1,9 tdi Ahun yleistä mietintää
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
1,9 tdi Ahun yleistä mietintää
Moi!
Jos haluan hieman lisää potkua työautoon niin onnistuuko se seuraavilla toimenpiteillä?
Vanhojen 400tkm ajettujen alkuperäisten suuttimien tilalle Afn suuttimet DSLA150P520 bosch numero 2 437 010 077 ja vag-comilla tai hammermodilla tyhjäkäynnin säätö kohdalleen? Täytyykö jotain avautumispaineita säädellä?
Vai onko fiksumpaa ostaa uudet suutinrungot ja suuttimet (afn)? Onko kellään heittää varaosanumeroa suoraan suutinrungolle, jossa afn suutin?
Jos haluan hieman lisää potkua työautoon niin onnistuuko se seuraavilla toimenpiteillä?
Vanhojen 400tkm ajettujen alkuperäisten suuttimien tilalle Afn suuttimet DSLA150P520 bosch numero 2 437 010 077 ja vag-comilla tai hammermodilla tyhjäkäynnin säätö kohdalleen? Täytyykö jotain avautumispaineita säädellä?
Vai onko fiksumpaa ostaa uudet suutinrungot ja suuttimet (afn)? Onko kellään heittää varaosanumeroa suoraan suutinrungolle, jossa afn suutin?
Viimeksi muokannut BuiltForSpeed, 20.5.2014 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itselleni tein muutama vuosi sitten tuollaisen vaihdoksen. Suuttimet otettiin 110hv leonista, moottorikoodista ei hajua mutta jakajapumpullinen kuitenkin.
Avautumispaineet tarkastettiin varmuuden vuoksi ja olivat ok.
Suuttimet kiinni ja uudet liekkirenkaat
IQ säätö vag comilla ja kun ei sillä saanut vielä tarpeeksi soppaa niin sitten laitettiin vasaralla hiukan lisää
Kulutus nousi jonkin verran, tämä oli tiedossa
Evryä suosittelisin nyt kuitenkin. Jos työauto kyseessä ja haluaa pienen teholisäyksen ilman suurempaa tehohalua niin evry ajaa saman asian ihan täysin. Jos ajattelee taas jatkojalostusta niin sitten suuttimet ja muut perus jipot niin tonni palaa..
Autona mulla oli 6K Cordoba
Avautumispaineet tarkastettiin varmuuden vuoksi ja olivat ok.
Suuttimet kiinni ja uudet liekkirenkaat
IQ säätö vag comilla ja kun ei sillä saanut vielä tarpeeksi soppaa niin sitten laitettiin vasaralla hiukan lisää
Kulutus nousi jonkin verran, tämä oli tiedossa
Evryä suosittelisin nyt kuitenkin. Jos työauto kyseessä ja haluaa pienen teholisäyksen ilman suurempaa tehohalua niin evry ajaa saman asian ihan täysin. Jos ajattelee taas jatkojalostusta niin sitten suuttimet ja muut perus jipot niin tonni palaa..
Autona mulla oli 6K Cordoba
Jos uusia kärkiä asennuttaa vanhoihin niin sitte kannattaa suosiolla mennä suoraan vielä pykälää paria isopmaan.. 0.216 AEL-koneen kärki tai vaikkapa 0.230 .. 0.240 HFLO-X sarjalaista sinne... Ja unohtaa heti ne halpis parinkympin poratut ihmeet..
Tyhjäkäyntiä ei säädetä ollenkaan sen ecu säätää automaattisesti.
Tyhjäkäyntiä ei säädetä ollenkaan sen ecu säätää automaattisesti.
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
Otin tänään vähän tietoja ylös koneesta, onko tuossa mielestänne mitä ihmeellistä?
https://www.dropbox.com/s/rsuzgzsupcaau ... hdytys.jpg
https://www.dropbox.com/s/1756h8b5dqv7q ... hdytys.jpg
https://www.dropbox.com/s/rh5j1o6zbm23f ... hdytys.jpg
https://www.dropbox.com/s/psiyn1euk3uv2 ... xx-xxx.CSV
4-vaihteella 1250rpm--130km/h
https://www.dropbox.com/s/ufqhutdbu5w4y ... 40-130.jpg
40km/h-->130km/h
Maf specified ja actual heittää aika pahasti, maffi vaihtokunnossa?? Pystyykö noista logeista päättelemään suuttimien kuntoa tai mitään muutakaan auton toiminnasta? Tuntuu, että kiihdytyksessä turbo herää ns. kahteen kertaan..
https://www.dropbox.com/s/rsuzgzsupcaau ... hdytys.jpg
https://www.dropbox.com/s/1756h8b5dqv7q ... hdytys.jpg
https://www.dropbox.com/s/rh5j1o6zbm23f ... hdytys.jpg
https://www.dropbox.com/s/psiyn1euk3uv2 ... xx-xxx.CSV
4-vaihteella 1250rpm--130km/h
https://www.dropbox.com/s/ufqhutdbu5w4y ... 40-130.jpg
40km/h-->130km/h
Maf specified ja actual heittää aika pahasti, maffi vaihtokunnossa?? Pystyykö noista logeista päättelemään suuttimien kuntoa tai mitään muutakaan auton toiminnasta? Tuntuu, että kiihdytyksessä turbo herää ns. kahteen kertaan..
Sulla on ilmeisesti joku evry-modi käytössä kun jäähynesteen lämmöt näyttää +110 astetta?
MAF specified on myös kiinteästi 850, eli onko EGR otettu softalla pois?
MAF-arvot pitäisi nousta terveellä sensorilla 1100-1200 lukemiin, joten jos täyskaasukiihdytyksellä sait vain 750mg arvoja, niin putsausta tai vaihtamista kaipaa.
ahtopaineetkin näyttää vähän karkailevan yli ja ali pyyntien, liekö syynä jumitteleva VNT-siivikkö vaiko sähköinen "sivuoire" tuon paskan MAFfin datan johdosta?
edit. niin kyseessähän oli hukkaportillinen vehje? Otetaas sittenkin tuo ylläoleva takaisin.
MAF specified on myös kiinteästi 850, eli onko EGR otettu softalla pois?
MAF-arvot pitäisi nousta terveellä sensorilla 1100-1200 lukemiin, joten jos täyskaasukiihdytyksellä sait vain 750mg arvoja, niin putsausta tai vaihtamista kaipaa.
ahtopaineetkin näyttää vähän karkailevan yli ja ali pyyntien, liekö syynä jumitteleva VNT-siivikkö vaiko sähköinen "sivuoire" tuon paskan MAFfin datan johdosta?
edit. niin kyseessähän oli hukkaportillinen vehje? Otetaas sittenkin tuo ylläoleva takaisin.
Viimeksi muokannut Jultsu, 11.5.2014 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
Moottori siirretty mk1-koppaan, oli aikaisemmin jossain ruotsin tuonti mk2 caddyssa. Olen koneen itse siirtänyt enkä havainnut mitään evryä. Mittarin lämmöt nousee 90c asteeseen, eri anturi eculla? Imusarjasta karstat poistin samalla kun koneen kasasin. Onko vihjeitä kuinka tarkastan ecusta onko egr softattu pois?
-
- -
- Viestit: 82
- Liittynyt: 29.2.2004 8:08
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa