1,9 tdi Ahun yleistä mietintää

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

1,9 tdi Ahun yleistä mietintää

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 8.5.2014 22:12

Moi!

Jos haluan hieman lisää potkua työautoon niin onnistuuko se seuraavilla toimenpiteillä?

Vanhojen 400tkm ajettujen alkuperäisten suuttimien tilalle Afn suuttimet DSLA150P520 bosch numero 2 437 010 077 ja vag-comilla tai hammermodilla tyhjäkäynnin säätö kohdalleen? Täytyykö jotain avautumispaineita säädellä?

Vai onko fiksumpaa ostaa uudet suutinrungot ja suuttimet (afn)? Onko kellään heittää varaosanumeroa suoraan suutinrungolle, jossa afn suutin?
Viimeksi muokannut BuiltForSpeed, 20.5.2014 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RATSUNI
-
Viestit: 162
Liittynyt: 28.4.2006 12:17

ViestiKirjoittaja RATSUNI » 9.5.2014 8:41

Itselleni tein muutama vuosi sitten tuollaisen vaihdoksen. Suuttimet otettiin 110hv leonista, moottorikoodista ei hajua mutta jakajapumpullinen kuitenkin.
Avautumispaineet tarkastettiin varmuuden vuoksi ja olivat ok.
Suuttimet kiinni ja uudet liekkirenkaat
IQ säätö vag comilla ja kun ei sillä saanut vielä tarpeeksi soppaa niin sitten laitettiin vasaralla hiukan lisää
Kulutus nousi jonkin verran, tämä oli tiedossa
Evryä suosittelisin nyt kuitenkin. Jos työauto kyseessä ja haluaa pienen teholisäyksen ilman suurempaa tehohalua niin evry ajaa saman asian ihan täysin. Jos ajattelee taas jatkojalostusta niin sitten suuttimet ja muut perus jipot niin tonni palaa..
Autona mulla oli 6K Cordoba

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 9.5.2014 12:22

Jos uusia kärkiä asennuttaa vanhoihin niin sitte kannattaa suosiolla mennä suoraan vielä pykälää paria isopmaan.. 0.216 AEL-koneen kärki tai vaikkapa 0.230 .. 0.240 HFLO-X sarjalaista sinne... Ja unohtaa heti ne halpis parinkympin poratut ihmeet..
Tyhjäkäyntiä ei säädetä ollenkaan sen ecu säätää automaattisesti.

200 tq
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.2.2008 18:39

ViestiKirjoittaja 200 tq » 10.5.2014 9:01

Minulla on passatti ahulla,johon vaihdoin afn:nsuuttimet.Kyllä sen eron huomaa aivan selvästi.Hammerilla vaan säädin miedommalle,koska savutti kaasu pohjassa..

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 10.5.2014 10:16

Saakos noita HFLO-X suuttimia mistään suomesta? Euroopasta nyt löytyy muutama pulju mutta saatavuus tuntuu heittelevän vähän miten sattuu..

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 10.5.2014 11:30

Olen päätymässä ostamaan Boschin Afn suuttimet DSLA150P520. Kärkien vaihto ei näyttänyt aivan hirveältä operaatiolta vanhaan runkoon. Pystyn käyttämään konetta johdon päässä. Tarvitseeko jotain tietoa katsoa vag-comilla ennen ja jälkeen asennuksen?

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 11.5.2014 11:44

Kärjethän vaihtaa helposti kyllä mutta avautumispaineetkin pitäs saada jollain kohdalleen.

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 11.5.2014 14:16

Otin tänään vähän tietoja ylös koneesta, onko tuossa mielestänne mitä ihmeellistä?

https://www.dropbox.com/s/rsuzgzsupcaau ... hdytys.jpg

https://www.dropbox.com/s/1756h8b5dqv7q ... hdytys.jpg

https://www.dropbox.com/s/rh5j1o6zbm23f ... hdytys.jpg

https://www.dropbox.com/s/psiyn1euk3uv2 ... xx-xxx.CSV
4-vaihteella 1250rpm--130km/h

https://www.dropbox.com/s/ufqhutdbu5w4y ... 40-130.jpg
40km/h-->130km/h
Maf specified ja actual heittää aika pahasti, maffi vaihtokunnossa?? Pystyykö noista logeista päättelemään suuttimien kuntoa tai mitään muutakaan auton toiminnasta? Tuntuu, että kiihdytyksessä turbo herää ns. kahteen kertaan..

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 11.5.2014 20:14

Sulla on ilmeisesti joku evry-modi käytössä kun jäähynesteen lämmöt näyttää +110 astetta?

MAF specified on myös kiinteästi 850, eli onko EGR otettu softalla pois?

MAF-arvot pitäisi nousta terveellä sensorilla 1100-1200 lukemiin, joten jos täyskaasukiihdytyksellä sait vain 750mg arvoja, niin putsausta tai vaihtamista kaipaa.

ahtopaineetkin näyttää vähän karkailevan yli ja ali pyyntien, liekö syynä jumitteleva VNT-siivikkö vaiko sähköinen "sivuoire" tuon paskan MAFfin datan johdosta?

edit. niin kyseessähän oli hukkaportillinen vehje? Otetaas sittenkin tuo ylläoleva takaisin.
Viimeksi muokannut Jultsu, 11.5.2014 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sami.m
-
Viestit: 74
Liittynyt: 25.5.2006 23:37

ViestiKirjoittaja sami.m » 11.5.2014 20:24

Ostakaas joku multa nuo 0.260 suuttimet pois hyllyltä pyörimästä, ovat runkoihin asennettu ;)

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 11.5.2014 21:36

Moottori siirretty mk1-koppaan, oli aikaisemmin jossain ruotsin tuonti mk2 caddyssa. Olen koneen itse siirtänyt enkä havainnut mitään evryä. Mittarin lämmöt nousee 90c asteeseen, eri anturi eculla? Imusarjasta karstat poistin samalla kun koneen kasasin. Onko vihjeitä kuinka tarkastan ecusta onko egr softattu pois?

divinee
-
Viestit: 93
Liittynyt: 17.7.2010 14:52

ViestiKirjoittaja divinee » 12.5.2014 21:51

Evry ei noissa jakajapumpullisissa vaikuta polttoaineen lämpötilaan vaan sillä huijataan ihan pelkkää iq-arvoa.

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 20.5.2014 14:59

Maf-arvot sain oikeiksi kun vaihdoin uuden anturin. Pyydetty edelleen max.850 ,mutta actual on nyt paljon lähempänä pyydettyä kuin aikaisemmin. Lämmöt ecun mukaan 118" parhaimmillaan, mittarissa 90", mittarilla paisuntasäiliöstä n. 85".. Onko tietoa miltä anturilta ecu ottaa tiedon?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 20.5.2014 16:53

Kaasu pohjassa pyydetty on vakiossakin 850, mutta jos esim. tyhjäkäynnillä pyytää 850 niin sitten on EGR softasta puukotettu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa