60-pinnisen moottorin johtosarjan uusiminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

60-pinnisen moottorin johtosarjan uusiminen

ViestiKirjoittaja sms » 29.3.2014 16:08

Auto herjaa:
008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1)
P2015 - 000 - Implausible Signal - Intermittent

Komponentti on kunnossa -> epäilykset piuhoihin. Eilen testi tämän mukaan:
Troubleshooting Procedures:

***Use only gold-plated terminals when servicing any component with gold-plated electrical harness connector terminals.***

* Disconnect the Intake Flap Motor (V157) electrical harness connector.
Checking voltage

• Switch the ignition On.

* Using a multimeter, measure voltage supply between connector terminals 1 to 3 for voltage. Refer to Wiring Diagrams for Pin locations.
Specified value: approx. 5 V.

* Using a multimeter, measure voltage supply between connector terminals 4 to 5 for voltage.
Specified value: near 4.35 V.

* Using a multimeter, measure voltage supply between connector terminals 2 to 3 for voltage.
Specified value: approx. 5.01 V.

* Switch the ignition Off.

If the specified value was not obtained:

* Check the wiring for a short circuit to each other, Battery positive, Ground or high resistance.
* Check the wiring connections for damage, corrosion, loose or broken terminals.
* If necessary, repair the faulty wiring connection.

Muistaakseni tulos oli näin:
1 ja 3 väli ok.
4 ja 5 väli ei jännitettä
2 ja 3 väli ei jännitettä

Logittelin myös ja 042 measurement blockia ja Position (act.) Intake Flap ei muuttunut 1,6%:sta mihinkään.

Tänään sitten johtosarjaa tutkimaan tämän mukaan:
Kuva
Tuloksena, että 1-4 kunnossa, 5 pimeänä.

Mitähän tuo johtosarja uusimisineen mahtaa marmorilla kustantaa?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 29.3.2014 17:04

Veda se yksi johto uusiksi. Ei kai koko johtosarjaa kannata uusia jos yksi johto viallinen?
Onko siinä katkos?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 30.3.2014 12:23

Ite korjasin isän 3C passatin johtosarjaa joskus. Se oli katki muistaakseni ilmanputsarikotelon alta. Sieltä kun heilutti niin toimi. Tosin korjasin vetämällä uuden piuhan viereen, ei ole mitään järkeä nykiä sitä johtosarjan niputusta auki.

Edit: Oli imuilman lämpötilanmittauksen piuha.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa