VW 1.9TDI Sharan/Seat Alhambra 4motion virittäminen
Seuraavaksi autoksi on tarkoitus hankkia tuollainen 1.9TDI moottorilla varustettu Sharan tai Alhambra (2001-2007).
Perustelu on nimenomaan tilantarve. Kyseisestä autosta on todella vähän juttua ja vielä vähemmän virittämisestä.
Tavoitteet olisi 170-200 heppaa ja 400-450Nm vääntöä. Tämän vuoksi auto on ehdottomasti manuaalilaatikolla.
Muutoksia olen suunnitellut:
- Isompi turbo, mutta mikä tuohon ja tavoitteisiin sopii (GT1749VB/GT1852V)?
- Isommat suuttimet (Race)
- Kova vauhtipyörä ja kytkin (Mikä tuohon nelivetoiseen sopii)?
- Putkisto uusiksi katilta saakka
- Kunnon välijäähdytin (Noita ei ainakaan nopealla tsekkauksella kovin moni tee)
Mitä tuo kakkosmallin haldex tykkää tuollaisista tehoista ja onko joku muu viritellyt tällaista esimerkiksi etuvetoisena (En tarkoita tällä vain lastua ;) )
VW 1.9TDI Sharan/Alhambra 4motion virittäminen
Valvoja: ffp jäsenet
saksan wikipedia kertoo että Sharania 4motionina 1.9TDI moottorikoodi on joko AUY tai BVK, molemmat pumpparikoneita. Tarkoittaa siis sitä että suuttimiin ei välttämättä tarvitse koskea ollenkaan, niissä voi riittää jerkku päälle 200 heposeen. Passatin ensimmäisissä PD-koneissa taisi olla kapasiteettia jopa 250 koniin...
Kytkinpakettia: http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... speed.html
Fin-turbolta voisit kysellä ahtimesta, eiköhän se kannata sitten samalla ottaa sellainen että saa suuttimista täyden hyödyn irti.
Ajattelitko OEM++ henkistä välijäähyä vai koko keulan peittävää cooleria? Helpommalla pääset jos isket kiinni keulalle geneerisen rivaston, katsastukseen saa sitten peitellä sitä vapaavalintaisin keinoin.
Kytkinpakettia: http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... speed.html
Fin-turbolta voisit kysellä ahtimesta, eiköhän se kannata sitten samalla ottaa sellainen että saa suuttimista täyden hyödyn irti.
Ajattelitko OEM++ henkistä välijäähyä vai koko keulan peittävää cooleria? Helpommalla pääset jos isket kiinni keulalle geneerisen rivaston, katsastukseen saa sitten peitellä sitä vapaavalintaisin keinoin.
Todennäköisesti Fin-Turbon ja Fin-diesel:n puoleen tulee tälläkin kertaa käännyttyä.
Välijäähdytin tulee olemaan mallia parempi kuin alkuperäinen ja sellainen ettei tarvitse katsastuksessa vääntää kättä tai jumppailla joka vuosi irti. Tämän vuoksi kysyinkin onko muilla tietoa mistä löytyisi orkkispaikalle menevä vai pitääkö teettää. Nämä asiat on ihan hallussa ja tuon vuoksi Lucifer:n tyyppinen orkkista parempi välijäähdytin löytyy paukkupullolla mustaksi maalattuna nykyisenkin auton keulalta.
Tuo kytkin pitäisi kyllä riittää tähän tarkoitukseen hyvin.
Välijäähdytin tulee olemaan mallia parempi kuin alkuperäinen ja sellainen ettei tarvitse katsastuksessa vääntää kättä tai jumppailla joka vuosi irti. Tämän vuoksi kysyinkin onko muilla tietoa mistä löytyisi orkkispaikalle menevä vai pitääkö teettää. Nämä asiat on ihan hallussa ja tuon vuoksi Lucifer:n tyyppinen orkkista parempi välijäähdytin löytyy paukkupullolla mustaksi maalattuna nykyisenkin auton keulalta.
Tuo kytkin pitäisi kyllä riittää tähän tarkoitukseen hyvin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa