ois lohko lämmitin, mutta johto on viime talven lopulla pudonnut pois. Yritin kyllä tutkailla mutta en nähnyt missään vastusta. Mukava bonus oli vaihdelaatikon yhteydessä EBERSPÄCHER. Tosin sisällä ei ole kytkintä tai mitään katkaisijaa sille??? Onkohan kyseessä alkuperäisasennus koneen rinnalle? johtosarja olikohan 5 johdolla näytti siihen tulevan.
Moottori on myös aika öljyinen n. puolivälistä alaspäin...mistäs mahtaapi vuotaa?
Onko näihin AFN koneisiin ollut oikeaaa lohkolämppäriä, vai vaan letkulämppäri? Edellinen omistaja kivenkovaan väittää että pirssissä ois lohko lämmitin, mutta johto on viime talven lopulla pudonnut pois. Yritin kyllä tutkailla mutta en nähnyt missään vastusta. Mukava bonus oli vaihdelaatikon yhteydessä EBERSPÄCHER. Tosin sisällä ei ole kytkintä tai mitään katkaisijaa sille??? Onkohan kyseessä alkuperäisasennus koneen rinnalle? johtosarja olikohan 5 johdolla näytti siihen tulevan.
Moottori on myös aika öljyinen n. puolivälistä alaspäin...mistäs mahtaapi vuotaa?
Eberi lienee ollut suomessa asennettu maahantuojan toimesta. Onkohan ensiomistaja pihistellyt ja jättänyt kellon hankkimatta. Pitäisi siis kellon hankinnalla ja johdon vetämällä saada toimimaan.
AHU Passattiin muistaakseni vaihdoin hehkut kohtalaisen vähällä vaivalla.
Molemmat passattini ovat olleet öljyn peitossa vaihdelaatikon/moottorin pohjasta, joskus aikojen alussa muistelen lukeneeni kampiakselin stefan olleen yleinen vuotokohde?
AHU Passattiin muistaakseni vaihdoin hehkut kohtalaisen vähällä vaivalla.
Molemmat passattini ovat olleet öljyn peitossa vaihdelaatikon/moottorin pohjasta, joskus aikojen alussa muistelen lukeneeni kampiakselin stefan olleen yleinen vuotokohde?
Varmaan pihistellyt...tai sitten se voisi olla kaukokäyttöinen? Missä päin yleensä voisi olla se kaukosäätimen vastaanotin? JA jos se löytyy, pystyyköhän noihin vain "koodaan" uuden kaukosäätimen?
Mie yritin kattoa alta ja päältä, mutta en nähnyt sitä vastusta. Siinä turbon pakosarjasta suoraan alaspäin turbon kohdalla niinkös? Eikös siinä ole moottorin tukikumi sopivasti edessä, joten siksi en nähnyt kait...
Mie yritin kattoa alta ja päältä, mutta en nähnyt sitä vastusta. Siinä turbon pakosarjasta suoraan alaspäin turbon kohdalla niinkös? Eikös siinä ole moottorin tukikumi sopivasti edessä, joten siksi en nähnyt kait...
Kiitos edellisestä, pitää yrittää alakautta kurkkia sitä vastusta kun saa auton vkl nosturille. Jos samalla laittaisi haarottimen ja sen sisäpistokkeen, niin mistäkautta se menisi helpoiten, onko rintapellissä jossain kohtaa vasittu läpivienti? Samalla tosiaan laittas tuolle aktiivisubbaselle akulta johdon meneen.
Eikö kukaan osaa sanoa mistä kannattaisi vetää nuo johdot sisälle kabiiniin?
Meinasin huomenna mennä nosturille, kestääkö tuon AFN koneen pestä painepesurille, jotta selviäisi mistä se öljy vuoto tulee? Onko jotain kohtia mitkä kannattaa suojata/varoa?
SAmoin tuo eberi kiinnostas laittaa kaukosäätimellä toimivaksi, mutta Onko mitään keinoa "pakottaa" se käyntiin, jotta saisi tietoon toimiiko se edes? Ja mitä muuta tulisi huomioida jos rupean modifioimaan sitä kaukokäyttöiseksi?
Meinasin huomenna mennä nosturille, kestääkö tuon AFN koneen pestä painepesurille, jotta selviäisi mistä se öljy vuoto tulee? Onko jotain kohtia mitkä kannattaa suojata/varoa?
SAmoin tuo eberi kiinnostas laittaa kaukosäätimellä toimivaksi, mutta Onko mitään keinoa "pakottaa" se käyntiin, jotta saisi tietoon toimiiko se edes? Ja mitä muuta tulisi huomioida jos rupean modifioimaan sitä kaukokäyttöiseksi?
Kyllä sieltä rintapellistä löytyy useampikin valmis läpivienti kumilla suojattuna.
Kestäähän kone pesun, kunhan suojaa ilmanotot ja sähkövermeet.
Epäilen että näin vanhassa olisi mitään kaukosäätimen vastaanotinta valmiina. Itse ostin tällaisen: http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... eet/671401
Tuon kun kytki kellon tilalle kabiiniin tulevaan johtosarjaan niin soittamalla prepaid-numeroon lähtee auto lämpeämään. Helppoa ja halpaa. Sinä ilmeisesti tarvitset johtosarjan eberiltä kabiiniin, siinä en osaa auttaa. Vehkeen saa kyllä käyntiin yhdistämällä jotkut johdot, mutta google osaa auttaa siinä sitten lisää että minkä väriset..
Kestäähän kone pesun, kunhan suojaa ilmanotot ja sähkövermeet.
Epäilen että näin vanhassa olisi mitään kaukosäätimen vastaanotinta valmiina. Itse ostin tällaisen: http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... eet/671401
Tuon kun kytki kellon tilalle kabiiniin tulevaan johtosarjaan niin soittamalla prepaid-numeroon lähtee auto lämpeämään. Helppoa ja halpaa. Sinä ilmeisesti tarvitset johtosarjan eberiltä kabiiniin, siinä en osaa auttaa. Vehkeen saa kyllä käyntiin yhdistämällä jotkut johdot, mutta google osaa auttaa siinä sitten lisää että minkä väriset..
http://butlertechnik.com/download/4s/Eberspacher_Hydronic_D5WSC_Workshop_Manual.pdf
Löytyipä eberin servicemanuaali, hyvä homma. sivulla 44, wiring diagram, on piirretty erikseen on/off kytkin e. se menee B4 liittimeen (eberin pääliitin?) napoihin 7 ja 8. Eli jos oikein ymmärrän, kun nuo navat lyö yhteen, eberin pitäisi käynnistyä?
Sen takia varmistelen että ei vain savu nouse :)
Löytyipä eberin servicemanuaali, hyvä homma. sivulla 44, wiring diagram, on piirretty erikseen on/off kytkin e. se menee B4 liittimeen (eberin pääliitin?) napoihin 7 ja 8. Eli jos oikein ymmärrän, kun nuo navat lyö yhteen, eberin pitäisi käynnistyä?
Sen takia varmistelen että ei vain savu nouse :)
Tuleeko soittimen taakse din liittimelle johonkin karvaan pakki signaali? Tuli laitettua tollanen kiinan halpis soitin, jossa on video sisääntulo. Tottapa siinä olisi paikka pakki signaalille. Vois kameran laittaa, mutta tosiaan sen signaalin tarvis että mankka osaa vaihtaa kuvatlon päälle kun automaatista valitsee R.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa