Passat 1.9tdi jakopäästä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Zirra
-
Viestit: 13
Liittynyt: 30.9.2012 3:45

Passat 1.9tdi jakopäästä

ViestiKirjoittaja Zirra » 27.3.2014 0:23

Ostin tuossa -01 96kw 4motion Passatin reilu viikko sitten.

Ajelin matka-ajoa ja vauhti oli n. 90kmh niin auto alko hiipumaan, pykälsin pienemmälle ja auto hiipu lisää ja auto sammu.

Huilautin tien poskeen ja tietenki starttasin hetken ja heti iski mieleen että nyt kyllä sakkas jakopää kun starttausääni ei ollu yhtään normaalin kuulonen.

Jakoremmin koppa oli paukahtanu irralleen ja hetken syynättyäni huomasin syyn sammumiselle, jakoremmin kiristimen pinnapultti oli katkennut.

Autoon on vaihdettu korjaamolla 9000km sitten jakopää ja korjaamolle soittelin niin pitäs auto viedä sinne ja laittavat sen kuntoon ja lähettävät sen remmisarjan valmistajalle tutkittavaksi että meneekö takuuseen vai ei, jos ei niin ilmeisesti sitten minä olen maksumiehenä, ja takuukäsittely voi kestää puolikin vuotta.

Kysymys onkin että voiko satumaisella onnella olla mahollista tuossa 1.9 koneessa että kun katkeaa yhteys nokka-akselilla ja kampiakselilla että kone olisi säilynyt vaurioitta ?

Toisaalta tekisi mieli ottaa riski ja kasata vaan uusi jakopää ite siihen että saa sen ajoon nopeasti kun ei tässä ole oikein mahollista seisottaa autoa kuukausikaupalla, mutta se että onko kansi, venttiilit ym kunnossa.

Kokemuksia ?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.3.2014 10:04

Aika sata varmaa ettei ole selvinnyt ilman vaurioita. Korjaamon piikkiinhän tuo menee. Eri asia kuka sen korjaamolle kustantaa. tod näk ei kukaan.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.3.2014 10:49

Ei se ole ihan selkeetä korjaamonkaan vastuu. Mikäli kiristäjän pinnapulttia ei normaalisti kuulu vaihtaa eikä sitä ole viimeeksi vaihdettu. On täysin mahdollista että jossain edellisessä vaihdossa on ylikiristetty mutteri, mutta nyt vasta sitten sattus pinnapultti antautumaan.

Zirra
-
Viestit: 13
Liittynyt: 30.9.2012 3:45

ViestiKirjoittaja Zirra » 27.3.2014 11:16

No seki on vähän semmonen homma että kiristimen pinnapultti kuuluu vaihtaa jakorempassa niin ei riitä syyksi että edellisessä remontissa ois ylikiristetty. Remmisarjassahan on mukanakin se pinnapultti ja mutteri.

Se vaan onki jännässä että jos käytän auton sielä remontissa niin kauanko se siellä seisoo ja jos Gates sanoo korjaamolle että ei mene takuuseen ja mulle läpsähtää rempasta puolen vuoden päästä lasku ni mitäs sitten :)

Reaper
-
Viestit: 580
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 27.3.2014 12:03

Luulisi korjaamolla olevan vakuutuksen tälläistä tilannetta varten, joka korvaisi vauriot jos hihnavalmistaja ei korvaa. Itsekin siinä uskossa vaihdatin liikkeessä hihnan omaan golfiin että jos tulee ongelmia hihnan kanssa niin liike vastuussa korjauksista.

_ode_
-
Viestit: 18
Liittynyt: 12.10.2008 23:37

ViestiKirjoittaja _ode_ » 27.3.2014 21:51

http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/yr ... jausehdot/
10. Takuu
Ellei työtilauksessa muuta ilmoiteta, antaa korjaamo työstään takuun, joka on voimassa työn valmistumispäivästä lukien kuusi kuukautta tai 15.000 kilometriä riippuen siitä, kumpi mainituista rajoista ensin saavutetaan. Takuu koskee myös korjaamon käyttämän alihankkijan työtä ja tämän hankkimia varaosia ja tarvikkeita. Korjaamo sitoutuu takuun voimassaoloaikana omalla kustannuksellaan korjaamaan työssään, hankkimissaan varaosissa ja tarvikkeissa ilmenevät virheet.

Takuu ei kata säätöjä eikä työn kohteen normaalia kulumista. Takuu ei kata myöskään asiakkaan hankkimia varaosia niiden asennusta lukuun ottamatta eikä väliaikaista korjausta, joka tehdään asiakkaan vaatimuksesta hyvää korjaustapaa noudattamatta.

Takuu ei ole voimassa, jos korjaamo saattaa todennäköiseksi, että virhe johtuu asiakkaan puolella olevasta syystä, kuten ajoneuvon tai muun työnkohteen vääränlaisesta käsittelystä, tapaturmasta tai ulkopuolisen aiheuttamasta vauriosta, taikka siitä, että asiakas on laiminlyönyt ajoneuvon asianmukaisen hoidon ja huoltamisen.

Takuuehdoilla ei rajoiteta asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaan kuuluvaa oikeutta vedota korjauksessa olevaan virheeseen.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.3.2014 22:02

Ei kuulu kiristäjän pinnapultti mielestäni normaaliin hihnan vaihtoon, mutta hyvähän se olisi tehdä samalla..

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 28.3.2014 19:49

Tässähän nyt törmätään siihen että nuilla korjaamojen perävalotakuilla ei ole mitään merkitystä, eli ihan sama tehdä jatkossakin remontit ite. Ja jos sattuu räpsähtään niin tietää ainaki kuka maksaa..

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 29.3.2014 8:48

Kuluttajansuojan mukainen takuu on tuo 6kk, mutta valtaosa yrityksistä antaa pidemmän takuun, merkkiliike antaa osille ja työlle 2v takuun. Ketjuihn kuuluvilla firmoilla alkaa myös olla takuut useampia vuosia.

Remmivalmistajan käsittely mihin itse olen törmännyt, on ollut hyvinkin nopeaa.

Zirra
-
Viestit: 13
Liittynyt: 30.9.2012 3:45

ViestiKirjoittaja Zirra » 30.3.2014 14:38

Joo toivottavasti menee takuuseen / vakuutukseen ettei tarvis alkaa vääntämään.
Itte vielä joutuu omalla kustannuksella sen kuskaamaan jotenki sille korjaamolle 300km päähän.

Vaihdosta on kulunu 10kk ja ajettu se n. 9000km vaihdon jälkeen.

7.4 aiko se paja ottaa sen työn alle, toivottavasti ei kovin pitkään seisois remontissa..

Josko seuraava auto ketjukoneella.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa