Audi A6 käynnistys ongelma.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Siätäjä
-
Viestit: 18
Liittynyt: 28.12.2013 19:54

Audi A6 käynnistys ongelma.

ViestiKirjoittaja Siätäjä » 3.5.2014 20:11

No niin, moro pitkästä aikaa.

Pitemmittä löpinöittä menen suoraan asiaan.

Ongelmana on työkaverin Audi A6 2.0TDI. Tarkempaa konetyyppiä en tähän hätään saa, ja vuosimalli on arviolta -07.

Auto on tehnyt nyt 2 kertaa sen, ettei käynnisty. Starttaa kyllä hyvin, muttei ees lupaile.

Illalla jäänyt ajosta ja aamulla ei käynnisty. Kelikin on plussalla reilusti, joten ei voi laittaa pakkasten piikkiin. :D

Kävin lukemassa siitä vikakoodit, eikä löytynyt mitään. Polttoainepumppu surahtaa kyllä, kun virrat kääntää päälle.

Starttailtiin ja starttailtiin, eikä minkäänlaista erektiota... Sanoin kaverille kun en enää muuta keksinyt, että laitappas kaasu pohjaan startatessas, ja sen tehtyä alkoi yskähtelemään kunnes lopulta käynnistyi.
Whaaaat? Mikä taika siinä voi olla? Ymmärtäis vanhan kaasarikoneen kanssa tuon, mut että diesel?

Ja että saadaan sattuma pois tästä tarinasta, niin kaveri ajeli sillä moitteettomasti kaksi viikkoa kunnes eräänä aamuna teki saman tempun. Ei käynnisty niin millään, ennenkuin sahaa kaasu pohjassa!

Onko kenelläkään sattunut vastaavaa eteen? Tuleeko mieleen valistuneita arvauksia, mistä voisi vikaa etsiä?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.5.2014 20:12

Kuullostaa siltä että pääsee ilmat polttoaineen sekaan, eli voiskohan siellä joku suutin jäädä esim auki? Kaverin audissa oli samaa vikaa, meni yks kerrallaan suutin jostain syystä, alkoi pätkiä käynti ja välillä sai sahata pitkään käyntiin. Nytkun kaikki ruutat on uusittu niin ei vuoteen ongelmaa ole ollut.

Siätäjä
-
Viestit: 18
Liittynyt: 28.12.2013 19:54

ViestiKirjoittaja Siätäjä » 14.5.2014 19:59

Tuosta en tiedä, että voisiko olla mahdollista jotta jäis suutin auki....

Käytettävissä on VCDS, pystyneekkö silläkään sen kummemmin suutinten kuntoa toteamaan?

Auto pelaa normaalisti käynnistyttyään, minkä nyt aavistuksen "tärähtelee" tyhjäkäynnillä.

Se on lienee enemmän ominaisuus kuin vika?

vk
-
Viestit: 1871
Liittynyt: 28.11.2004 16:07

ViestiKirjoittaja vk » 16.5.2014 21:30

Portteri teki samaa. Kansi vaihtoon syöpymien takia.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.5.2014 12:42

Ennen kannen vaihtoa, katsoisin moottorilta kaikkien lämpötila-antureiden lukemat oireen ollessa päällä, onko arvot realistisia. Usein ei jätä vika koodia jos jokin anrureista antaa väärää lämpötilaa, mutta käyntiin ei tahdo lähteä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 29 vierailijaa