Kampuran tunnistin ongelma?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

Kampuran tunnistin ongelma?

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 26.2.2014 11:49

Autona seat altea xl 1.9tdi BXE kone. Tuli vaihdettua kone kun 4 syl kiertokanki oli mutkalla. Nyt konetta joutu sahata jonkun verran että lähtee käyntiin, kun lähtee pysyy myös käynnissä. Kierroslukumittari ei näytä kanssa mitään. Antaa vikakoodia p0322 kampiakselin tunnistin ei signaalia, tunnistin ja liitin uusittu ja johtosarja mitatu ECU:lle asti. Mitta-arvoista katsoo kun käynnistää niin eka nokan anturi näyttää tietoja mutta kampura ei,siten kampurantunnistin rupee näyttämään tietoja ja nokan tunnistin ei ja auto käynnistyy. Auto käynnistyy ilmankampiakselin tunnistinta ja sammuu kun ottaa nokan tunnistimen johdon irti. Autoon tehtii myös jakopää, käytettii kyllä lukitsimia. Oisko vika uuden uuden koneen tunnistin kehässä mikä on vauhtipyörän takana? Myös öljynpainevalo palaa mutta se on varmaan aunturi vika kun paineita kyllä on.

Anteeksi viestin pituus ja kiitoksia jo etukäteen:)

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 26.2.2014 14:04

Oliko tässä kampiakselin anturi samanlainen kuin 2.0 TDI:ssä, eli se pulttikiinnitteinen muovimokkula-tunnistin-stefa kombinaatio vauhtipyörän takana?

Jos, niin ajoititteko tuon anturin kohdalleen? Joo, niin oudolta kuin kuulostaakin, niin se "stefa" eli anturin kehä pitää olla juuri oikeassa asennossa asentaessa, tai anturi ei toimi.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 26.2.2014 15:50

https://www.google.fi/search?q=1.9tdi+k ... B800%3B654

Tommenen suunnileen se on, mihin sen ajoitus muuttuu jos sitä ei ole irrotettu? Vai mitä meinasit?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.2.2014 16:23

Ei signaalia viittaa juurikin että ei oikestikkaan tule mitään tietoa. Vaikka se kehä ois missä asennossa tulisi sieltä epäuskottavaa signaalia.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 26.2.2014 16:35

Anturin liittimeen tulee 5v joka on ok, vedin vielä liittimestä signaalijohon suoraan ECU:lle, ei vaikutusta. Rupee ideat loppumaan. Eihän se kehä irtoa kauheen helposti sieltä, nopeesti vaihoin vauhtipyörän ja kytkimen koneesta toiseen ni ei tullu kauheesti kateltuu:)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.2.2014 17:00

EI se kehä irtoa kuin kampeamalla sieltä... Onhan uusi anturi oikeanlainen ettei jää liian kauas siitä lukukehästä..?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 26.2.2014 17:10

Ihan orginaali tilattii, voin katto sen numeron vielä huomenna paketista.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 27.2.2014 17:12

Vika löyty,uudesta koneesta puuttu kokonaan se tunnistin rengas, lie mitä tehty joskus?
Vaihdoin uuden taka stefan ja rupes toimii.
Kiitoksia vastanneille.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.2.2014 17:22

Mistä kone tuli sulle?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 27.2.2014 17:29

Pitää kattoo huomenna, tää on duuni homma eikä oma auto. Oisko ollu joku vaihtomoottorit firman nimi. Voin kattoo huomenna.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 27.2.2014 18:14

Eipä yllättänyt, sieltä tulee kokoajan sekundaa. Yks moottori tuli mikä oli kasattu ihan päin per... vuoti öljyä joka välistä ja suuttimien o renkaat väärinpäin yms...

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 27.2.2014 18:38

Aijaa, pitää laittaa muistiin firma sitten:) Hieman käynti oli kova ääninen kun sitä vähän aikaa käytin, no huomen pitkä koeajo. toivottavasti toimii:)

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 28.2.2014 13:33

Korjaus edelliseen, kone tuli varaosia.com kautta. Toimii hyvin, vauhtipyörä tuntus välillä ääntävän mut asiaks ei halunnu uutta:)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.2.2014 18:26

Juu siis juuri tuo firma oli itelläkin... noo eikööhän sieltä hyvääkin tavaraa tule :)

jaketson
-
Viestit: 81
Liittynyt: 9.3.2011 8:37

ViestiKirjoittaja jaketson » 4.3.2014 21:55

Ostin juuri tuollaisen bxe koneella olevan touranin. Mitkä vaikuttaa ettei sitä kondensiovettä kerääntyis välijäähdyttimeen? Kun tuo vaurio tapahtuu niin onkaitse ilmanputsarikin läpimärkä jos siitä menee vettä läpi?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 4.3.2014 21:59

Ei liity mitenkään ilmanputsariin vaan se kondenssivesi tulee turbo-välijäähdytin---- kone välillle. Autossa on suomen oloihin liian iso välijäähdytin, eli periaattees ihan hyvä mut suomen kelit tekee tuon että kondensoituu. nokka tukkoon niin ei pitäis olla robleemaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa