Vento 1.9TD -96 aaz [ Kytkimen vaihto,Apuja kaivataan? ]

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

stigidi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.7.2009 14:40

Vento 1.9TD -96 aaz [ Kytkimen vaihto,Apuja kaivataan? ]

ViestiKirjoittaja stigidi » 30.5.2010 11:39

eli aaz koneinen vento kyseessä ja olen kytkin remonttia tekemässä tai siis kytkin on vaihdettu jo mutta laattikko on lähes mahdoton saada takas paikalleen? oli tuskaa saada jo pois sieltä kun meinaa joka paikasta jäädä jumiin. eli mitä kaikkea tuolta pitää purkaa että se menis helpoiten takas toi laatikko tai mitä yleensä puretaan? olis kiire kun auto pitäs olla täks illaks pois nosturilta duunissa =)

protoni
-
Viestit: 145
Liittynyt: 11.7.2007 6:55

ViestiKirjoittaja protoni » 30.5.2010 11:58

Jos sen sieltä irti sait, niin kyllä se ylös pitäs samaa reittiä tulla. Vetari siinä kai vähän kanittaa vastaan, mutta kyllä se kiroilemalla menee irrottamatta paikalleen. Todennäkösesti ylhäältä vetämällä se sinne tulee paremmin kun alakautta työntämällä. Itse laitoin konehuoneeseen kakkosnelosen pitkittäin ja siihen liinan kiinni. Siitä sitten hilaamalla ja ohjaamalla aski huulille.

stigidi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.7.2009 14:40

ViestiKirjoittaja stigidi » 30.5.2010 12:21

mulla on molemmat vetarit irti mutta suurin ongelma tuntuu olevan se Ns laippa mikä laatikossa on kiinni.se ikäänkuin kanittaa siihen vauhti pyörään. kyl se sinne varmasti menee kiukulla mutta aattelin kysyä et onko jotain jippoja.

Nall3
-
Viestit: 545
Liittynyt: 10.3.2007 8:32

ViestiKirjoittaja Nall3 » 30.5.2010 12:28

Kun saat sen laatikon siihen "huulille" niin pyöritä vetarin navasta poorit kohalleen ettei lähe levystä keskiö. Vähän niinkun vinossa ite oon laittanu sen konehuoneen puolelle ja alakautta. Jakopään puolelta koita nostaa konetta ylöspäin niin että kytkin sojottaa alaspäin niin menee heittämällä paikalleen "kunhan et heitä pitkältä" ;)

stigidi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.7.2009 14:40

ViestiKirjoittaja stigidi » 30.5.2010 15:12

joo pitääpi kokeilla kun nyt menen sitä askartelemaan.Kiitos neuvoista =) jos sillä vaikka pääsis ajeleekkin tänää.

-vellu-
-
Viestit: 127
Liittynyt: 17.12.2009 20:40

ViestiKirjoittaja -vellu- » 30.5.2010 16:32

ite ainakin huomannut parhaaksi tavaksi laittaa laatikko paikalleen alakautta ja kiertämällä laatikon perää ylöspäin ja siitä muljuttelemalla pitäs mennä suhkot helposti.

stigidi
-
Viestit: 10
Liittynyt: 12.7.2009 14:40

ViestiKirjoittaja stigidi » 31.5.2010 1:02

joo meni se laatikko sinne takas aika nätisti kun kaverin kanssa laitettiin sillee hiukan vinossa ylös päin =) viel uudet öljyt koneeseen ja suodatin vaihtoon ku tippu tosiaan moottori ö-suodattimen varaan ku en huomannu kattoo tarpeeks hyvin.

ajelija
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.8.2010 7:53

VW-vento vaihdelaatikon vaihto

ViestiKirjoittaja ajelija » 6.8.2010 8:08

Minun VW-Vento 1.9 TD AAZ vm-97> hajosi vaihdelaatikko,Siten että viitonen karkas ajossa pois ja ei sitä enää löytynyt sieltä ja laatikko kilisee.Laatikon koodi on DFP.Olen kysellyt vaihdelaatikkoa,mutta tuolla tyypillä löysin kaksi vaihdelaatikkoa.Hinnat armottoman kalliita 600 eur parin tonnin autoon.
Kysynkin käytkö 1.8 l bensa Venton laatikko minun autoon.Noiitä pyörii edullisemmin hajottamoilla.
Mitä vaikutuksia sillä on jos käy paikoilleen.Kyselin asiaa VW-Audi huollosta,ei tietoa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.8.2010 12:48

ainaski itsellä oli aaz:ssa CHD laatikko koodilla oleva loota paikallaan ja hyvin tuo tuntuu pelaavan. ja vissiin on ollu muillaki. ja sama laatikko siis löytyy 1.8i 75hv farkku kolmosesta.

taas itse suhtaudun skeptisesti noihin purkaamojen laatikoihin. samoista puolmiljoonaa ajetuista kamppeista ne on purettu. ainaski tapauksia mitä itselle/lähipiirille sattunu niin pitäny olla alle 100tkm ajetuista autoista mutta karutotuus onki ollu ihan samassa kunnossa kuin 400tkm :) eipä tuo laatikkokaan mikä mulla oli paikalla ventossa kestäny ku vuoden ja meni paskaksi. laatikko siis ostettu aikasemman omistajan toimesta purkaamolta. josko se nyt kestäis vähän kauemmin :)

edit: kysymys yhteen topicciin riittää

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 6.8.2010 15:17

Brokevw:n mukaan CHD:ss ja DFP:ssä (ja ATH:ssa) pitäis olla samat välitykset. Hommaa siis CHD tai ATH.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.8.2010 21:36

joo niin tuo doppel wobberiki kerto että ois samat laatikot. vissiin dfp on vain ollu viimeisissä vuosimalleissa kun taas chd ollu aiemmin

ajelija
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.8.2010 7:53

5-vaihteinen laatkikko.

ViestiKirjoittaja ajelija » 10.8.2010 6:20

Nyt löyty Seat toledon 1.9TD-97 aski ja kunnossa.Marmoritiskiltä kävin kysymässä,mitä laatikot on Seatin 1.9 TD autossa paljon samoja kuin VW-ventossa.Keskiviikkona koeajulle ja sitten vielä koodin tatkistus että mahtuu VW-koodeihin.Sitten jos ok,niin siitä aski ventoon.

Käyvät tyypit:DFP,DFU,DGT;DFS

ajelija
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.8.2010 7:53

ViestiKirjoittaja ajelija » 14.8.2010 22:02

Tänään yritin laittaa 020-laatikkoa paikoilleen.Meni muuten ,mutta vetoakselin laipat 1 cm noin pienemmät.

Miten suuri työ on laittaa venton laatikosta ne laipat vetoaksin siihen <seatin laatikkon. Ja onnistuuko,onko booraus sama kuin venton laipoissa??

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.8.2010 22:08

Laippojen keskellä on lätkä, lätkän alta löytyy sokka jolla laipat on kiinni. Takasin laitto on hieman hankalaa kun laippojen alla on jouset.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 14.8.2010 22:57

Sopiva lattarauta jossa on reikä keskellä ja oikean mittainen pultti helpottaa asennusta kummasti.
Eikös tuossa vauhtipyörässä ole jossain kohdin sellain potero mikä helpottaa sitä vetarinlaipan saamista oikealle puolelle?

ajelija
-
Viestit: 19
Liittynyt: 6.8.2010 7:53

ViestiKirjoittaja ajelija » 16.8.2010 22:41

Nyt on Seat Toledon 1.9 Td vaihdelaatikko paikoillaan.Vaihdoin laipat silla lattarauta+pultti muttereineen ja homma toimi,Jännityksellä lähdin hitaasti ajamaan autolla kuunnellen ääniä.Vaihteet meni todella hyvin paikoilleen ja ylimääräisä ääniä ei kuulut.Nostin hitaasti nopeutta ja vaihteita isompaan ja lopuksi viitonen ja homma ok>toimii erittäin hyvin laatikko ja auto hiljainen.Kiitos keskusteluun osallistuneille,remppa onnistui.

holysmoke
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.3.2014 23:06

sintterikytkimiä

ViestiKirjoittaja holysmoke » 16.3.2014 13:05

eli nyt tarvis apua sen verran että mistä vw vento 1.9td 1997 saa sintterikytkimiä ja halvalla kun ite en löydä niitä mistään


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa