Nyt olis tiedossa turbovikainen 3C mallin passatti. Ja ajattelin kysyä, että onko 2litrasessa koneessa minkäänlaista virityspotenttiaalia?
Koneen mallia en osaa tarkemmin sanoa, muutakuin, että on 2litran turbo diesel.
Ja tarkotushan olis vain saada vähän enemmän potkua koneeseen mitä vakio turbo tuottaa(140hp), että ei mitään mahottomia virejä.
Vw Passat 3C 2l 2005
Valvoja: ffp jäsenet
Jos siitä on turbo paskana niin samantien sitten isompaa viriahdinta kiinni ja mahdollisesti kytkintä uusiksi, suuttimien tuotto riittää varmasti +200hp tehoihin ja ahtimen valinnalla sitten päätetään kuinka pitkälle päälle kahtasataa sieltä saa..
Yhtä lailla noista 2.0TDI padoista saa revittyä tehoja kuin 1.9TDI:stäkin, tosin tuo vuosimalli vähän epäilyttää että olisiko siellä siemensin pumppusuuttimilla varustettu kone? Jos sellaiset sieltä löytyy niin kannattaa käydä vaihdattamassa huollossa, takaisinkutsukampanja eli ei maksa mitään.
Yhtä lailla noista 2.0TDI padoista saa revittyä tehoja kuin 1.9TDI:stäkin, tosin tuo vuosimalli vähän epäilyttää että olisiko siellä siemensin pumppusuuttimilla varustettu kone? Jos sellaiset sieltä löytyy niin kannattaa käydä vaihdattamassa huollossa, takaisinkutsukampanja eli ei maksa mitään.
Joo on turbo paskana.
Olisko mimmonen turbo sitten sopiva johonki 160-200hp ? vai mitä varmasti kestää ottaa irti?
Ja mistä tiedän onko siinä tuo siemenssin pumppusuuttimilla varustettu kone?
Ja mitä tarkoittaa takaisinkutsukampanja?Ollu susia kun takaisin kutsutaan?
Elikkä suuttimet käydä vaihtamassa liikkeessä ja ei maksa oikeasti mitään vai joutuu jonkinverran köyhtymään?
Sekä missä liikkeessä vaihto tehdään? Veikkaisin villisti vetteriä?
Ja millä kannalla turbot näissä on?
Itellä ole ollu vielä yhtään vag konsernin autoa niin siksi tämä kauhea kysely...
Olisko mimmonen turbo sitten sopiva johonki 160-200hp ? vai mitä varmasti kestää ottaa irti?
Ja mistä tiedän onko siinä tuo siemenssin pumppusuuttimilla varustettu kone?
Ja mitä tarkoittaa takaisinkutsukampanja?Ollu susia kun takaisin kutsutaan?
Elikkä suuttimet käydä vaihtamassa liikkeessä ja ei maksa oikeasti mitään vai joutuu jonkinverran köyhtymään?
Sekä missä liikkeessä vaihto tehdään? Veikkaisin villisti vetteriä?
Ja millä kannalla turbot näissä on?
Itellä ole ollu vielä yhtään vag konsernin autoa niin siksi tämä kauhea kysely...
Suuttimet vaihdetaan joo mukisematta takuuseen. Ellei siis ole jo tehty kampanjaa.. sulla on BKP kone jos kerta siemens suuttimet.
Itellä BKD = sama kone boschin suutimilla, isompi turbo + ohjelma 2000hp/400nm, vääntöä rajoitettu kun on DSG, nytkin jo yli mitoitusten reilusti. Ihan riittävä teho 2 litraseen koneeseen. kansi aiheuttaa sellaisen pullonkaulan alakierroksilla, eli tehoalue on suht kapea mutta vetää kyllä senkin edestä sit.
Itellä BKD = sama kone boschin suutimilla, isompi turbo + ohjelma 2000hp/400nm, vääntöä rajoitettu kun on DSG, nytkin jo yli mitoitusten reilusti. Ihan riittävä teho 2 litraseen koneeseen. kansi aiheuttaa sellaisen pullonkaulan alakierroksilla, eli tehoalue on suht kapea mutta vetää kyllä senkin edestä sit.
Moottorikoodi lukee varmaankin jakohihnan suojakotelossa tms. moottorin seudulla, tai sitten takakontin varapyöräkotelon varustetarrassa.
Viisaammat tietävät sitten kertoa enemmän tuon koneen pullonkauloista, jos siitä yli 200hp otetaan niin veikkaisin välijäähyn tulevan ensimmäisenä vastaan... suuttimien tuotto riittää sitten X hevosmäärään saakka, seuraavaksi ongelmaksi tulee kytkinlevyn lipsuminen ja kaksoismassan ronklatus, sen jälkeen kannen virtaukset ja pakolämmöt jne jne jne.
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=34
tuosta voi vähän alustavasti katsella ahdinten tyyppejä ja tehontuottoja.
Viisaammat tietävät sitten kertoa enemmän tuon koneen pullonkauloista, jos siitä yli 200hp otetaan niin veikkaisin välijäähyn tulevan ensimmäisenä vastaan... suuttimien tuotto riittää sitten X hevosmäärään saakka, seuraavaksi ongelmaksi tulee kytkinlevyn lipsuminen ja kaksoismassan ronklatus, sen jälkeen kannen virtaukset ja pakolämmöt jne jne jne.
http://www.fin-turbo.fi/index.php?id=34
tuosta voi vähän alustavasti katsella ahdinten tyyppejä ja tehontuottoja.
Siis paskatti ei ole tullut vielä, joten selvittelen vain, että alanko ostohommiin ja minkälaisia kustannuksia pitänee varata, että auton saa sitten ajokuntoiseksi.
Ja jos mahdollinen osto tulee, ja ei alkuperäistä turpoa vaan joku vaikka GT1749VB tehoalueelle 170 - 200 hv niin pitäneekö moottori koodauttaa uusiksi? ja minkä hintaista lystiä tämä on, kun värkänny vain vanhempien autojen kanssa niin ei ole tarvinnut miettiä tällaisia.
Passatti oli manuaali, niin miten pitkälle hevosia pystyy nostamaan, että kytkin alkaa sitten luistaan? Että onko sama vaihtaa heti järeämpi kytkin paikoilleen vai kestääkö vakio, autolla ajettu kuitenkin jo 400tkm muistaakseni.
Ja jos mahdollinen osto tulee, ja ei alkuperäistä turpoa vaan joku vaikka GT1749VB tehoalueelle 170 - 200 hv niin pitäneekö moottori koodauttaa uusiksi? ja minkä hintaista lystiä tämä on, kun värkänny vain vanhempien autojen kanssa niin ei ole tarvinnut miettiä tällaisia.
Passatti oli manuaali, niin miten pitkälle hevosia pystyy nostamaan, että kytkin alkaa sitten luistaan? Että onko sama vaihtaa heti järeämpi kytkin paikoilleen vai kestääkö vakio, autolla ajettu kuitenkin jo 400tkm muistaakseni.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
:o
No viitsi vitsinä. On se kehitys sen verran kehittynyt, että CBBB koneesta sai jo pelkällä ohjelmalla n.200hv/440nm ja todella mukavalla vetoalueella...
Ahdinta kannattanee kysellä Finturbolta ja esim. tuolta voi vertailla hintoja: http://www.darksidedevelopments.co.uk/t ... red&page=1
Itellä BKD = sama kone boschin suutimilla, isompi turbo + ohjelma 2000hp/400nm
No viitsi vitsinä. On se kehitys sen verran kehittynyt, että CBBB koneesta sai jo pelkällä ohjelmalla n.200hv/440nm ja todella mukavalla vetoalueella...
Ahdinta kannattanee kysellä Finturbolta ja esim. tuolta voi vertailla hintoja: http://www.darksidedevelopments.co.uk/t ... red&page=1
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 73 vierailijaa