1.9tdi iv golf, täristää tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

bäkström
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.8.2011 20:58

1.9tdi iv golf, täristää tyhjäkäynnillä ja kiihdyttäessä.

ViestiKirjoittaja bäkström » 9.2.2014 0:25

Pari viikkoa sitten alkoi tuntumaan että kiihdyttäessä alkoi hieman täristämään, samana/seuraavana päivänä alkoi myös tyhjäkäynnillä täristää/ravistaa, ja vedättäessäkin jo selvästi "paheni". Matkavauhdissa menee tasaisesti ettei mitään, mutta tyhjäkäynnillä/hieman yli, ja yläkierroksilla tärrää. Ajoin yli viikon ja ei muuttunut tärinä mihinkään suuntaan, kylmänä ja lämpimänä samanlainen.

On ollut joku edellisen omistajan asentama lämpöanturia huijaava viriboksi, otin pois vian tultua, ei järin suurta vaikutusta..

Ei mitään erityistä kilinää/kolinaa, käyntihäiriöitä yms mikä viittaisi kaksoismassaan muutakuin tärinä.

Konetta mihinkään suuntaan käsin painattaminen ei vaikuta tärinään, poislukeeko tämä moottorin kumityynyt?

Voiko kaksoismassa hajota äänettömästi yms? Miten pumppusuuttimet, viittaisivatko viat sinne? Entä lämpötila-anturi, onko viriboksi voinut vaurioittaa?

Mitään vikakoodeja ei antanut.

IV golf 1.9tdi 4motion -02

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 9.2.2014 0:43

Suuttimeen, suuttimen tiivisteisiin tai suuttimien johtosarjaan viittaisi oireet vahvasti. Katso vaikka korjausarvot ensiksi ja kirraile johtosarjan liitokset.

bäkström
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.8.2011 20:58

ViestiKirjoittaja bäkström » 9.2.2014 20:11

Kuva
Kuva

Nyt tosiaan tuli G81 Fuel temp sensor vikakoodi, edellisellä kerralla pari viikkoa sitten ei ilmeisesti tätä ollut tullut.

Voiko tämä aiheuttaa tärinät? Missä lienee kyseinen anturi?

Onkohan korjausarvot järkevissä lukemissa?

Edit: Lienee juurikin tämä Fuel temp sensor jonka liittimen välissä tämä "viriboksi" oli..

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 9.2.2014 22:27

Tuossahan tuo alue näkyy, -2.8 to + 2.8. Aika hyvältähän nuo siis näin maallikon silmään näyttää.

Tuo koodi on nimenomaan tullut jos boksia on otettu irti auton ollessa virrat päällä, muuten ei pitäisi tulla. Pitäisi siis poistamalla lähteä eikä tulla uudestaan.

bäkström
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.8.2011 20:58

ViestiKirjoittaja bäkström » 10.2.2014 6:17

Noniin tottakai, siitähän se koodi on tullut..

Juu arvojen sisällähän nuo näyttää olevan, vai kuuluuko noiden olla toisiinsa verratessa kuinka lähellä toisiaan?

bäkström
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.8.2011 20:58

ViestiKirjoittaja bäkström » 11.2.2014 11:05

Oikeastaan golffi täristää alle 1500 ja yli 2500-3000rpm? Kylmänä ja lämpimänä samalla tavalla..

Vinkkejä mistä kannattaa alkaa tutkimaan? Sen venttiilokopan etunurkan liittimen irroittelin yms mutta se ei vaikuttanu..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 11.2.2014 11:18

nokka-akseli kulunu?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.2.2014 13:41

Jep, Cheekin sanoin: "Nokka irti!..."

bäkström
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.8.2011 20:58

ViestiKirjoittaja bäkström » 15.2.2014 20:45

Nokat ihan muodossaan ja paininkupit kunnossa niiltä osin mitä nokka paikoillaan näki, vähän jotain kulumaa kyllä mut ei ihmeempää..

Missäs kunnossa pitäis olla et vaikuttais?

bäkström
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.8.2011 20:58

ViestiKirjoittaja bäkström » 16.2.2014 22:00

Olisiko mahdollista saada perusteluja nokka veikkauksiin? Pieniä kuluma jälkiä oli mutta kuinka se tärinän aiheuttaa? Ja se että miten nokka menee rikki yhdessä päivässä, voisi kuvitella että kuluessa pahenee?

bäkström
-
Viestit: 9
Liittynyt: 22.8.2011 20:58

ViestiKirjoittaja bäkström » 5.3.2014 14:52

No eipä ollu nokka, lisää veikkauksia?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 5.3.2014 15:33

Tuliko tuo koodi vielä takaisin kun otit viri boksin pois?

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 5.3.2014 19:46

Tjaa kaverin porukoitten pd golffista meni jako sekas ja kansi kävi korjauksessa. Tehtiin merkkilliikkeessä koko remontti ja sieltä tultua nyki ja lähti ahtamaan viiveellä. Nyrkkipajalla vaihdattivat nokan ja kupit ja alko pelata. Tuo ei menny yhessä yössä, mutta ihmeellisesti kuitenki.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa