VW 1.9TDI Sharan/Alhambra 4motion virittäminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

VW 1.9TDI Sharan/Alhambra 4motion virittäminen

ViestiKirjoittaja -karppa- » 13.5.2014 20:54

VW 1.9TDI Sharan/Seat Alhambra 4motion virittäminen

Seuraavaksi autoksi on tarkoitus hankkia tuollainen 1.9TDI moottorilla varustettu Sharan tai Alhambra (2001-2007).

Perustelu on nimenomaan tilantarve. Kyseisestä autosta on todella vähän juttua ja vielä vähemmän virittämisestä.

Tavoitteet olisi 170-200 heppaa ja 400-450Nm vääntöä. Tämän vuoksi auto on ehdottomasti manuaalilaatikolla.

Muutoksia olen suunnitellut:

- Isompi turbo, mutta mikä tuohon ja tavoitteisiin sopii (GT1749VB/GT1852V)?
- Isommat suuttimet (Race)
- Kova vauhtipyörä ja kytkin (Mikä tuohon nelivetoiseen sopii)?
- Putkisto uusiksi katilta saakka
- Kunnon välijäähdytin (Noita ei ainakaan nopealla tsekkauksella kovin moni tee)

Mitä tuo kakkosmallin haldex tykkää tuollaisista tehoista ja onko joku muu viritellyt tällaista esimerkiksi etuvetoisena (En tarkoita tällä vain lastua ;) )

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 14.5.2014 19:34

Tuolta tilattiin kaverin 1.9TDI 4MOTIONiin välijäähy

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 14.5.2014 19:41

Lucifer tuo sun linkitsemäsi välijäähdytin käy bolt-on noihin perus volkkareihin, skodiin ja seatteihin. Tiedän kun itsellä on vastaava. Epäilen että tuon asentaminen ei ollut helppo projekti, kun sharanin välijäähdytin näyttää tuolta?

Kuva

lucifer
-
Viestit: 556
Liittynyt: 30.11.2010 21:33

ViestiKirjoittaja lucifer » 14.5.2014 19:48

Niin siis jäi laittamatta että GOLFiin, katselinkin että saharaa ei ollut malliluettelossa ja arvelinkin ettei ehkä sovi siihen pulkkaan.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.5.2014 4:22

saksan wikipedia kertoo että Sharania 4motionina 1.9TDI moottorikoodi on joko AUY tai BVK, molemmat pumpparikoneita. Tarkoittaa siis sitä että suuttimiin ei välttämättä tarvitse koskea ollenkaan, niissä voi riittää jerkku päälle 200 heposeen. Passatin ensimmäisissä PD-koneissa taisi olla kapasiteettia jopa 250 koniin...


Kytkinpakettia: http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... speed.html

Fin-turbolta voisit kysellä ahtimesta, eiköhän se kannata sitten samalla ottaa sellainen että saa suuttimista täyden hyödyn irti.

Ajattelitko OEM++ henkistä välijäähyä vai koko keulan peittävää cooleria? Helpommalla pääset jos isket kiinni keulalle geneerisen rivaston, katsastukseen saa sitten peitellä sitä vapaavalintaisin keinoin.

-karppa-
-
Viestit: 287
Liittynyt: 14.6.2009 16:06

ViestiKirjoittaja -karppa- » 15.5.2014 6:45

Todennäköisesti Fin-Turbon ja Fin-diesel:n puoleen tulee tälläkin kertaa käännyttyä.

Välijäähdytin tulee olemaan mallia parempi kuin alkuperäinen ja sellainen ettei tarvitse katsastuksessa vääntää kättä tai jumppailla joka vuosi irti. Tämän vuoksi kysyinkin onko muilla tietoa mistä löytyisi orkkispaikalle menevä vai pitääkö teettää. Nämä asiat on ihan hallussa ja tuon vuoksi Lucifer:n tyyppinen orkkista parempi välijäähdytin löytyy paukkupullolla mustaksi maalattuna nykyisenkin auton keulalta.

Tuo kytkin pitäisi kyllä riittää tähän tarkoitukseen hyvin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa